Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,467
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Luft-Luft varmepumpe
Kjøpe varmepumpe i Sverige, Svinesund
Hei,Er det noen som har tips om hvor man kan kjøpe varmepumpe i Sverige i område rundt svinesund?På forhånd takk for hjelpen!Mvh Terje ...
Bad, våtrom og rørlegger
kranen til blandebatteri til dusj drypper noe vann - kan jeg bytte selv?
Hehe, du må ikke skremme meg :-)Men da kjangser jeg på å svi av noen hundre kroner på et nytt blandebatteri og bytter det selv da. Men først skal penga brukes på oppussing av soverommene... ;)Frank ...
Kan jeg fuge mellomrom mellom flytende gulv og vegg med akrylmasse?
Ikke bruk Akryl, det tåler ikke fukt. Du kan prøve med silikon, men ikke klag til meg hvis det går galt. Det er ikke anbefalt. Jeg har brukt det noen steder hjemme og der har det gått bra. ...
Generell kjøkkenprat
Male kjøkkeninnredning
Du kan avfette, mattslipe, finne egnet (olje)maling og rulle det på med skumrulle osv, eller kjøpe nye fronter som sikkert ikke er dyre for de rimeligste hvite som sikkert er finere enn det du klarer ...
Gulv
Knirk/knittring i Alloc laminat gulv
Man bruker underlag, men vil tro at det er låsesystemet av metall som gjør at man må gå det inn. ...
Byggebudsjett & Anbud
ny verdivurdering, banken kom med forslag om ny rente
Har hatt profil på minrente.no i to år nå, de har ringt meg 3-4 ganger - men pga at vi har 100% belåning (er vel nede på 90% eller noe nå kanskje), så kan vi ikke bytte bank.Men det funker greit det - ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Bygge hytte for deretter å omregulere til bolig
Nå må vi bare finne ut hva vi skal satse på og håpe at vi velger det rette. Vi kommer nok ikke til å sprenge ut til kjeller, men bygge 1 1/2 etasjes hus. Tusen takk for alle innlegg!
Hage og uterom
Fjerne trestubbe
Beklager sure gulp, men kan vel ha noe med at jeg fikk garasjesøknaden min i retur fra nazi-suppe-lederen. Hadde håpet på en tommel opp, men neida! Ønsker oxo alle en god sommer! En nabo ble gravlagt ...
Gulv
Tregulv i våtrom?
Snakket med en tømrer for en tid tilbake,, han hadde teak-gulv på badet, hadde hatt det noen år, og det så like pent ut enda! Selv har jeg jobbet på statsraad lemkuhl, og der er det teak-dørk! Finner ...
Eksteriør, tak og maling
Behandling av ny kledning
Jeg mener det er slik at du kan ha vannbasert på olje, men ikke omvendt. Så hvis grunningen er vannbasert bør du vel fortsette med vannbasert. Forøvrig gir Jotun greie råd hvis du tar kontakt med dem. ...
Gulv
Noen som vet hvordan en fikser småskader i parkett?
Det er mulig og skifte staver i en slik parkett, men dog vanskelig. Hvis det er snakk om en stav i en trestavs parket ville jeg brukt Feinsaga, en skarp kniv og et huggjern. Skåret ut biten (kun ...
Gulv
Dampsperre under parkett : Legges plant eller brettes opp langs vegg?
Takker. Jeg kan nok teipe den i sammen med dampsperre fra ytterveggen på de 2 andre rommene, men ikke det jeg skal gjøre nå så da blir det nok å brette opp, takk for informasjonen :-)Frank ...
Gulv
Tips til litt spreke vinylgulv til gutterom..
Hvor gammel er denne gutten da, er det som i et barn eller tenåringsgutt?Da vi bodde i Singapore så begynnte det å bli veldig populært med epoxygulvmaling, i Singapore utførte dette på en ...
Interiør, møbler og trapp
Store vinduer : Gardiner, liftgardiner osv
...
Bad, våtrom og rørlegger
En flistykkelse kant rundt dusjsone - hvordan utføre?
schønox pl og pl pluss, maxit 4040, sto therm quick, aredx a 46 Litt usikker og avhengig av hva som er under våtromsplaten, men om den svikter så ikke veldig tynt. ...
Innspill på din kjøkkenløsning
*Innspill til planløsning, anyone?* Bevare deler av original kjøkkeninnredning
Takk for gode innspill. Vedlagt finner dere et bilde av kjøkkenet slik det ser ut nå, samt en skisse av rommet slik planløsningen vil bli etter at spiskammers, garderobe og kjøkkengang er innlemmet. ...
Gipsplater bak Litex plater
Ja det er mulig gips tåler endel fukt, men jeg ser for meg en dårlig opptørking av gips mot en ganske tett Litexplate. Det er pappen som samler muggsopp og pappen vil, ved eventuell fuktvandring, få ...
Bad, våtrom og rørlegger
Varmekabler oppå gulvbelegg
Hei,har et gammelt bad med flis på vegg og sveiset gulvbelegg lagt oppå sponplater. Dusj-hjørne der man dusjer rett på flis/belegg. Jeg tenker å legge netting og varmekabler som så støpes med ...
Hage og uterom
Ferdigplen : Hvor lenge må man vente før man tar den i bruk?
Se her: http://ferdiggress.no/Details.asp?mn=Hva+er+ferdigplen%3F&mid=128 ...
Oppussing og nybygg generelt
underlag til flisleging
Jeg tror jeg ville vurdert denne løsningen hvis jeg skulle legge fliser på trebjelkelag.http://www.eftex.dk/documents/00044.pdf ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Legge nettverkskabel 140-150 meter, vil det gå?
Må nesten spørre... Hvorfor la du denne kabelen? Altså, hvorfor må din internettilkobling gå gjennom naboen...?Nabo`n = svigers, delvis de har adsl hos seg som vi snylter på
Mellom isolasjon og smartpanel på innervegg
I tillegg til at det hindrer støv vil det også hindre lyd å gå fra rom til rom. ...
Elektro og belysning
Datakabel og strøm i samme rør
Jeg tror svaret er skal ikke, ikke bør ikke.Og TP sammen med PN må være helt galemattias. PFXP/PFSP sammen med en TP ut i garasjen i 50mm rør hadde jeg nok sovet godt med, hvis jeg megget etter å ha ...
Grunnarbeid, mur og betong
Betong med pumi/pumpemixer
2 kubikk er for mye å bruke trillebåre på. Pump det heller rett der du skal ha det. Kan pumpe ca. 60m med ekstra slanger. Pris jeg betalte nå er 1150.- pr. kubikk og 1750.- kr timen for ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvordan fjerne fliselim fra sponplater?
Fein evt breimeisel på maskin. easypeasy elns :)Det skulle vært med på lista over ting jeg prøvde først. easypeasy my ass!Endte opp med å leie en "teppestripper", og den gjorde forsåvidt ...
3385
3386
3387
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›