Noen som vet hvordan dette støpselet åpnes? Jeg har skrudd av strekkavlasteren og fått bort tilhørende beskyttelse innenfor slik at jeg kan se inn i støpselet, men finner ikke noen måte å få ut innmaten på. Det finnes ikke skruer som kan skrus ut eller mothaker som kan løsnes.
Har klart å dytte ut igjen pinnen som var trykket inn, men den sitter ikke fast. Så det er fort gjort at den trykkes inn igjen. Prøvde å sette støpselet inn i en tilhengerkontakt jeg har liggende løst (bilen er på tur) og pinnen trykkes for så vidt ikke inn når jeg kobler dem sammen. Men skulle gjerne ha fått gjort det på skikkelig vis.
Cheffen skal vel skru opp den grove plastmutteren i enden til høyre som står utenpå ledningen. Ellers var dette den jeg byttet i fjor, den har vært snill siden.
Har allerede skrudd opp den store plastmutteren til høyre, og kommer ikke noe videre etter det. Kjøper jeg et nytt støpsel likt det gamle bør monteringen av det nye gi en grei forklaring på demontering av det gamle. Alternativt bare bruke makt dersom det uansett skal byttes ut
Men det er vel ingen spesielle grunner til at det nye støpselet skal være likt det gamle..
Nummererig og kabelfarge står i stsndard koblinsskjema, så det er ikke noe problem å bytte kontakt, den dagen det blir aktuelt. Må bare sjekke at det er litt ekstra lengde på kabelen, så en kan klippe bort 2 cm.
Det stemmer ikke nødvendigvis, på Tysse var det flere fargekombinasjoner og det er betydelig lettere å flytte over en og en ledning enn å starte med en bunt og den blir fort for kort.
På annen henger løste vi dette med kort ledning ved å sette på et fast kontakt og bruke skjøte kabel slik utleiehengere ofte bruker.
Tipper den åpnes ved å skru av den store mutteren og trekke mutter + ytre innmat over ledningen. Altså trykke ledningen inn mot kontakta. Da bør pinnene og plasten som holder avstanden mellom disse komme ut i andre enden. Det går også an å hjelpe til å trekke litt i en pinne med en tang.
Et mer (fremtidig) servicevennlig alternativ til å fylle kontakta med araldite, hvis kanten som skal holde pinnen er borte, er å "lodde" på en ny plastkant. Det gjøres ved å ta en bit plast som lar seg smelte, f.eks enkelte typer plastbøtter, og smelte dette fast i kontakta bak pinnen. Som loddebolt kan du f.ekst bruke spissen av en skrutrekker varmet på bål. Før du klipper hull i alle bøttene er det kjekt å ta varm skrutrekker bortpå kanten og se om den blir en flytende masse eller til røyk.
Har klart å dytte ut igjen pinnen som var trykket inn, men den sitter ikke fast. Så det er fort gjort at den trykkes inn igjen. Prøvde å sette støpselet inn i en tilhengerkontakt jeg har liggende løst (bilen er på tur) og pinnen trykkes for så vidt ikke inn når jeg kobler dem sammen. Men skulle gjerne ha fått gjort det på skikkelig vis.
Har allerede skrudd opp den store plastmutteren til høyre, og kommer ikke noe videre etter det. Kjøper jeg et nytt støpsel likt det gamle bør monteringen av det nye gi en grei forklaring på demontering av det gamle. Alternativt bare bruke makt dersom det uansett skal byttes ut
Men det er vel ingen spesielle grunner til at det nye støpselet skal være likt det gamle..
Jeg mente en klarte å få innmaten til å komme ut når mutteren ble tatt av, men jeg kan huske feil.
På annen henger løste vi dette med kort ledning ved å sette på et fast kontakt og bruke skjøte kabel slik utleiehengere ofte bruker.
Herlig å få innspill fra alle sammen
Et mer (fremtidig) servicevennlig alternativ til å fylle kontakta med araldite, hvis kanten som skal holde pinnen er borte, er å "lodde" på en ny plastkant. Det gjøres ved å ta en bit plast som lar seg smelte, f.eks enkelte typer plastbøtter, og smelte dette fast i kontakta bak pinnen. Som loddebolt kan du f.ekst bruke spissen av en skrutrekker varmet på bål. Før du klipper hull i alle bøttene er det kjekt å ta varm skrutrekker bortpå kanten og se om den blir en flytende masse eller til røyk.