28,375    79    16  

Posten og Bring - hvordan er det mulig?

 1,323     Østlandet     0
Jeg er en VELDIG rolig fyr. Jeg kan ikke huske sist jeg var skikkelig sint (selv om det antagelig var på ekskona), Og så irritert som jeg ble i dag er det år mellom hver gang skjer, heldigvis.
Men Posten klarer å irritere, selv meg.

Saken er den at jeg bestilte en haug med bildeler fra en nettbutikk før påske. Delene skulle sendes fra Tyskland og jeg fikk e-post med sporingsnr så snart delene var sendt.

I følge Posten sin pakkesporing skjedde så følgende:

30.03.2015 19:09: Sendingen er innhentet
31.03.2015 03:42: Sendingen er ankommet eksportterminal.
31.03.2015 04:06: Sendingen er sendt fra avsenderland.

Så er det riktignok snart påske, men når skjer det noe nytt? Jo:

08.04.2015 05:34: Sendingen er ankommet mottakerlandet
08.04.2015 05:34: Sendingen er under importbehandling.

Det tok altså 8 døgn å få et par pakker fra Hamburg til Oslo. Og der nevnte jeg problemet - det var TO pakker. Og nå starter moroa...........

Den ene pakken:

08.04.2015 05:56: Sendingen er tollbehandlet
08.04.2015 06:11: Sendingen er sortert og videresendt fra Oslo
08.04.2015 08:34: Sendingen er ankommet terminal Hamar
08.04.2015 12:06 Sendingen er ankommet og klar for henting

Utrolig bra ikke sant. Etter at de Posten våknet fra påskeferien skjedde alt på seks timer. Problemet var at det fantes en pakke til:

08.04.2015 06:37 Til lager. Årsak: Avgifter beregnes.
08.04.2015 07:17 Sendingen er midlertidig lagret.

Og der ble den!
Min tålmodighet holdt i 5 dager før jeg kontaktet "support" og etterlyste pakken, med følgende spørsmål:

- Hvorfor trenger den ene pakken å få beregnet avgifter og ikke den andre?
- Hvor lang tid trenger man for å regne ut Norsk MVA da det ikke er importavgift på varene?

Jeg fikk ikke svar på noen av spørsmålene men de skulle se på saken. Jeg får så beskjed pr e-post at pakken nå blir videresendt - fortsatt uten svar eller forklaring.
Så da skjer følgende:

13.04.2015 11:26 Sendingen er fortollet
13.04.2015 12:32 Sendingen er tollbehandlet
13.04.2015 12:35: Sendingen er sortert og videresendt fra Oslo
13.04.2015: 20:43: Sendingen er ankommet terminal Hamar

Og hva skjer så?
14/4: Ikke skjer det noe på statusen og ikke kommer det hentelapp.
15/4: Fortsatt skjer det ikke noe på "siste status" - MEN jeg har fått hentelapp!

Jubelen holdt til Sandhaugfrua kom til "Post i butikk". For de hadde ikke noe pakke, og forklarte at det hendte at lappen kom dagen FØR pakken WTF?

For å gjøre saken komplett laster Sandhaugfrua nå ned Posten sin sporingsapp og hva står det der? Jo at pakken vil bli levert på døren innen klokken 16!
Tidligere har vi fått beskjed om at vår lokale post i butikk ikke yter denne servicen, så Sandhaugfrua reiser tilbake og spør. Men joda da kommer nok sikkert pakken på døren snart, og betale kan vi gjøre med kort der og da.
Men kom det noen pakke? NEI.

Ny tur til post i butikk, men nei de har fortsatt ingen pakke, og nei de leverer ikke på døren og nei man kan ikke betale ved døren heller - sier den som nå står bak skranken. I følge "skjermen hans" så er pakken fortsatt på Hamar! Men han ber nå Sandhaugfrua ringe support.

Der møter hun en hyggelig kar som forteller at det burde hun ha tenkt på før, for det er nesten umulig å få fatt i noen som kan svare på noe som helst etter klokka 16............
MEN han skal forsøke og han SKAL ringe tilbake uansett resultat.
Gjør han det? NEI.

Lurer du fortsatt på hvorfor det kokte over?


