Boligmappa.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,855
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Leie ut til kommunen/nav?
Jeg jobber på sosialkontor. Som jeg prøver å si så strekker vi oss til ca 4500,- for en enslig.For en stor familie med flere unger, kanskje opp mot 8-10 000,- maks. Klient snakker med sin ...
Dvd av montering jackon elementer.
Ikke så lenge jeg jobber her jeg gjør:) ...
Interiør, møbler og trapp
Seng-Hva finnes??
Ikea har dobbelseng med skuff under på hver side, så kan du selv velge om du vil ha rammemadrass eller fjærmadrass over. ...
Byggebudsjett & Anbud
Rive og bygge opp igjen naust på ca. 80m2 grunnflate, kostnad?
1. etasje er grunnmur og brukest som naust og her skal det ikkje gjerast noko, men 2. etasje i treverk skal rivast og byggjast opp igjen med leilighet inkludert bad, kjøkken, stove og soverom. Har ...
Hage og uterom
Hvor finner man billigst belegningsstein?
Sjekk byggmax.no, de har et moderat uvalg men prisene ser ut til å være det andre kjeder har som superdupermegamaxkampanjedager, osv. Litt enklere når prisen bare er lav. ...
Tapet, farge og maling
Pandore: Valg av farger i hus
Vi skal straks igang med å pusse opp et helt hus, og jeg står for det meste av fargevalg... Det meste av huset kommer til å være i lyse farger, men syns det er fint med litt annet også.Av farger har ...
Skruer til gamle siliumbokser fra ca. 1967-1969
Jeg anbefaler å bruke et firma i sandnes. De har skruer i dimensjonene som er nevnt over tilgjengelig, og ikke altfor dyrt. I mitt tilfelle hadde flere hobbysnekkere opp gjennom tiden prøvd på ...
Sag, Kapp & Gjæring
Metabo universalsag UK290 og Flexo 500
Lette litt etter info om Metabo KSE 55 og snublet over denne videoen:http://www.youtube.com/watch?v=8VbYuJYhxLMVirker som en utrolig kjekk universalsag. Den vil vel kunne erstatte gjærsag (iallefall ...
Garasje og uthus
Isolert garasje, skal jeg bruke fuktsperre eller ikke??
Veggene er nok ikke et stort problem, men taket kanskje et større..... Se vedlagt tabell.Dersom innelufta er 10 grader i garasjen, vil den kondensere på -2,6 ved 40% luftfuktighet. I Nord Norge har vi ...
Bad, våtrom og rørlegger
Feilplassert bunnledning som ikke kommer opp i vegg som planlagt
Er dette en "vanlig" feil blant rørleggere?Kan man ikke forvente at en rørlegger klarer å plassere bunnledningen i vinkel så den kommer midt i veggen?Som dere ser av bildet har de klart å ...
Konstruksjoner og isolering
Hvordan er kvaliteten på Bauhaus terrassebord?
Jeg brukte en "tommestokk" bredde mellom bordene(altså bare et par mm), de krympa ikke mye i etterkant.. ...
Gulv
Hvor kan man få tilsendt vareprøve på parkett fra Boen og Kahrs?
Tror nok du må stikke på Maxbo eller lignende og bare "se" der...Tror ikke noen sender ut prøver...Hilsen Sigurd ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Takhatt på pipe : Er det nødvendig?
Etter en aldri så liten inspeksjon i kjelleren kan jeg konkludere med at pipehatt ER nødvendig. Det har tydelig rent ut av feieluka mi, og den er ganske rusten. Her må definitivt noe gjøres, og en ...
Hva er normale priser på forskjellige typer masse?
di prisene ser veldig greie ut.men undersøk med ditt lokale pukkverk, for du skal vel kjøpe massene ett sted også
...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Delevegg mot pipe
takketakk
...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Spikerpistol og dykkertpistol innkjøp - tips?
What the heck,ble utålmodig og bestilte Hitachi pakka.Gleder meg. ...
Hage og uterom
Anbefaling/erfaring med Feiemaskin/sopemaskin
Jobber som vaktmesterog har behov for en feiemaskin for fortau og rennestein her på jobb.Aller helst en selvgående. Det må ikke være ett sånn monster av maskin som man sitter inni :)Den må og ha ...
Tapet, farge og maling
Valnøtt benkeplate spritbeis
Jeg endte opp med å få dekket bordplaten med rustfritt stål hos en blikkenslager. Ståloverdelen har jeg limt fast til bordplaten med Wurth industrilim som jeg fikk med fra blikkenslager. Ganske fint ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lime fast vaskemaskin
Kjøp putene som tidligere er anbefalt, de er billige, setter ikke merker, og hindrer i tillegg støygjennomgang i gulv. Elkjøp el. Ekspert har disse inne. ...
Tapet, farge og maling
Maling av kjøkkenfliser
Hva slags maling bør vi bruke? Oljebasert?Jeg vil gjerne ha høy glans.Og bør man male fugene også, eller bare selve flisen? ...
Hvitevarer
Ventilator farge
Kas ventilator har du valgt? ...
Luft-Vann Varmepumpe
erstokke: Oppvarming og ventilasjon i hus fra 1980
Bra tips. Jeg har fått opplyst at å heve temperaturen på vannet ikke er noe godt alternativ, fordi virkningsgraden synker med økende forskjell mellom uteluft og temp på vannet.Da er det fristende å ...
Takstein til rehabilitering - Vittinge Tegelbruks AB
Hei!Holder på å rehabilitere huset vårt og trenger mer takstein, av samme typen som før.Taksteinen er merket "Vittinge Tegelbruks AB" og ble lagt på huset i 1975-76.Jeg mangler 5 ...
KVIK kjøkken
KVIK vs. IKEA
Ikea: Utrolig bra bruksanvisninger - "nybegynnervennlig", gjennomtenkte løsninger, bare 80 cm skuffer, du ser med en gang at det er IKEAKVIK: Bruksanvisning = 1 side (men kan ha blitt bedre ...
Byggemann: Tilbygg mellom hus og garasje
Så lenge det er mur mellom hus og garasje bør vel ikke det bli de store problemer med brannkrav. Men hva med kulde? Er det bra nok å fore ut hus og garasjevegg, samt isolere?det skal riktignok ikke ...
3447
3448
3449
4028
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›