Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,100
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Ny kledning og vinduer på gammelt hus, anslag på hva dette vil koste totalt
Har et råd til alle som spør om priser her inne . Ta med en målsatt skisse til flere bygglevrandører å be å få pris på det så får du flere priser du kan sammenligne med så vet du akkurat mye det vill ...
Gulv
Fliser på vannbåren varme uten støyp
Hvordan er isolasjonsevnene i Masterboard på vannbåren varme. Vil Masterbord slippe gjennom gulvvarmen opp i gulvflisene like bra som avrettingsmasse?Er 6mm gips et alternativ? ...
Utgravning av byggegrop : Kommer dette til å rase?
da tror jeg det skal gå bra.... sånn så det ut da jeg kom hjem idag :)da fikk vi i samme sleng masse til å bare rake ut neste år, når vi skal ha garasjen der
Gulv
Alloc parkett, "Eik country duke" erfaringer?
klarer ikke å ligge unna, og må skryte litt her.Country Duke som selges i BT sine butikker er en utrolig god ...
Gulv
Underlag laminat
Du trenger ikke, og du må, ikke ha noe mer underlag enn det eksisterende "Silent System" som er på Alloc sine laminatgulv. Du risikerer da at underlaget blir for sviktende og du vil kunne få ...
Eksteriør, tak og maling
Linolje problematikken
Vet om mange som har sann blåst hus veggen for å vekk problemet. ...
Gulv
Stolben uten møbelknotter - vil de skade gulvet?
Takk for tips alle sammen! Hvor kjøper du skinnbitene, 912R? Hobbybutikk ala Panduro kanskje?Fordi bena ikke står vinkelrett på gulvet, er "treffpunktet" er bare en liten del av knotten. ...
Stolpe til bærebjelke, begrensing på høyde?
Manglet litt i overskriften ja, bærebjelke til terasse. 48x148, ca 1.20 mellom stolpene, skal bære gulvbjelker 48x148 cc 60, så for meg 2 meter mellom bærebjelkene. alt trykkimpregnert. Høyeste punkt ...
Hage og uterom
Hvilken type hekk har dere i hagen?
Nei, trenger ikke bli det. Vår er vel under meteren bred. Beskjærer den hver vår. ...
Fore ut vegger/isolere kjeller??
Har en kjeller på 70m2 som idag består av murvegger og gulv. Huset er fra 40tallet så vet ikke helt hva som er inni. Regner med bare betong..Dette skal være vaskerom og lager så lurer litt på hvordan ...
IKEA kjøkken
Ikea kjøkken - mål intregerte hvitevarer?
Skapene skal være tilpasset de aller fleste normale stekeovner. Dette med glipper er nok bare dårlig /feil montering. Skuffen under har en front på 9,4 cm men hullene i fronten passer ikke og må skrus ...
Byggebudsjett & Anbud
Strategi i møte med ferdighusleverandører
takker for det! Vi gleder oss
...
Hage og uterom
Gjerde for å hindre hund å hoppe over?
Gjerde + hekk? ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Leie ut til kommunen/nav?
Jeg jobber på sosialkontor. Som jeg prøver å si så strekker vi oss til ca 4500,- for en enslig.For en stor familie med flere unger, kanskje opp mot 8-10 000,- maks. Klient snakker med sin ...
Dvd av montering jackon elementer.
Ikke så lenge jeg jobber her jeg gjør:) ...
Interiør, møbler og trapp
Seng-Hva finnes??
Ikea har dobbelseng med skuff under på hver side, så kan du selv velge om du vil ha rammemadrass eller fjærmadrass over. ...
Byggebudsjett & Anbud
Rive og bygge opp igjen naust på ca. 80m2 grunnflate, kostnad?
1. etasje er grunnmur og brukest som naust og her skal det ikkje gjerast noko, men 2. etasje i treverk skal rivast og byggjast opp igjen med leilighet inkludert bad, kjøkken, stove og soverom. Har ...
Hage og uterom
Hvor finner man billigst belegningsstein?
Sjekk byggmax.no, de har et moderat uvalg men prisene ser ut til å være det andre kjeder har som superdupermegamaxkampanjedager, osv. Litt enklere når prisen bare er lav. ...
Tapet, farge og maling
Pandore: Valg av farger i hus
Vi skal straks igang med å pusse opp et helt hus, og jeg står for det meste av fargevalg... Det meste av huset kommer til å være i lyse farger, men syns det er fint med litt annet også.Av farger har ...
Oppussing og nybygg generelt
Skruer til gamle siliumbokser fra ca. 1967-1969
Jeg anbefaler å bruke et firma i sandnes. De har skruer i dimensjonene som er nevnt over tilgjengelig, og ikke altfor dyrt. I mitt tilfelle hadde flere hobbysnekkere opp gjennom tiden prøvd på ...
Sag, Kapp & Gjæring
Metabo universalsag UK290 og Flexo 500
Lette litt etter info om Metabo KSE 55 og snublet over denne videoen:http://www.youtube.com/watch?v=8VbYuJYhxLMVirker som en utrolig kjekk universalsag. Den vil vel kunne erstatte gjærsag (iallefall ...
Garasje og uthus
Isolert garasje, skal jeg bruke fuktsperre eller ikke??
Veggene er nok ikke et stort problem, men taket kanskje et større..... Se vedlagt tabell.Dersom innelufta er 10 grader i garasjen, vil den kondensere på -2,6 ved 40% luftfuktighet. I Nord Norge har vi ...
Bad, våtrom og rørlegger
Feilplassert bunnledning som ikke kommer opp i vegg som planlagt
Er dette en "vanlig" feil blant rørleggere?Kan man ikke forvente at en rørlegger klarer å plassere bunnledningen i vinkel så den kommer midt i veggen?Som dere ser av bildet har de klart å ...
Hvordan er kvaliteten på Bauhaus terrassebord?
Jeg brukte en "tommestokk" bredde mellom bordene(altså bare et par mm), de krympa ikke mye i etterkant.. ...
Gulv
Hvor kan man få tilsendt vareprøve på parkett fra Boen og Kahrs?
Tror nok du må stikke på Maxbo eller lignende og bare "se" der...Tror ikke noen sender ut prøver...Hilsen Sigurd ...
3430
3431
3432
4002
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›