   #1
 225     1
Du vet det er et begrep over dammen med "going postal"? Greit nok var opphavet til det ansatte som var misfornøyd, men trur det er en grunn til at uttrykket har satt seg så godt som det har Wink
   #2
 1,060     Jevnaker     0
Posten er og blir TRAGISK. Det fungerer ikke... Enkelt og greit. Det gjør ikke DHL heller forresten. Har forbannet meg over dem også.
Signatur
   #3
 137     0
føy PostNord (ex. Tollpost) til samme ubrukelige gjeng (same shit - new wrapping)!!!!
De har hatt 4 leveranser (kun innenlandstransporter) til meg i løpet av siste 1,5 mnd, og ingen av dem har gått etter planen. Når jeg ringer kundeservice får jeg bare noe åpenbart bullshit i retur.
Jeg jobber selv i transportbransjen og vet utmerket godt når de prøver å bløffe meg.
   #4
 2,044     0
Sofaen fra Ikea kom til avtalt tid, men kan tenke meg at sjåføren fikk betalt per sending. Han var uhøflig og sto klar med neven da jeg skulle skrive under motakspapirene. Da ble jeg så stressa at jeg kvitterte uten å ha lest papirene.
Nå nylig fikk jeg levert et dusjkabinett. Sjåføren hadde sittet på vår lokale truck-kafe og blitt frarådet av andre sjåfører om at lang bil ikke ville komme rundt svingene opp til byggefeltet vi bor i. En burde jo forvente at de ikke sender ut lange lastebiler til et byggefelt. Dusjkabinettet kom et par dager senere med varebil. Pakke var merket at den måtte ligge på flatt under transport og lagring. I varebilen sto den på høykant.
Det burde ruskes opp i transportfirmaers rutiner, etter min mening.
  (trådstarter)
   #5
 1,323     Østlandet     0
Siste nytt er at pakken faktisk kom i går!
Imponert over at det bare tok 16 dager å flytte pakken 10 mil.
Like imponert over at et firma som skal overleve utelukkende av logistikk ALDRI vet hvor en pakke egentlig befinner seg,

Men Batilla minnet meg på en morsom historie fra i fjor høst, når jeg bestilte 3 garasjeporter og de benyttet semitrailer for levering til privatadresser - i Norge.
Har de da sett hvordan de fleste i dette landet bor?
Men jeg ble imponert over sjåføren, han ga seg ikke på harde møkka og klarte til slutt å få lurt seg frem.
   #6
 10,486     Akershus     1
Alle transportører gjør en del feil. Jeg har hatt min feide med Schenker i det siste. Heldigvis går det stort sett bra, og transportørene ligger stort sett på 97% leveringsdyktighet, dvs. antallet sendinger som leveres ihht planen.
Signatur
   #7
 259     Breim     0
Denne pakken blei sendt frå Danmark 7.september.. Eg har endå ikkje fått den utlevert. Men den har fått sett innsida på terminalen i Oslo minst to gangar, då.

Kundeservice var mest interessert i å vite kva som var INNI pakken, framfor å fortelje meg kvar den var og kortid eg kunne forvente å få den..

PostNord Logistics. Det er ikkje alltid logikk og logistikk går hand i hand..

Posten og Bring - hvordan er det mulig? - Skjermbilde 2015-09-15 kl. 09.21.08.jpg - sandhaug
Signatur

   #8
 1,060     Jevnaker     0
Men fra ris til ros:
Eneste transportøren jeg har hatt utelukkende gode opplevelser med er UPS. Sist gang bestilte jeg varer på fredag kl11:00 og fikk telefon fra UPS-fyren kl14:45 førstkommende tirsdag om at han var 5min unna huset mitt. Desverre var jeg over en halvtime unna(i reisetid) og sto på dekksjappa med bilen på bukk og prøvde å finne noen dekk som ikke sporet så fryktelig på Sierra med 16" og litt feil innpress (har forresten mye å si på dekkmerke/gummiblanding). Men uansett; ingen var hjemme hos meg, det regnet og det var elektroverktøy i pakkene jeg hadde bestilt. Avtalte dermed at han skulle sette pakkene i garasjen og som sagt så gjort. Veldig hyggelig fyr Smile

