For bedrifter
Logg inn
Meny
Nyheter
Partnere
Kontakt oss
Om oss
Podkast
Dokumentasjonskrav
For bedrifter
Boligens papirer
Den enkleste måten å få papirene i orden
Last opp selv
Ta vare på fargekoder og kvitteringer
Verdi & økonomi
Din største investering
Finn håndverkere
Søk blant 9000 bedrifter
Papirer som mangler
Skaff dokumentasjon som mangler
Kundeservice
Få svar på det du lurer på
Kom i gang med Boligmappa
Se din bolig? Klikk her
Boligmappa+
Få mer ut av Boligmappa
Nytt
Toggle navigation
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
113,504
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
Vis meg din terrasse. :)
Her er det masse bra. Syns dere er utrolig flinke til og få det til :)Man ser fort her at smaken er ikke lik uansett. Morro og ha noe som ingen andre har. Noen som har noen grillhytter , lysthus i ...
Eksteriør, tak og maling
HASTER: Undertak, hva brukes over mønekammen og i kilrenner?
Her kan man jo bruke en Isokraft fra Isola. Skjær opp i rimser og legg på.Isokraften er godkjent som papp under et torvtak så den er mye sterkere en D-glass.D-Glass ville jeg kun brukt som et underlag ...
Sag, Kapp & Gjæring
Forskjellen på Bosch GCM: 8S, 8SJ og 8SJL
Takk for svar. Har ikke åpnet den, men tenker jeg beholder SJ. Det var ikke først og fremst vekten som utgjorde forskjellen men "transportstørrelsen". Hvis vi se på dataene over så er SJL ...
Salt-utfelling på leca grunnmur?
Hei. Ja det første du bør gjøre er vel å tette grunnmuren? Leca skal være pusset eller slemmet. Og dette vil gjøre at isolasjons verdien øker og at luft ikke vandrer gjennom lecaen for å ta opp ...
Luft-Luft varmepumpe
Luft til luft-varmepumpe + balansert ventilasjon = ut av balanse?
Ja det stemmer, kjøkkenvifta er en vei så det kan gjøre det verre å fyre opp en kald vedovn. Uansett så må du gi vedovnen tilgang på frisk luft utenifra og ikke fra ventilasjonsanlegget. Jeg har 2 ...
Luft-Luft varmepumpe
Service på varmepumpe, kva blir utført?
Jeg har ikke rensa enda, men har tenkt på å bruke trykkluft kombinert med støvsuger. ...
Feste stumtjener til vegg uten spikerslag
Tusen takk for tipset
...
Hvitevarer
Vannkjøler med kullsyre for kjøkkenbenk?
Vurderer å bytte ut mitt nye kjøleskap fra AEG/Siemens med vanndispenser da jeg i forbindelse med bytte av kjøkken gjerne skulle hatt innebygd. Innebygd med vanndispenser har jeg ikke sett. Lurer på ...
Rørfag Forskrifter, Lover & Regler
Krav til overløpsventil i servant?
skjønner skjønner, nei altså vasken er montert så blei ingen overløpsventil gitt:P denne vasken er så liten at den fyller seg før du rekker å se bort. nå er jo denne lille servanten ment på småe ...
EL-installasjon Teknisk & Installasjon
Burde jeg ha elektriker til å fikse nye stikontaker før eller etter at jeg maler
En saksbehandler er en "prosjektleder," dvs en som driver den administrative delen. ...
Kontrakter & Avtaler
Sikkerhetsglass Tek 10
Takk for svar. Jeg har fått opplyst at rammesøknad ble sendt før nevnte endring i TEK 10 kom. Dersom TEK i stedet hadde blitt skjerpet, vil jeg anta at dette ikke uten videre ville blitt ...
Rørfag Pristilbud & Betingelser
Badet vårt råtner opp - hva gjør vi nå?
Vi så også at det er baksiden av møblene som har begynt å råtne. Disse hadde fuktskader og var begynt å smuldre opp. Da vi tok ut disse forsvant mye av mugglukten. De møblene det snakkes om her, er ...
Tanker om innfelling i betongvegg. Plate over med gips.
Jeg har akkurat slisset i betongvegg på gjesterom, brukte liten piggemaskin med flat meisel. Det gikk greit. En kompis driver på med det samme, han bruker vinkelsliper med diamantblad, og sier han ...
20-22mm rusfritt stålrør
Hos Norsk stål får du det meste i kvaliteter og dimmensjoner. ...
Stående smalt panel i eik?
Du kan også sjekke Toten Lauvtre. Leverer blant annet bjørk og osp i 48 mm. bredde. Ser at de også kan levere i or og ask. www.lauvtre.no ...
"Pølse" rundt ytterdør
Nei den døren jeg skal sette inn er ikke ferdig, men den andre døren som jeg snakket om er ferdig og er utført av snekkere.Vanskelig å forklare, men om du ser inn på karmsiden av døren på den siden du ...
Passiv ventilasjon & Inneklima
Alternativer til passiv ventilasjon i stue og soverom
Reodor:De desentrale ventilatorene monteres i oppholdsrom, ikke i bad/våtrom. Varmegjenvinningen skjer ved et passivt element som magasinerer innevarme og tilfører denne til frisk luft som så trekkes ...
Vannbåren varme
Tips rehabilitering
Hei.Jeg har et hus med ei stue på 65, fordelt på dagligstue og "vinterhage".Begge er relativt kvadratiske flater på ca 26-28 kvm, og noen kvm går bort i kroker, trapp osv.På gulvet er det i ...
Våtromsvinyl, Epoxy , Laminat etc
Hvor lenge før jeg kan legge teppe`?
Skal jeg bare slenge ut et tall, kjør vifteovn i 1 måned. Og bruk varmekabel på svak effekt i 2 måneder. Totalt 3 måneder. For å være sikker, så les anvisning på avretningsmassen. Betong tørker sakte. ...
Bad & Vaskerom: Vask & Armatur
Fordeler og ulemper med berøringsfri kran på badet
Ulempen er at det slutter å renne før man er ferdig, så må man veive rundt bak der for å vekke den forb... sensoren som ikke peker der den burde.Hva er galt med normale kraner? ...
Hvor mye isopor under betonggulv
Nei er ikke hele huset blir ca halve huset og resten er det kryp kjeller (gammelt hus)Er noen plasser det er litt fjell som stikker opp litt, så tenkte å slå vekk mest mulig og bare kutte isolasjonen ...
Saltutslag grunnmur
Har litt saltutslag et par plasser i kjelleren, og lurer på om det er noen måte å finne ut hvor mye fukt som egentlig kommer inn..? plastikk på veggene en stund, kan de gi en pekepinn? Sånn som det er ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Mangler byggesøknad for garasje oppført på 1980-tallet
Det spørs om ikkje kommunen har registrert innkomne/handsama søknader i ein postjournal eller sakliste for bygningsetaten. Frå 1980-talet er det naturlegvis papirbasert... ...
Kobling av LED i serie
Enig. Egentlig akkurat det jeg er ute etter. Dessverre kan ikke denne dimmes. ...
Rockwool trinnlydplate
Ingen som har erfaring med Rockwool trinnlydsplater og kan dele dette? ...
2263
2264
2265
4048
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›