Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,447
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Senking av tak på kjøkken
Da får du bare ha lykke til med jobben, håper resultatet blir bra. PS: Hvis du bare skal ha overskap på en vegg, er det vel dumt å avslutte med et hvjørneskap? De er ikke særlig praktiske (eller ...
Hage og uterom
Markterrasse - Lecakuler under?
Personlig ville jeg ikke tass sjansen på å lagt platting direkte på mark uten isolasjon, men selvsagt avhengig av underlaget.Husk at det bør/må brukes Iso-leca som er større og inneholder mer luft enn ...
IKEA kjøkken
Overskap i samme bredde som "kjøkkenskapene"
Ventilatorskap er det samme som vanlige overskap, men de er ikke like høye fordi de skal ha plass til ventilator under. Disse får du i bredde 60, dybde 35 (som vanlige overskap) og høyde kan du velge ...
Dør og vindu
Dørpumpe eller ikke?
Bør jeg montere den? argumenter for/mot?Gir inntrykk av offentlig bygg...Spørs jo på bruken også. Har jobbet i offentlig bygg hvor vi ofte måtte fly inn/ut dørene med ting vi bar, da var det utrolig ...
Generell kjøkkenprat
Hvitt høyglans kjøkken * med bilder*
Epoq har nesten likt kjøkken i hvit høyglans:) ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Prosjektor bak en "glassvegg".
Jeg er ikke ekspert på dette - men er det opplagt at glasset skal være helt blankt/gjennomsiktig? Bakprosjeksjonsfolier er i hvert fall frostet. Det mener jeg skjermene på bakprojeksjons-TVer også ...
Verktøydilla & Generell verktøyprat
Hvilke maskiner og tekniske produkter savner du?
Hehe...heldig med kona, ufattelig uheldig når det gjelder bil
...
Problemer med drenering i "Mo i Rana"
Hør med Ospas AS, maskin entreprenør i Mo I Rana. ...
Hage og uterom
Prisoverslag på graving, legging av duk, samt komprimering.
sjølve gra erbeidet tar ikkje mange timane, men det kjem no ann på kor langt den utgravne massen skal kjøyrast ok kor lang tilkjøyring med pukk og grus du får, men når det er sakt er det no berre 60 ...
Dør og vindu
Kondens i vindu
Glass har en aluminiumslist ute, under aluminiumen er det et "opent rom" altså, lufting.Dette fører nokk til at den kalde luften fra ute, kjøler ned det INNERSTE glasset. Og en får da noe ...
Sag, Kapp & Gjæring
Skadet seg på bordsag - får 9 mill i erstatning
Ops sorry.
...
Gulv
knirking i ny parkett!?
Vi har kjøpt et prosjektert rekkehus, der null egeninnsats er inkludert (og som selvfølgelig har egenskaper til å gjøre oss til NAV-klienter ganske snart). Likevel er det gitt mulighet for å ta ut ...
Gulv
Behandle gulv i redskapsbod
Uansett om du maler og sponplatene er vannfaste, er det ingen tvil om at vinyl er meget slitesterkt og holder vannet helt vekk fra platene. er du heldig kanskje du finner noe du kan få for 500kr. ...
Kledning som åpner seg litt...
ok så ulempen med 2 spiker er at borda har litt større kjangs for å sprekke... torr kansje det er bedre med det en persienner. .Ellers takk for svar. er foresten ikke den veggen som er mest utsatt for ...
Hage og uterom
Nytt dekke på gårdsplassen
hvis du leser litt på den linken jeg la inn tidligere, så vil du se fraksjonstørrelsene..det ligger også mange tips om bruk osv derBeklager, jeg så ikke den i sta. 0/8 , 0/16 og 4/8 burde være ...
skifte kledning på fasade men hvordan løse overgang til takutstikk
vurderer og skifte kledning på fasaden min. men problemet er at over døra er det byggd et tak som er festet i husveggen altså over kledningen. så ønsker ikke å rive dettte ned. hvordan kan jeg ...
Drensrør inn på kum
Hvis du treffer nøyaktig nok, kan du avslutte med muffe, men det er sikkert likegreit og koble dette etter taknedløpet er montert. ...
Grunnmur på 104 kvm
Har planer om å gjøre jobben selv ja. ...
Råd ved støttemur med bruk av forskalingsblokker
Skal byggen 2 stk. støttemurer med bruk av forskalingsblokker levert av multiblokk ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Kotehøyde / Høyde avstikk
Ja det er vel en sammenheng... Høyden på avstikket kan også skrives som kotehøyden på avstikket. (Du må ha høyden på avstikket i meter over havet f.eks.(moh))Skal du være helt sikker kan kotehøyder ...
Gulv
Påmontert foam på laminat - holder det?
Takk for raske svar. Regner med at dette gir info til den som la inn innlegget også. Tenkte ikke på trinnlyd oppover, men at jeg har egen etasje over hovedetasjen. Vil bruke samme løsning i begge ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Trenger tips til oppussing av teglsteinspipe
Sparkle først med flis lim og så puss den med puss mørtel. evt fin puss etter på.Lykke til
...
IKEA kjøkken
Takhengt overskap frå Ikea?
Ja dette er fult mulig men betyr noen inngrep i taket for å feste sponplate. Du må fjerne gamle takplater så fester du en dobbel sponplate i bjelkelaget så de henger loddrett ned så langt som bunnen ...
Dør og vindu
Stemmer det at det er større fare for fuktighet ved å bruke vindushasper?
vi har aldri hatt problemer med hasper. Det er ingen lekkasjer så lenge de er passe stramme og tetningslistene ok.
...
Hindre kuldebro rundt dører og vinduer
Hva med å benytte deg av f.eks Jackon sine smyglister? evt lage noe selv a`la smyglister? ...
3461
3462
3463
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›