Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,447
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Elektro og belysning
Jording i gulv?
Hrmf. Prøvde boschen litt nå. Den fungerte fint i 5 min, men så var det brått slutt. Blåst sikring. Prøvde igjen, men sikringen fyker umiddelbart når jeg klemmer inn knappen. Det er et par skruer som ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme: lime sponplatene til varmefordelingsplatene?
Ville heller anbefalt noe tynnere hvis det kun er snakk om trykkfordeling, f.eks. 6mm kryssfiner skrudd til bordene med 1cm glipe mellom platene? 22mm spon som trykkfordeling under 14mm ...
Bad, våtrom og rørlegger
Tips til rimelig utevask/vaskekum
Stadig vekk kummer på Finn under gis bort. ...
Lydgulv med vannbåren varme
36 silencio rett på spon eller på eksisterende gulv blir bra. Med en lydhimling i etg under og fylle opp hele tommrommet med isolasjon, alt utført på en fagmessig god måte blir du nok fornøyd
Valg av energikilde
Er konveksjonspeiser bra. Noen som har peiling på dette?
http://www.varme.no/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=25Jeg kjøpte denne og satte den inn i eksisterende peisgrube i huset. Pen og tidløs samt varmer noe forferdelig. ...
Etterfylling av singel på innsiden av ringmur
Innfylling av pukk er vanligvis en del av grunnarbeidet, ikke betong arbeidet som støping av såler og lignende. Hvis du har problemer med å få pukken inn dit, kan den blåses inn. ...
Pristilbud på Hunton Silencio for vannbåren varme
Da er prisene brukbare, men Arne B. ligger forsatt 12% under, men frakt er jo enklere fra Bergen regner eg med.20 mm rør kan faktisk brukes med 24 mm plater iht. sidene til Hunton, men det står at de ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Flytte inn uten brukstillatelse?
Hva skjer egentlig om man blir "tatt" for å flytte inn uten brukstilatelse?Det tok oss over 1 måned å få vår søknad behandlet.. Du kan jo gjette på hva vi gjorde. ...
Garasje og uthus
2-3 garasjevegger i mur/betong/leca.. spm ang materiale/markpress
Jeg støpte 11m langvegg med ca 2m høy bakfylling. Utenpå ligger isopor knotteplast og ca 50cm løsklinker. Resten av bakfyllingen er leirejord. Det skjedde ialfall ikke noe i vinter enda den var kald. ...
Gulv
Tette "glipper" i tregulv?
Takk for flere gode forslag. ...
Kjøpe loft for utbygging. Hvordan løses det i praksis?
Vet det er mange byggtekniske og byggsøknadsutfordringer med en slik utbygging, men alikevell ønsker jeg tips i forhold til seksjonering mm... som jeg spørr om over
Avstand fra kommunal lekeplass til bolig
Er området regulert som fri-område/lekeplass og du er klar over plassen slik du er har du neppe noen rettigheter.Beste du kan gjøre er å bli med i styret for velforeningen og få anlagt "ny" ...
Generell kjøkkenprat
Snekker har glemt å lage til opplegg for avtrekk fra ventilator
Er absolutt INGEN fordeler med kullfilter.Det er fattigmannsløsning. Boligkjøpere blir lurt.Få matosen VEKK! Den kan være skadelig.Kullfiltre fjerner lukten en stund før de går tett. Men hva med ...
Bad, våtrom og rørlegger
Stålsluk på bad : Hvordan få det tett mellom gulv og sluk
skal like og se noen som godkjenner sluket. Vi legger ikke membran i så gamle sluk og dumt og pusse opp og få vann trøbbel senere.Forsikringen din dekker det ikke. ...
Oppussing og nybygg generelt
Brannslukningsutstyr ved overtagelse nybygg?
jeg har allerede oppgradert brannvarslerene. En på hvert soverom og 2 i tillegg. Seriekoblet.Takk for svar! ...
Bad, våtrom og rørlegger
Legging av mosaikk i dusjsone
Det er praktisk som nevnt her å bruke en passende bordbit med et lite håndtak å presse dem jevnt flate med. Men igjen, vær obs på å ikke ha for mye fliselim. Overskytende tyter ut mellom flisene og er ...
Radonduk i isolasjonslaget eller oppå?
Har vel fordeler og ulemper begge deler.Venter du regn før du skal støpe risikerer du et basseng der isolasjonen flyter opp om du har duken nedi (den skal jo være tett).Jeg la den på toppen, men la et ...
Planløsning og Fasade
lage tilbygg selv - nærmere enn 4 m fra tomegrensa
Går med planer om å lage et lite tilbygg til huset, bestående av 2 soverom og et kontor. Det må i allefall inneholde 2 soverom. Tenker da et tilbygg på en etasje på 3-3,5 x 7-8m. Er det noe i veien ...
Vannbåren varme
Vannbårenvarme: Hvilket gulvvarmesystem er best?
Støtter Kirderf her, men folkens, både Kirderf og jeg er syyykelig opptatt av kvalitet og noen av de verste utstyrsonanister her inne (ifølge utsagn), så alltid lurt å ta våre anbefalinger med en viss ...
Drenere egen seksjon i rekkehusbygg?!
Den er god, takker for svar. Da får vi snakke med nabon :-)Kenneth ...
Flytting av strømleding, hvem skal betale?
All slik passering av tomter skal foregå med minst mulig sjenanse for eigar uavhengig av tinglyste rettar. Hos meg kom Telenor og heva linjene kostnadsfritt når eg heva taket på naustet , men dei ...
Isolere gammelt kaldloft
Har tatt noen bilder for å illustrere hvordan jeg tror dette kan gjøres. Får gjerne tilbakemelding om planen er god eller dårlig.Jeg legger en bit asfaltplate ned mot de eksponerte bordene under ...
Eksteriør, tak og maling
Legge membran under terrasse
Sånn jeg forstår deg har du boligrom under?Nei, terassen er støpt ut i fra huset, dvs. taket fra kjelleren fortsetter ut og danner terassen. Det er allerede bord osv. på terassen, selv om jeg må ta av ...
Bad, våtrom og rørlegger
Betongtykkelse over varmekabler på bad
Byggforsk anbefaler minst mulig overstøping av kabler. dvs Det er tilstrekkelig hvis kablene får en overdekning på 5mm til 1cm.Årsaken til dette er at dem har konkludert med at det magasineres for mye ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Dukkehus i hagen, skal det følge med boligen?
Takk for svar alle sammen!Da vet jeg ihvertfall at jeg har retten på MIN side, og jeg skal forsikre meg om at dukkehuset ikke blir rørt
3417
3418
3419
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›