Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,102
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Gulv
Overgang mellom gulv og dørterskel
. Alloc anbefaler fugetråd i bunnen, men det går også bra uten.Grunnen til at vi anbefaler en bunnfylling snor, er at dette er flytende gulv. Silikon har en elastisitet på 25 - 30% når den er festet ...
Merkelig kul i betongen, med bilde nå
sjekker med en av gutta hos pci. En ting er at sparkelen løsner, noe som ikke gjør noe, men at den heisste seg 5cm i en kul, uten å sprekke opp er interressant. Det er litt bulkete flere steder ...
Elektro og belysning
12v belysning på bad, montere selv
Hva som vil skje på en rapport er jeg faktisk usikker på. Jeg personlig hadde ikke koblet til noe en kunde selv hadde lagt opp, men det vet dere jo
Elektro og belysning
Elko LS og Homeseer
Ser ut til at nyeste versjon ikke går sammen med homeseer enda.Må vel bare vente på at en danske får laget ny plug-in. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Fjerne flekker av flislim
De fleste typer flislim løser seg opp med vann og litt skuring, så det burde være enkelt å fjerne, selv om det har gått noen dager. ...
Elektro og belysning
Pris på Elko Link
Ikke direkte sammenlignbart, men her er tilbud som jeg har fått:ELKO - Link Home1 stk 10" skap1 stk. innfellingsramme.1 stk 10" panel12xRJ4SISTP1 stk 10" hylle frontmontert for router ...
Interiør, møbler og trapp
Formfin Free Sofa : Erfaringer og synspunkter
For å presisere litt hva jeg mener med nedsittet: jeg sitter mest på ett sted i sofaen pga tv titting, og akkurat der er den blitt nedsittet. Ikke ellers. Har også en stol med trearmer, nett i ...
Sag, Kapp & Gjæring
Festtools dykksag: Anbefales!
Fikk fin pris på en Hitachi C6BUY og deres skinne så ble ikke dykksag denne gangen. Ikke fått skinnen enda, men kuttet en del plater i går med festool sin skinne. Virket fint det. ...
Byggebudsjett & Anbud
Tømrerarbeidet for oppsetting av råbygg til hus på ca. 220 m2 koster 300.000 kr
Jeg antar at normal timeforbruk på ferdig oppsatt råbygg (komplett ferdig utvendig) tar mellom 58 og 63% av totalt timeforbruk... dette er "normen" hvor jeg jobber etter at TEK07 tredde i ...
Planløsning og Fasade
Gaardern: Innspill til soverom og garderobeløsning / Walk-in-Closet
Det må eventuelt fjernes, må vurdere hvordan fasaden blir med bare ett (evt. større) vindu).Er bare litt redd for at det blir trangt, selv om Langlo sin skisse faktisk hadde målene som vi har ...
Elektro og belysning
Spotlights som bygger minimalt
Jeg anbefaler følgende:http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=146530068Det er for lite lys fra 10W møblespot til å bruke disse i tak, så styr unna. ...
Tek07: Mulig å monterer takluke opp til kaldloft
Ja, enig i det Børge, men dersom han har teknisk himling så er det ikke kaldt loft. Da en kun himling senket ned under dampsperre og isolasjon for å få plass til vent og rør og samtisdig legge det i ...
Eksteriør, tak og maling
Gradrenne problem ved legging av Decra takplater
ta noen bilder av problemet ditt, får du fort svar tenker jeg! ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Lovpålagt Hms-kurs
Enkeltmannsforetak med ansatte - ja. Daglig leder er pålagt til HMS kurs.Er det AS er det et krav.Stemmer, glemte at enkeltmannsforetak kan ha inntil 5 ansatte. Når jeg sier nei mener jeg at du driver ...
Elektro og belysning
Gammeldagse lysbrytere og støpsler
Folk må ta et seriøst kurs i å søke snart... http://www.byggebolig.no/index.php?topic=17671.0 ...
Dør og vindu
Vaske glass-balkong på utsiden???
En 4. etg må vaskes med karbonstenger hvis den skal vaskes fra bakkenivå.Dersom det er vinduer som kan åpnes, går det vanligvis greit å vaske noen meter ut av vinduet til hver side av vinduet med ...
Ventilasjon og inneklima
bytte av kasett i aggregat med kryssveksler. Når?
heianbefaler at du først skruer ned termostaten i aggregatet og så når det begynner å bli for varmt inne, kan du bytte til sommerkassett ...
Isolere innervegger under restaurering: Økonomisk gevinst?
Jeg har et reisverks hus fra 1938.Skal fjerne et vindu og en dør på nordveggen, fjernes og legges ny kledning over.Skal kun legge kledning på dette området av veggen.Skal også etterisolere på ...
Gulv
Har akkurat overtatt nytt hus, og har oppdaget knirk i parketten
Hvis det ikke fører frem å ta det opp med entreprenør kan du prøve et gammelt jungeltriks. Hell i flytende møbelvoks blandet med tynner. Tynneren vil gjøre at voksen vil renne ned i skjøten på gulvet, ...
Senke kjeller uten å drenere utvendig? (penetron)
Det bør være min 200mm mellom ferdig gulv innv og drenering på utsiden... ...
Tapet, farge og maling
Sponplater: Hvor mye grunnarbeid? Bruke maler eller gjøre jobben selv?
Jeg fekk anbefalt og grunne før jeg sparklet, slik att sponplateskøtene ble mettet av grunningen før sparkling, siden sparkelen (den som er vannbasert..) er veldig fuktig... Jeg fekk dette ...
Oppussing og nybygg generelt
Hvordan feste MDF hjørnelister???
Bruk transparent silikon og lim det fast.Billig og enkelt. ...
Elektro og belysning
Nye regler for el. kontroll
I tillegg har de jo halve spenningen i anlegget, skulle tro brannproblematikken og kravet til utførelse steg med hvor mye strøm det gikk i kablene, og i USA går det vel jevnt over det dobbelte for ...
Gamle forskalingsmaterialer råtner aldri?
Hvis de er gamle kan man lure på hvaslags dunderolje som ble brukt. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Norsk byggeservice: Priser på komplett byggesøknad, ansvarlig søker og PRO/KPR
Om du bor på ett lite sted, ville jeg gjort følgende. Jeg sendte først ut enn test på enndel materialler jeg viste jeg trengte til alle trelast handler i kommunen, så fikk jeg inn priser og fant ut ...
3438
3439
3440
4002
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›