Edit: Og jeg tror det var under 300,- i gebyrer til UPS(uten mva). Syns ikke det er så ille når det er varer for 11500,- før mva.
Siste redigering: Tuesday, September 15, 2015 4:25:25 PM av Dotsetsveen
Signatur
   #9
 5,569     1
Litt oppgitt over PostNord nå, basert på flere separate elendige erfaringer. Her er den ferskeste:

Kjøleskapet tok kvelden, og jeg bestilte umiddelbart nytt på komplett.no. Komplett er alltid kjappe, men siden jeg bestilte hjemkjøring, må jeg igjen forholde meg til PostNord. Fikk kjapt en tekstmelding fra de med en link til avtaling av hjemkjøring. Første tilgjengelige valg var fredag (i går) mellom 17.00 og 21.00. Passet meg glimrende. Kl 15.20 fikk jeg tekstmelding der det står "beregnet leveringstid innen 10-15 minutter". Ingenting mer. Det var jo litt merkelig, siden avtalt tidspunkt fra 17-21, men jeg antok at de ville ringe når de møtte tomt hus. Ingen ringte. Kom hjem fra jobb ca kl 16.00, og når jeg så sjekker sporingen, ser jeg at de har forsøkt å levere kl 15.27, men at sendingen ikke er levert mottaker (jeg var jo ikke hjemme), og at den leveres "neste distribusjonsdag" (jeg antar at det betyr mandag) innen kl 16.00 (!).

Forsøkte å ringe kundeservice, men de stengte kl 16.30. Så da gjør de vel et nytt forsøk, i arbeidstid, på mandag. Men da er jeg heller ikke hjemme.

Dermed sitter vi hele helgen uten kjøleskap på kjøkkenet.

Når kjøleskapet er levert skal komplett.no få høre fra meg. De burde vurdere å bytte utkjøringsselskap.
pwb
   #10
 2,283     Ski     1
Det er ikke bare posten/bring som roter, bestilte 4 dekk fra dekkonline, fikk 2 og ventet noen dager, etterlyste så de andre og fikk beskjed om at de sendte noen nye siden de ikke var kommet, fikk de etter noen dager så alt ok, men her ser dere hvordan det gikk med de første som ble sendt, de fant nesten frem, det blir artig å se om de faktisk dukker opp på døra til uka for nå har de jo kommet helt til Langhus så under 8km igjen før de er fremme.

[th]Date[/th]
[th]Time[/th]
[th]DPD parcel centre[/th]
[th]Parcel status
- [/th]






































































































































































05/08/201601:41Langhus (NO)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
04/08/201610:31Oslo (NO)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
04/08/201610:16Oslo (NO)In transit.
(Return to sender)
03/08/201610:55Flensburg (DE)In transit.
(Return to sender)
02/08/201616:31Lehrte (DE)In transit.
(Return to sender)
02/08/201616:31Lehrte (DE)In transit.
(Return to sender)
01/08/201623:24Lehrte (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
30/07/201608:13Flensburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
30/07/201606:51Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
29/07/201620:32Hamburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
29/07/201607:07Flensburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
29/07/201606:44Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
28/07/201619:23Hamburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
28/07/201607:04Flensburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
28/07/201606:54Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
27/07/201619:33Hamburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
27/07/201607:30Flensburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
27/07/201607:15Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
26/07/201619:40Hamburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
26/07/201606:47Flensburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
26/07/201605:24Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
25/07/201621:49Hamburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
23/07/201608:32Flensburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
23/07/201606:45Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
22/07/201619:48Hamburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
22/07/201606:53Flensburg (DE)In transit.
A loading error has occurred.
(Return to sender)
22/07/201606:35Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
21/07/201616:19Hamburg (DE)In transit.
(Return to sender)
20/07/201608:08Flensburg (DE)At parcel delivery centre.
(Return to sender)
20/07/201608:08Flensburg (DE)In transit.
(Return to sender)
20/07/201605:58Flensburg (DE)In transit.
19/07/201623:31Lehrte (DE)In transit.
19/07/201612:28DPD data centreOrder information has been transmitted to DPD.