Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,467
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
tett badestamp-ovn
Jeg vet at sitrus rens (3M, Wurth, Relekta, Bilteme m.fl.) løser opp asfalt når det renner ned på den. Kanskje det er verdt et forsøk? Fåes på spray og kanner. ...
Male trapp som er lakket-hva gjør vi?
Du kan kikke på fargene som frekhaugtrappa bruker, de har endel beisvarianter.Nå er trappen pusset ned for hånd med sandpapir. Er blitt ganske overbevist om at vi skal male sidene i en lys farge og ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Budrunde, korte ned fristen ?
bare å tating over langen det.det gjør jeg med min leilighet.det store bade var fint da.så det trenges litt maling her å der ja. ...
Hva gjør jeg med disse sprekkene? Forslag! Samt hvordan få muren til å holde i..
Har gravd vekk jord ved gammel terasse, skal fylle i med 2'er pukk på mandag. Tror du ikke at grunnmuren går bare 30-40 cm under bakkenivå! Har gravd litt dypere jeg da, nesten ned til leira på ...
Håndgravd drenerende grøft : Hvordan bør den utføres?
Sjekk Sintef byggedetaljer: 514.114Står der det du trenger å vite. ...
Skråstøtter på thermomur, kommentarer?
Mellom bil 2 og 3 med betong så hadde vi 20 minutter, så da tok vi faktisk å finjusterte den ene veggen, og det var ikke no problem å rette den opp med betong i, den bare svaiet seg fint når vi dyttet ...
Elektro og belysning
El-innstallasjon i nybygg
Det er faktisk ikke el firmaets skyld når det gjelder ferdighus. Der legger entreprenør ut anbud, og billigste firma får jobben. Dvs færrest mulig punkt. Jeg synes standarden til nå har vært ...
Bad, våtrom og rørlegger
fliser over kjøkkenbenk...får jeg feste?
Flisene henger mer enn godt nok på tapeten, det blir ikke akkurat turnet så mye over kjøkkenbenken... Som et par andre sier her, vask godt, bruk et avfettende vaskemiddel. Primer er ikke nødvendig, ...
Sag, Kapp & Gjæring
Festool TS 55 - hva er forskjellen på modellene?
Joda, Festo er brukbart det...
...
Elektro og belysning
Sporadisk jordfeil, hjelp til feilsøking.
Det lekker litt ja. Hadde vært greit å sjekke varmepumpa også, men ikke sikkert man finner noe konkret der heller. Det vil uansett slå ut på hver kurs nå dersom man får en "ekte" jordfeil. ...
Borre horisontalt 20meters hull langt til fjells.
HINT: Det er bratt ;D ...
Garasje og uthus
Hva gjør man når kommunen sender svar som dette til garasjesøknaden?
Jeg synes det ser ut som at du har sendt inn en søknad som ikke er særlig godt bearbeidet. Dersom du har brukt en ansvarlig søker har han gjort en dårlig jobb. Det er sjelden jeg ...
Generell kjøkkenprat
Hjemmesnekret benkeplate med en liten vri, en god ide?
Min benkeplate er 38 mm. Om 22 mm spon høres tynn ut kan man jo bruke tykkere og frese bort overskuddet i forkant og bakkant og la plata gå litt ned i benken. ...
Oppussing og nybygg generelt
panel i tak med falske bjelker?
Jeg synes du skal gjøre det du synes passer deg/dere. Vi har alle forskjellig smak, noen liker panel, andre murstein eller strie. Det som for noen framstår som juggel vil for andre se ut som ...
Dampsperre mot kald loft...
ingen? ...
Drenering, hvor stor avstand til husvegg trengs
Ja, mulig du har rett i det
...
Garasje og uthus
Lysthus : Beslag som samler sperrene i en mønehatt
Min far brukar å gjære endane ihop når han bygger lysthus (8 kanta)Med ei skikkelig sag tar det "no time" ...
IKEA Pax Garderobeløsning 2m, noen innspill?
Jeg har treskuffer for alt av "dagligklær", synes disse glir bedre enn trådskuffene og gir rett og slett en bedre følelse om morran :) Bruker også inndelingsskuffene i plast for belter ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Hjelp fukt på kjøkken
dette er klassisk "skjulte feil og mangler"si fra til selger/eierskifteforsikring med en gang (hvis det er eierskifteforsikring sender de egen takstmann)få takst/dokumentasjon på dette med ...
Bad, våtrom og rørlegger
Bygging av bad i rom med lav takhøyde
Finnes lavtbyggende flis 4mm stor format, lavt byggende varme matter som kan legges i limet osv. men er ikke store greiene du kan spare på det. Hva er det der nå? JEg slipte fall i betong gulvet mitt ...
Fjerne annenhver taksperre
Hvis du allikevell skal ta av alt er jeg enig i at du skifter takstoler/bjelker. Det du må passe på er at gavlveggene tåler lasten fra drageren. ...
Generell kjøkkenprat
Varmtvannsbereder og høy temperatur inni benken - farlig?
Vanskelig å si.. så varmt at jeg kjenner det ganske godt når jeg åpner skapet eller tar vekk sokkelen. Skal se om jeg får puttet en måler der. ...
Noen som har sett dette huset : Trenger litt inspirasjon
Jeg mener vi brukte 3/8" gips."Malte" kun på baksiden.Men hvis jeg husker riktig, lagde sjefen en mal som "speilet"den vi trengte gipsen til.Vet ikke om jeg forklarer det godt ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Priser på spikerpistoler
Ja, Duofast var det jeg brukte her forleden! Blå orange esker vel? Kjente ikke noe forskjell på de og Gryts eller Motek jeg. Men så skyter jeg ikke 40 000 spiker i året heller da. ...
Elektro og belysning
Hvilke veggbokser
Man må hvertfall til med spikerslag når skruene ikke har gjenger hele veien. ...
3386
3387
3388
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›