Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,448
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Oppbygging av baderom, treverk
Tusen takk, Aktiv.Det er mot isolert loft og skråtak (også isolert).Det var plast før rupanlet på det gamle badet, men ikke på soverommet. Så jeg slenger opp plast der. ...
etterisolering
takk alle for svar!
...
Byggesøknad & Saksbehandling
Nabogrensen går over trappen min
Dør kan selvsakt flyttes, men dette er jo uaktuelt :-\Må vell bare bare gå bort å smiske det jeg klarer for å se om vi kan ordne op i dette på 1 eller annen måte :-[ ...
Bad, våtrom og rørlegger
fliser vs linoleum
takk!
...
Garasje og uthus
byggforskrifter ved sammen-bygging av garasje med hus
Som Taz skriver, den skal være gasstett mot beboelse.Dvs 1 lag gips som enten fuges eller sparkles i skjøter.Ved nærmere enn 4 meter fra nabogrense eller bolig så gjelder EI30 brannkrav. ...
Oppussing og nybygg generelt
Oppussing - Hva har DU fått fradrag for?
http://www.byggebolig.no/index.php?topic=1891.msg17396 ::) ...
Tapet, farge og maling
Mulig å male glassdør?
Folie finner du her. http://www.vindufolie.no/hXGYCS2lLQ4d.10.idiumBra kvalitet og du får med en bra oppskrift og det er veeeldig enkelt å feste!Noen dråper zalo i vann i en sparyflaske og fukte ruten ...
Hage og uterom
Stolpesko - hvordan beregne riktig høyde?
finn et ferdig punkt topp terasse gulv, og trekk fra terassebord og bjelker, da ser du hvor høyt du havner over bakken, bruk så et vannvater og sjekk at du kommer høyt nok over alt, ...
Gulv
Sette lettvegg oppå laminat?
hvor brei er åpningen du ønsker og legge vegg på? du kan jo legge opp bæring på bunnsvillen, dobbel 2x6 eller lignende som du fester i side veggene, når du platelegger har du avstand mot gulv, ...
Elektro og belysning
Hovedtavle - plassering
Takk! Eit skap til svakstrøm høyres lurt ut. Min petimeter-mann er av typen som pussar skoa sine før han går ut, og har tellekantar på genserane. Ja, han må ha eit skap
Elektro og belysning
Coax og telefonkabler, hvilken type.
bruk denne...http://elby.no/Roer-med-eller-uten-kabel/Ferdigtrukket-roer-med-kabel/Ferdigtrukket-roer-OE-20mm-med-2xCAT-6E-1x-RG6-Antennekabel ...
Gulv
Noen som har prøvd Zar Ultra Polyurethane til gulv?
Er det en slags olje dette?Zar Ultra PolyurethaneZar Ultra Polyurethane Review ...
Regler P-rom for garderobe
Hvordan er reglene for hva som teller som P-rom? Etter hva jeg har forstått er ikke egne rom som fungerer som garderobe inkludert. Hva hvis jeg monterer en skyvedørsgarderobe på soverommet, blir den ...
Rettigheter når kommunens frist overstiges?
de trekker fra i prisen på gebyret du betaler for "søknaden". Er fælt å vente på at kommunen skal ferdigbehandle saker og kan bruke all den tid de ønsker:/ ...
Hage og uterom
Hvor kjøper jeg en rimelig utebod?
Trenger en billig redskapsbod - ca. 2x2 meter. Noen som har tips om en rimelig leverandør? ...
Elektro og belysning
komfyr slår ut jordfeilbryter
bare og ikke bruke stekeovnen, aldri slått ut ved bruk av platene ...
Byggeperioden - nytt hus
Hente pris fra flere utbyggere
NeiDu kan ikke få en utbygger til å bygge ut i fra tegninger fra en annen (hvis du ikke har "kjøpt løs" tegningene). Dette går på opphavsrett.Du kan få bygget et hus som "ligner" ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dusjkabinett : Produktanbefalinger ønskes
Takk for alle svar og tips. Tar gjerne i mot flere. ;D ...
Dør og vindu
Dørblader - hvem har hvite formpressede?
Hei, Så akkurat i monter sin kampanje avis at de hadde det ja. Hvilken filial av monter var du på? Min lokale er på Stabekk, og utvalget pleier å være ræva :ScozmoHolder til på motsatt ende av landet ...
Eksteriør, tak og maling
Hvordan kapper og tilpasser jeg blåpapp rundt pipe? (Nytt Decra tak skal legges)
Hei, takk for svar. Har allerede helinndekt pipe og inndekningen tenkte jeg å gjenbruke. Øverste del av pipeinndekningen går helt opp under mønepanna siden pipa sitter nesten helt oppe på mønet så ...
Gulv
Fjerne fliser på stuegulv og legge nytt tregulv
Hei,Har nylig kjøpt et hus, og i stua er det fliser på gulvet uten varmekabler, samt 2 lag med gips under.Jeg ønsker å fjerne disse flisene og legge eventuelt en varmematte og parkett over dette, i ...
Gulv
Legge parkett på kjøkken : Skal det legges parkett under kjøkkenskap?
jeg var på en jobb der det var en kjøkkenøy med 40 60skap som utgjorde øya, denne var grisetung, og der kunne man se at laminaten hadde sprekt opp rundt dette, ...
Innspill på din planløsning
Molly83: Kommentarer til planløsning ønskes
Uten mål er jo dette vanskelig, men om du slår sammen vaskerom og bad, og det er stort nok til en diskret nisje til "de stygge tinga", kan du greie deg med en dør inn. Og vinkelen på gangen ...
Hage og uterom
Hvor mye koster det å legge bruddheller?
Maur legger ikke egg under heller lagt i singel. De maurene du har observert må komme fra et annet sted enn under hellene dine. De svarte er ikke noen plage, så lenge de ikke lager stier inn i huset. ...
Eksteriør, tak og maling
Luftblører i malingen
Vi bruker Drygolin Extreme oljemaling på gammel feit høvlet furupanel. Den har ikke flasset hittil. Grunnet med maling, tynnet med 15-20% whitespirit, en skvett kokt linolje og litt rødsprit. ...
3460
3461
3462
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›