Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,100
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Takhatt på pipe : Er det nødvendig?
Etter en aldri så liten inspeksjon i kjelleren kan jeg konkludere med at pipehatt ER nødvendig. Det har tydelig rent ut av feieluka mi, og den er ganske rusten. Her må definitivt noe gjøres, og en ...
Hva er normale priser på forskjellige typer masse?
di prisene ser veldig greie ut.men undersøk med ditt lokale pukkverk, for du skal vel kjøpe massene ett sted også
...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Delevegg mot pipe
takketakk
...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Spikerpistol og dykkertpistol innkjøp - tips?
What the heck,ble utålmodig og bestilte Hitachi pakka.Gleder meg. ...
Hage og uterom
Anbefaling/erfaring med Feiemaskin/sopemaskin
Jobber som vaktmesterog har behov for en feiemaskin for fortau og rennestein her på jobb.Aller helst en selvgående. Det må ikke være ett sånn monster av maskin som man sitter inni :)Den må og ha ...
Tapet, farge og maling
Valnøtt benkeplate spritbeis
Jeg endte opp med å få dekket bordplaten med rustfritt stål hos en blikkenslager. Ståloverdelen har jeg limt fast til bordplaten med Wurth industrilim som jeg fikk med fra blikkenslager. Ganske fint ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lime fast vaskemaskin
Kjøp putene som tidligere er anbefalt, de er billige, setter ikke merker, og hindrer i tillegg støygjennomgang i gulv. Elkjøp el. Ekspert har disse inne. ...
Tapet, farge og maling
Maling av kjøkkenfliser
Hva slags maling bør vi bruke? Oljebasert?Jeg vil gjerne ha høy glans.Og bør man male fugene også, eller bare selve flisen? ...
Hvitevarer
Ventilator farge
Kas ventilator har du valgt? ...
Luft-Vann Varmepumpe
erstokke: Oppvarming og ventilasjon i hus fra 1980
Bra tips. Jeg har fått opplyst at å heve temperaturen på vannet ikke er noe godt alternativ, fordi virkningsgraden synker med økende forskjell mellom uteluft og temp på vannet.Da er det fristende å ...
Takstein til rehabilitering - Vittinge Tegelbruks AB
Hei!Holder på å rehabilitere huset vårt og trenger mer takstein, av samme typen som før.Taksteinen er merket "Vittinge Tegelbruks AB" og ble lagt på huset i 1975-76.Jeg mangler 5 ...
KVIK kjøkken
KVIK vs. IKEA
Ikea: Utrolig bra bruksanvisninger - "nybegynnervennlig", gjennomtenkte løsninger, bare 80 cm skuffer, du ser med en gang at det er IKEAKVIK: Bruksanvisning = 1 side (men kan ha blitt bedre ...
Byggemann: Tilbygg mellom hus og garasje
Så lenge det er mur mellom hus og garasje bør vel ikke det bli de store problemer med brannkrav. Men hva med kulde? Er det bra nok å fore ut hus og garasjevegg, samt isolere?det skal riktignok ikke ...
Interiør, møbler og trapp
Trapp til nytt hus : Et vanskelig valg
Samme her! Ikke benytt disse nei. Det er en skam for markedet at et selskap åpenbart får kunder på falske premisser og tvinger de til forskuddsbetaling som hos oss. Nå kontaktes forbrukerombudet om ...
Elektro og belysning
Lavtbyggende downlights til 6cm dyp takboks
pæren er ca 6 cm, downlighten bygger 10 cm, men som ram sier kan vel bøylen med koblingsstykke bøyes. ...
Vestlandshus
Vestlandshus: Bygge kataloghus selv
Når budsjettet er så stramt, hvorfor ikke velge en "billig" leverandør?Har en kompis som startet med ett tilsvarende prosjekte for godt over ett år siden. Huset er fortsatt ikke ferdig.. Og ...
Hage og uterom
Dekklys, Decklight innfeldt i Terrasse
IP44 er ikke godt nok dersom lysene skal stå ute ubeskyttet, du kan dusje de med hageslangen men de tåler ikke et vedvarende fuktig miljø. Først når siste tallet i IP-graden ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Utskilling av LNF-tomt
Det blir mest riktig å linke dette opp mot "familie, kårbolig, egen landbrukseiendom, odel, driver gård, etc etc" som er nevnt i flere innlegg ovenfor.Tror nok det er lettere å få gjennom en ...
Garasje og uthus
Tips og råd til dimensjonering av lekehytte
Vår lekehytte, som riktignok er litt mindre enn din planlagte, står på seks lecablokker på pukk. Dermed var det en enkel sak å flytte den noen meter for endel år siden..Kjøpte den ferdigbygget, så har ...
Hvor dypt må vi grave ut for fundamentering
Enig med deg, er det mulig å komme ned på fjell er det best. Isolert ringmur er greit å bruke. Det har kommet nye nå som er tilpasset 20-25 cm vegg. I gulvet ville jeg lagt 30cm isolasjon. ...
Generell kjøkkenprat
Kim77: Hvilken type kjøkken er det på bildet?
kan være en lokal snekker fabrikk.minner litt om Brovold men mener de har faste hyller ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Oppussing og utvidelse av enebolig
Nei.Siden det skal etableres bad i tilbygget spiler antall m2 ingen rolle.Dette må byggesøkes på ordinær måte, enten som enkelt tiltak eller som ett.trinnssøknad - avhengig av reguleringsmessige ...
Baderomspanel, Baderomstapet etc.
Kubbing bak Fibo-Trespo
Ingen dampsperre? Skal man da fjerne dampsperren som er mot yttervegg når man setter på plater der? Jeg har lektet ut 5cm etter dampsperren i yttervegg og har tenkt å sette platene på her.Kubber man ...
Nytt inngangsparti og inngang via kjeller. Innspill?
Er eier av en halvpart der det kommer inn vann i overgang mellom vegg og gulv i kjeller. Derfor må jeg til med drenering, for å få tild et må jeg rive eksisterende inngangsparti.Hadde lekt meg litt ...
Elektro og belysning
Inntakssikring på soverommet
Jeg tenkte mest på brøringsfaren. Du har et stort høl du kan putte fingrene inn i, og hvis du putter inn sikring uten å a den i lokket er sjansen stor for at man får støt.Vel, _noen_ utfordringer må ...
3431
3432
3433
4002
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›