#161
 5 990     Finnmark     0
Det spørs hvilket låssystem det er på bilen. Dead-lock systemet jeg nevnte kan blant annet ikke åpnes fra innsiden når det er låst, derav navnet. Kun elektrisk åpning. Vet ikke hva som er på denne bilen. BMW har også hatt samme løsning før. Når det gjelder å bryte seg inn i en bil uten å ødelegge den, ville jeg heller prøvd panserlåsen enn døren. Har selv ladet batteri via hengerkontakt og via starter, så det er fullt mulig viss en ikke har andre muligheter.

Hvilken biler har du ladet slik?
De aller fleste biler kan åpnes med låseknapp i døra, hverfall førerdør.......
Signatur

   #162
 544     Nedre Romerike     0
På Skoda Octavia (2003) er det også deadlock, regner da med at det er det samme for hele Volkswagen gruppa fra den tida. Vet ingenting om Renault.
  (trådstarter)
   #163
 6 690     Akershus     0
Jeg skyter deg i alle fall ikke, bang Smile

Jeg får tenke litt på hva jeg skal prøve. Deretter finne tid til å prøve Smile Lading via tilhengerkontakten høres behagelig ut, men jeg blir vel egentlig overrasket om det funker. Har en følelse av at tåkelyset kommer til å våkne til liv.

Å ringe bilberger for å få kjørt den på dynga er det enkleste Smile

En kamerat av meg hadde forresten store problemer med en BMW med deadlock da han var på ferietur i Sverige Grin
Signatur
   #164
 118     0
Det spørs hvilket låssystem det er på bilen. Dead-lock systemet jeg nevnte kan blant annet ikke åpnes fra innsiden når det er låst, derav navnet. Kun elektrisk åpning. Vet ikke hva som er på denne bilen. BMW har også hatt samme løsning før. Når det gjelder å bryte seg inn i en bil uten å ødelegge den, ville jeg heller prøvd panserlåsen enn døren. Har selv ladet batteri via hengerkontakt og via starter, så det er fullt mulig viss en ikke har andre muligheter.

Hvilken biler har du ladet slik?
De aller fleste biler kan åpnes med låseknapp i døra, hverfall førerdør.......


GM (Saab, Opel), VW, BMW og MB har dette på flere modeller. Prøver å holde meg unna franske biler, så der vet jeg ikke. Har ladet BMW, men der brukte jeg pin 5 og 7 siden den var forlatt med parklys påslått. Har låst opp Opel ved å lade på pin 2. Har også ladet via pluss på starter. Viss en ikke vil ødelegge bilen, og har god tid, funker det fint. Mangen nye biler har så masse vinkler og klumper på A stolpe og dørsprekk, at det er vanskelig å bryte ut uten å ødelegge noe. Gamle japsebiler derimot, kan stort sett åpnes med en isskrape og litt ståltråd.
   #165
 5 990     Finnmark     0
cheffen: prøv å rengjøre nøkkelhull bedre.........prøv med feks bremserensspray( kraftig) eller tilsvarende Smile
Signatur
  (trådstarter)
   #167
 6 690     Akershus     0
Har foreløpig bare hatt WD40 i nøkkelhullet. Ellers begynner jeg å lure på om nødnøkkelen ikke passer. Det er et nytt nøkkelkort som ble anskaffet for et par år siden. Samtidig skulle man jo tro at verkstedet ordnet det slik at det passer.

Kan ikke fatte at du holder deg unna franske biler, valde! Grin
Signatur

   #168
 5 990     Finnmark     0
Har foreløpig bare hatt WD40 i nøkkelhullet. Ellers begynner jeg å lure på om nødnøkkelen ikke passer. Det er et nytt nøkkelkort som ble anskaffet for et par år siden. Samtidig skulle man jo tro at verkstedet ordnet det slik at det passer.

Kan ikke fatte at du holder deg unna franske biler, valde! Grin


Kjør på med noe kraftigere om du ser det er skitt der......
Signatur
   #170
 118     0
Har låst opp Opel ved å lade på pin 2. Har også ladet via pluss på starter.


Hvordan fikk du til det? Starteren er vel (forhåpentligvis) ikke direkte koblet til via plusspolen - men via et (eller flere) releer...

Releet (innslaget) henger direkte på starteren, og er direkte koblet til batteriet. Styrestrøm til innslaget går via rele, eller direkte til tenningsnøkkel. Finnes også startere med eksternt hovedstrømsrele, men det er helst på gamle US Ford, gamle perkins diesel og noen Mercedes lastebiler.