Siste nå er at han har sendt meg inkassovarsel. Har tydeligvis et stort problem med å forholde seg til lover og regler. Det er, som alle bedriftseiere burde vite, ikke lov å sende inkassovarsel før 14 dager etter forfall og det er heller ikke lov å sende en sak hvor det foreligger en klage til inkasso, så han får ha lykke til med det.
Han sier han ikke vil høre mer om kursen vi ikke er enige om, og henviser kun til at det skal foretas en sikkerhetsvurdering i hvert enkelt tilfelle. Jeg har igjen bedt ham om begrunnelse.
Det blir for dumt at det blir gjort masse ekstra jobb og en ikke skal få begrunnelse for hvorfor. Han sier jeg bare må stole på vurderingene som er tatt, men jeg klarer rett og slett ikke det etter all inkompetansen som er vist. Det er ikke noe problem å betale de 6-7000,- som er brukt på å ta hele denne kursen, hvis det er en grunn for å gjøre det, men i bytte må jeg kunne forlange begrunnelse. Slik det ligger an nå så koster det meg de pengene pluss at de vil blende av kontakten på loftstua (veldig kjekt å ikke ha stikkontakt til TVen, og det er ikke flere kontakter på den veggen).
Hvis hans risikovurdering medfører ekstrakost utover det regelverket pålegger må han kunne dokumentere hvorfor disse ekstrakostnadene er nødvendige. Å holde igjen 10% er alt for lite. Han har jo muligens overfakturert betydelig. Å sende regningen til inkasso når dere er uenige viser vel også at han ikke har greie på normal forretningsskikk (og lovverk). Det er bra dette firmaet har møtt en oppgående kunde. Tror nok du har avslørt en vanlig praksis hos dem siden ansvarlig reagerer som han gjør. Han er nok sur fordi du gikk til Lyse. Får de flere merknader på firmaet vil de vel følge opp med noen kontroller. Problemet er vel at Lyse ikke legger seg opp i unødvendig arbeid og overfakturering.
Hehe, han sier han har svært godt forhold til Eltilsynet, og at jeg har spurt de feil spørsmål. Det jeg skulle spurt de om var om det ikke var opp til hver enkelt montør å vurdere disse tingene. ;)
Rart Lyse sa de trodde dette firmaet hadde lite jobb siden de aldri traff på noen av jobbene de hadde, og heller ikke kjente noe til de. Det eneste de hadde på de var en pågående rettssak.
Det ser ut som du har truffet på en useriøs aktør. At han mener du har stilt feil spørsmål viser vel at han står med ryggen mot veggen. Du må ikke betale 90% av regningen før du har fått kvalitetssikret joben og fått riktig faktura mht. forbrukt tid og materiell. Du burde ta en sjekk på dette firmaet på internett etc.. Sjekk f.eks. Brønnøysundregisteret. Her må du være på vakt.
Hehe, han sier han har svært godt forhold til Eltilsynet, og at jeg har spurt de feil spørsmål. Det jeg skulle spurt de om var om det ikke var opp til hver enkelt montør å vurdere disse tingene. ;)
Rart Lyse sa de trodde dette firmaet hadde lite jobb siden de aldri traff på noen av jobbene de hadde, og heller ikke kjente noe til de. Det eneste de hadde på de var en pågående rettssak.
Jeg synes du skal sende firmaet link til denne tråden. De vil ha nytte av det.
Siste nå er at han har sendt meg inkassovarsel. Har tydeligvis et stort problem med å forholde seg til lover og regler. Det er, som alle bedriftseiere burde vite, ikke lov å sende inkassovarsel før 14 dager etter forfall og det er heller ikke lov å sende en sak hvor det foreligger en klage til inkasso, så han får ha lykke til med det.
Han er tydeligvis like flink i kundebehandling, kundefordringer og elektro. Her har du truffet Kinderegget!
Hold oss informert om hvordan dette går, og sjekk hver lille del av det de har gjort. Jeg venter med spenning på hva kontrollen avdekker...
Han sier han ikke vil høre mer om kursen vi ikke er enige om, og henviser kun til at det skal foretas en sikkerhetsvurdering i hvert enkelt tilfelle. Jeg har igjen bedt ham om begrunnelse.
Det blir for dumt at det blir gjort masse ekstra jobb og en ikke skal få begrunnelse for hvorfor. Han sier jeg bare må stole på vurderingene som er tatt, men jeg klarer rett og slett ikke det etter all inkompetansen som er vist. Det er ikke noe problem å betale de 6-7000,- som er brukt på å ta hele denne kursen, hvis det er en grunn for å gjøre det, men i bytte må jeg kunne forlange begrunnelse. Slik det ligger an nå så koster det meg de pengene pluss at de vil blende av kontakten på loftstua (veldig kjekt å ikke ha stikkontakt til TVen, og det er ikke flere kontakter på den veggen).
Rart Lyse sa de trodde dette firmaet hadde lite jobb siden de aldri traff på noen av jobbene de hadde, og heller ikke kjente noe til de. Det eneste de hadde på de var en pågående rettssak.
Jeg synes du skal sende firmaet link til denne tråden. De vil ha nytte av det.
Hold oss informert om hvordan dette går, og sjekk hver lille del av det de har gjort. Jeg venter med spenning på hva kontrollen avdekker...
Gjelder dette kun varmekabel som er lagt på bad, eller generelt krav til varmekabel?!