Boligmappa.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,903
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Mekanisk og Balansert ventilasjon
støydemping av utevifte.
Hadde samme problem med støy, det viste seg at det var avglemt støyfelle på ut luft røret til kombi boksen på ytterveggen. Samt 2 andre lydfeller fra agregatet. Når dette ble montert, var lyden ...
Mekanisk og Balansert ventilasjon
Dårlig luft på soverom
Jeg har økt luftmengden inn på soverommet. Hør med leverandøren hvor mange omdreininger på ventilen du kan øke, og tilsvarende på avtrekk, slik at anlegget fremdeles er i balanse. ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Kjøpe loftetasjen i blokk
Sameiet vil ikke kunne gjøre en avtale som forfordeler det ene medlemmet uten at det er kollektiv enighet om dette. Bare for å pirke litt. Å bli forfordelt betyr at man får en ulempe, ikke en fordel. ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Mangel oppdaget før overtakelse. Hva skal man gjøre?
Høres ut som dette løser seg greit, da. Fukt i kjeller er absolutt ikke noe å ta lett på.Kanskje en miniventilasjon (søk i forumet) kunne vært en god idé for kjellerleiligheten din? ...
Tapet, farge og maling
Valg av maling i hus med skråtak.
Tusen takk for all hjelp. Malinga var bra den, men det gikk ganske mye mere maling enn beregnet. Lett å jobbe med, og en fin overflate og glans. Nå er det bare å vente og se hvor slitesterk den ...
Eksteriør, tak og maling
valgets kvaler - takstein i betong eller glaserte takstein?
Takk Sakke. Skal sende hustegninger til Taksenteret i neste uke når jeg forhåpentligvis har fått nye tegninger:-) ...
Fuktig pipe!
Innvendig pipe i øverste etg. har tegn på fukt. Mest fukt opp under taket spesielt på baksiden under skråtaket. Malingen bobler og drysser av hvis jeg tar i det.Er det noen som kan fortelle meg hva vi ...
Tapet, farge og maling
Fargevalg i nytt hus....tips?
Nå som vi er inne på hvordan farger påvirker hverandre vil jeg gjerne nevne litt basic fargelære.I fargesirkelen heter de fargene som står overfor hverandre komplementærfarger. De er i kontrast til ...
Blande hvitt og grått kjøkken?? Har ikke lyst på høyglans.
benkeplater kan skiftes ut
...
Konstruksjoner og isolering
Dampsperre - bruke dampsperre teip?
Nede får du vel klemt dampsperren mot svillen og kanskje ved tak også? om du klarer å overlappe dampsperren i tak er det bra. Rundt vindu er det veldig greit å tape. ...
Sluk, Avløp, Septiktank & Renseanlegg
lage ny sluk på bad
jepp, pigge en føringsvei til ny sluk, men fallet på strekningen må opprettholdes.....ikke helt sikker på om boka sier 1/50 eller 1/100..... ...
Måleteknikk
Bosch DLR 165 K laser avstandsmåler
Ja det er jo alltid en risiko at referansen er feil. Men jeg synes å se samme tendensen også ved andre "tester". ...
EL-installasjon Teknisk & Installasjon
Inntaksskap utsiden av huset
Moeller har eller hadde en relativt liten grønn boks med skillebryter som var tett. Hør med Moeller om de har denne ennå. ...
Rive opprinnelig garderobe - forslag til modernisering
Ikke noe problem med skyvedør her, sjekk skyvedørsløsningen til elfa for vegg med skråtak. www.elfa.no eller katalogen. Skyvingen sitter lenger ned, så det lar seg gjøre
Generell kjøkkenprat
Til dere som fjernet bærevegg mellom kjøkken og stue
Vi har gjort litt det samme som Hondaen....samme type vask også fra Franke som rommer det meste av rot om en ikke rydder unna med en gang. Drager ble innkasset i gips. Total kostnad 2 dragere og ...
EL-installasjon Teknisk & Installasjon
farger
Okay takk!Men jeg har kun fant PR klabler med brun og blå (+ jord) eller brun,blå og svart (+jord)Så når jeg har ved tak en koblingsboks jeg må gå ned til brytter med kabelen med ...
Sluk, Avløp, Septiktank & Renseanlegg
Vannlås tømmes når det trekkes i snoren
Kanskje noe feil i ditt soilrør? Hvis ingen andre har problem ...
Lavenergihus & Passivhus
200 eller 250mm isolasjon i yttervegg?
Hvis du har lektet ut ser jeg det nesten som idioti å ikke legge isolasjon der, da kan du heller bruke 15+5 ...
Vinterbygg - potensielle problemer?
takk for svar. satser på å komme i gang i løpet av et par uker og da har uansett ikke telen kommet (forehåpentlig:)) ...
Rørfag Forskrifter, Lover & Regler
Like strenge krav når man benytter kabinett?
hehe dere får kose dere i Oslo ; mine tre bad er større enn en hel leilighet i Oslo som du må betale utrolig overpris for- I tillegg ser vi nå at bedrifter flytter fra Oslo på grunn av manglende ...
Passiv ventilasjon & Inneklima
Avtrekk over tak?
Har nå kjøpt en ventilasjonspakke fra monier, ser ut som ett ganske enkelt og greit opplegg å få til, men.... Er det med å bergne størelser på rør o.l. Der er det trøbbel... Og hvilke rom kan jeg ...
Håndverktøy, Hullsag, Bits & Bor
Parkettkutter, funker det?
Her kommer det isåfall til å bli laminat (mest sannsynlig Alloc Commercial), siden jeg ser hvor fort stygg den nye parketten allerede har blitt. Har best erfaringer med laminat. Har Alloc Commercial i ...
Belysning
Lys under kjøkkenskap og takpunkter
Takk for alle svar. Siden ingen svarte på det med takpunkter, flyttet jeg det til en egen tråd, men klarer ikke fjerne avsnittet fra det første innlegget. ...
Luft-Luft varmepumpe
Montering av varmepumpe, hva trengs?
Om dette er en selvmonteringspumpe så følger det med en oppskrift på montering. Om det ikke gjør det og du ikke vet hvilken type pumpe du har så burde du nok la være. Vakumering osv er ikke noe å ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Kjøpshjelp Bostitch i USA
Okay, takk for svaret:-) ...
2948
2949
2950
4029
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›