GR
  (trådstarter)
   #81
 794     Rogaland     0
Greit lei nå. Han tilbydde seg å komme til meg for å ta et møte den 30. september, men det er for lenge å vente. Han har også hatt stående invitasjon siden elektrikeren var hos meg for en måned (!) siden. Samtidig blir det da umulig å sende saken til Forbrukerrådet når firmaet på et vis har strukket ut en hånd. Da kommer en neppe noen vei, og det er vanskelig å argumentere for å benytte en annen elektriker. Så nå har jeg betalt 80% av fakturaen, og avtalen er at han sender (en annen) elektriker på mandag slik at vi får fullført og avslutta jobben. Da håper jeg det kommer en som ikke har kjøpt fagbrevet på internett, så får han se på hvorfor de to ekstra rommene er tatt og forklare meg det.

Daglig leder skylder forøvrig masse ekstra tidsbruk fra både min og sin side på meg, når alt jeg har bedt om de siste femten mailene har vært en forklaring på hvorfor de har tatt de to ekstra rommene, men han har fortsatt altså ikke klart å gi meg det. En linje med tekst hadde vært nok. Føler det er lite å be om en forklaring når det er gjort jobb for ca. 7000,- mer enn avtalt. Det blir som å ha bilen på verksted og når du skal dra kortet ser du at de har gjort mye mer enn avtalt, da er en forklaring det minste en kan forlange...

taz
   #84
 3,840     Haugesund     0

Sjekk om firmaet er Nelfo registrert.

Hvis de er det, så har du denne muligheten:
http://nelfo.no/Om-NELFO/NELFOs-garantiordning/

Hvis navnet lenger oppe i tråden stemmer, er de medlem i en rekke organisasjoner.
Det virker også som et gammelt ærverdig firma, men det har også vært et regimeskifte for ikke så lenge siden.
Nye "enklere" ledelse kanskje ?
Signatur
GR
  (trådstarter)
   #85
 794     Rogaland     0


Sjekk om firmaet er Nelfo registrert.

Hvis de er det, så har du denne muligheten:
http://nelfo.no/Om-NELFO/NELFOs-garantiordning/

Hvis navnet lenger oppe i tråden stemmer, er de medlem i en rekke organisasjoner.
Det virker også som et gammelt ærverdig firma, men det har også vært et regimeskifte for ikke så lenge siden.
Nye "enklere" ledelse kanskje ?

De er ikke NELFO-medlemmer, og jeg har ikke skrevet navnet på firmaet noe sted. Hvis det er andre firmanavn her i tråden, i innlegg av andre, så har de ingenting med saken å gjøre. Jeg var ikke klar over at NELFO var viktig, sjekket bare DSB. Får finne noen med NELFO-medlemsskap neste gang. :)


Hvorfor har du betalt? Nå har du mistet pressmiddelet ditt.

For å komme videre. Så lenge han tilbydde seg å komme innom (riktig nok ikke før 30. sept), så har jeg lite å presse med i Forbrukerrådet, og uansett ville det tatt lenger tid før en kom noen vei der, nå har han lovet å sende elektriker for å fullføre jobben kommende uke. Da er det noe ekstra jobb, pluss de 20% av første faktura, som blir forhandlingsrommet i ettertid. Forhåpentligvis blir vi enige om det av materiell som de har fakturert for og aldri brukt i mitt hus, og så vil jeg at elektrikeren som kommer inn skal gi sin vurdering av jobben som er gjort på de to ekstra rommene. Klarer vi ikke bli enige så får heller det gå til Forbrukerrådet, da betyr det lite om det tar lang tid, for da er iallfall jobben fullført og vi kan bli ferdige med rommene det gjelder.
   #86
 22,342     Akershus     0
Det er ikke så viktig om de er medlem eller ikke. Det blir bare flere å krangle
med.
GR
  (trådstarter)
   #87
 794     Rogaland     0
Da har jeg hatt besøk av en annen elektriker fra samme firma. Opplevdes som en ryddig og grei kar. Var enig i alt jeg har påpekt overfor daglig leder. Foreslo selv umiddelbart å sette tilbake ujordet stikk bak TVen slik at loftstua var OK, konstanterte at materiellet jeg hevder ikke er brukt her, faktisk ikke er brukt her. I tillegg skulle han koble ferdig lysbryter og termostat, gjøre sluttkontroll osv., og da kom det frem at det også kun var lagt opp til 1-polt brudd på takpunktet på badet, og måtte trekke opp en ekstra leder.

Når det gjelder barnerommet så vil jeg ikke sette ham i en vanskelig posisjon i forhold til sin kollega og sjef, så jeg forlangte ikke at han koblet det tilbake, men han skulle ta infoen med tilbake til sjefen, så får de bli enige, og så får jeg ta den diskusjonen til slutt, enten løsningen blir å reversere eller om han kan gi meg en knakende god pris på den delen av jobben, så skal jeg heller si det er greit.

Han kommer tilbake på fredag for å bytte ut de to sikringene på utekursene til sikringer med jordfeilvern.

   #88
 21,481     Enebolig     0
Flott at det ordner seg. Det er forøvrig tillatt med enpolt brudd til belysning på bad dersom det er snakk om lavvolt og trafoen er utilgjengelig for kunden.
GR
  (trådstarter)
   #89
 794     Rogaland     0
Takk for info. Betyr det at trafo over takplatene, i et av spothullene er ok? For ordens skyld; i dette tilfellet var det standard takpunkt med 230V.

Jeg velger å tro at første elektriker er helt på bærtur kompetansemessig, og at daglig leder ved en feiltakelse og i solidaritet stolte på ham.

Nå blir iallfall installsjonen ok, så får vi bare håpe på enighet rundt pris også.
   #90
 21,481     Enebolig     0
Ja, trafo i downlightkasse regnes for å være utilgjengelig.