Han kommer innom igjen i ettermiddag og skal få en detaljert gjennomgang av alt som er gælí. Samboeren min har allerede nevnt startproblemer og elektroniske feil for ham og han er ikke vettaskremt foreløpig Det er godt mulig han trekker seg når han får høre mer. Jeg er i alle fall ikke interessert i ha ham på telefonen for å klage i etterkant, så ingenting legges lokk på. Er han litt handy kan han fikse en del selv.
Er veldig fornøyd med Mondeoen. Veldig behagelig bil å kjøre og har ikke hatt noen problemer på de 5000 - 6000 km. vi har kjørt til nå. Onkelen til samboeren min kjørte en 2006 Mondeo i noen år og var veldig fornøyd så vidt jeg har skjønt.
Når det gjelder Isofix er jeg usikker på hvordan det forholder seg. Isofix-festene er vel sveiset fast i "ramma". Mulig man kan demontere setene og sveise fast fester.
Her en bekjent som solgte en Citroën for en del år siden, blir prisen rundt 10k så er det oppkjøpere som tar denne tror jeg, den ble solgt for 8k etter 30min på finn.no den gangen. Han la ved listen over alle "franske" feil med bilen, tror han krevde en signatur på en kopi av denne også. Ikke begynn å bruk penger på bilen er mitt råd. En 507 fra en annen fransk bilprodusent har et plaststag som bytter mellom varme og kulde i ventilasjonen. Dette knekker sammen med øret det står i og koster bare 21k å bytte. (Stag 200kr, varmeregister 10k, demontere hele dashbord 11k). Staget holder i hele 3-4 år så en trenger ikke å gjøre dette så mange ganger i bilens levetid. Så kan anbefale franske biler til de som ønsker å ha noe å stri med.
Fyren som var innom for å se på bilen kikket faktisk etter en bil på vegne av sin sønn, så den er tenkt brukt videre. Jeg har fortalt ham det jeg vet om feil og mangler, men ha virker likevel interessert. Den forrige kjerra vår ble solgt for 4000 til en oppkjøper som skulle bruke den som delebil
Nytt problem: batteriet på Lagunaen er nok flatt. Det er ikke en gang nok batteri til å låse opp dørene med fjernkontrollen (ja, har prøvd å skifte batteri i fjernkontrollen for å utelukke at det er det). Og "nødnøkkelen" som skal brukes i slike tilfeller er kul umulig å få inn i nøkkelhullet. Har sikkert aldri blitt brukt og dermed "grodd" igjen. Sprayet litt WD40 inni der, får se om det kan hjelpe.
Hvis det ikke hjelper - hvordan kan jeg få åpnet panseret og få tilgang til batteriet? Er det mulig å fiske tak i vaieren man drar i med spaken inni bilen? Jeg antar i alle fall at det er en vaier man drar i når man drar i spaken
Du er vell kanskje NAF-medlem siden du kjører fransk bil? Mener at de kan "dirke" seg inn i bilen x antall ganger i året uten at det koster noe ekstra. Det er i alle fall en siste utvei om ikke annet. Sikkert unødvendig å spør, men du har vell prøvd med nøkkelen i alle dørene?
Vi hadde samme problem for noen år siden. Fremgangsmåten til NAF: lirke inn en høytrykkspute, blåse den opp, bruke en tråd for å dra i spaken på innsiden. Funker bare dersom sentrallåsen ikke "kobler ut" den spaken.
Såg ei annonse frå den lokale Mazda/Hyundai forhandlaren i avisa i dag. 15.000,- i innbytte for alle bilar - uansett tilstand - ved kjøp av nyare bruktbil over 80.000,-
Takk for tipsene. Det er kun ett nøkkelhull, så finnes ikke flere å prøve. Er ikke NAF-medlem
Kan tenke meg at om det er mulig å få tak i vaieren, vil det være svært vanskelig å dra den så hardt som man trenger. Vet at svigerfar fikk hjelp av bergingsbil til det samme for et par år siden. De fiklet fælt før de fikk det til.
Nå har sikkert politiet en del biler som brukes til andre formål, men skulle tro de som ble uniformert, eventuelt brukt som sivile kjøretøy av UP hadde større motor enn 1,6 liter med 115 hk.
115 dieselhester holder sikkert greit til de som har en rolig kjørestil uten for mye last, men noen stor trekkvogn eller feriebil er det nok ikke.
Dette har nok aldri vært et utrykningskjøretøy. Ford har en avtale med politiet om å levere adm. biler, altså biler som politiet eier, men som brukes til alle mulig andre ting enn patruljekjøring
Er veldig fornøyd med Mondeoen. Veldig behagelig bil å kjøre og har ikke hatt noen problemer på de 5000 - 6000 km. vi har kjørt til nå. Onkelen til samboeren min kjørte en 2006 Mondeo i noen år og var veldig fornøyd så vidt jeg har skjønt.
Når det gjelder Isofix er jeg usikker på hvordan det forholder seg. Isofix-festene er vel sveiset fast i "ramma". Mulig man kan demontere setene og sveise fast fester.
Fyren som var innom for å se på bilen kikket faktisk etter en bil på vegne av sin sønn, så den er tenkt brukt videre. Jeg har fortalt ham det jeg vet om feil og mangler, men ha virker likevel interessert. Den forrige kjerra vår ble solgt for 4000 til en oppkjøper som skulle bruke den som delebil
Nytt problem: batteriet på Lagunaen er nok flatt. Det er ikke en gang nok batteri til å låse opp dørene med fjernkontrollen (ja, har prøvd å skifte batteri i fjernkontrollen for å utelukke at det er det). Og "nødnøkkelen" som skal brukes i slike tilfeller er kul umulig å få inn i nøkkelhullet. Har sikkert aldri blitt brukt og dermed "grodd" igjen. Sprayet litt WD40 inni der, får se om det kan hjelpe.
Hvis det ikke hjelper - hvordan kan jeg få åpnet panseret og få tilgang til batteriet? Er det mulig å fiske tak i vaieren man drar i med spaken inni bilen? Jeg antar i alle fall at det er en vaier man drar i når man drar i spaken
Tips mottas med glede
15.000,- i innbytte for alle bilar - uansett tilstand - ved kjøp av nyare bruktbil over 80.000,-
God deal for dei med virkelig utslitte bilar.
http://www.finn.no/finn/car/used/result?orgId=121312302&sort=2
Roy
Kan tenke meg at om det er mulig å få tak i vaieren, vil det være svært vanskelig å dra den så hardt som man trenger. Vet at svigerfar fikk hjelp av bergingsbil til det samme for et par år siden. De fiklet fælt før de fikk det til.
Dette har nok aldri vært et utrykningskjøretøy. Ford har en avtale med politiet om å levere adm. biler, altså biler som politiet eier, men som brukes til alle mulig andre ting enn patruljekjøring