Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,446
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Elektro og belysning
Stikkontakter til integrerte hvitevarer
Monter alle boksene i vegger slik at de havner i sokkelen på innredningen. Da trenger man ikke ligge krype inni skap med kabelfesting boring, ikke minst sløsing av tid og penger. Man kan da koble og ...
Byggeperioden - nytt hus
Byggemelding og lokal godkjenning
[quote author=Timberjack link=topic=10193.msg97498#msg97498 Ved melding om enkle tiltak er det ikke krav til SØK, PRO, KPR, UTF eller KUT, og kommunen har tre ukers behandlingsfrist (dvs til å avvise ...
Byggeperioden - nytt hus
Prosjektbeskrivelse tilbygg, innspill fra ærede publikum.
Ta med at det MÅ være diff.åpent undertak om du har tenkt å isolere helt oppunder undertaket hvertfall.... ...
Tapet, farge og maling
Unngå snerk i maling
En kamerat av meg hadde hørt samme tipset av en maler ... Kompisen min kom så med enda ett godt råd: Sørg for at lokket er skikkelig på når du snur malingen - spesielt om du gjør dette når du står ...
Bad, våtrom og rørlegger
Svalehaleplater - Støp
Ellers har jeg kikket litt mer på maxit baderomsstøp, og deres dokumentasjon er ikke lett å bli klok på:http://www.maxit.no/media/37/pdf/produktguideMortel.pdfHer påstås det at deres baderomsstøp har ...
Hvordan ser villmarkspanel ut?
Den liggende på øverste hytta var lekker. Men var en tur på Snarøya og så noe villmarkspanel som sikkert var bortimot meteren bred, så helt merkelig ut. ...
Trenger hjelp til info/beregning H-Bjelke
En annen tråd ang. innfelling som nok er mer aktuell for din del :)http://www.byggebolig.no/index.php?topic=7028.msg66625 ...
Armering av støperør
Ja jeg tenker på formen (vertikalt) på pilasteren; rett form gir ingen løftepunkter for frosten foruten friksjon. ...
HTH kjøkken
Oppskriften for å kjøpe en HTH/ INVITA kjøk.inredning i Sverge?
taz: Mye billigere på andre sida av grensen? ...
bytte gulv problem. Hjelp
Ja da lasker du bare på langs utenpå den orginale bjelken, nok å spikre den godt. ...
Dør og vindu
Omgjøre 5 vinduer til skyvedør ??
Takk til alle - for gode innspill ! Det blir nok en folledør - med ståldrager ... Espen. ;D ...
Hva koster isopor?
For S150 5 cm er prisen med rabatt ca 40 kr kvm ...
Elektro og belysning
varmekabel uten jordfeilbryter?
Termografering er ikke så dyrt som det var før i tiden, man får vel kameraer til under 10 000 i dag. Men det er ikke alle som driver med det. Men klipp for all del ikke kabelen nede ved gulvet, koble ...
Planløsning og Fasade
Pusse opp kjeller
vinkjeller hørtes jo fint ut ;)skal pusse opp 1 etg nå, så kjelleren kommer etter juletider:) planlegging vettusiden jeg skal pusse opp i 1 etg kommer jeg jo til å legge opp til hjemmekino (ikke ...
Betongarbeid hus - hjelp til beskrivelse
Takk for svar....Vedlagt ligger tilbudet. Håper på ytterligere kommentarer. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Støp på vannbåren varme
Jeg vurderte egentlig å gjøre det på samme måte som trådstarter, siden det vil gi en lav byggehøyde. Usikker på om dette er en god løsning, men jeg er sikker på at det er en fordel å bruke ...
Fjernvarme
Fjernvarme og varmepumpe
Det er riktig... Det er tilknytningsplikt, men ingen forbruksplikt.. ...
Legging av kledning i møne på vertikaldelt - ønsker innspill :)
Uvenner med naboer er ikke greit nei, men jeg syns ikke man skal sette seg ned å bli lurt heller
Ifølge naboen (som ...
Elektro og belysning
Farger på ledere i gammelt IT-nett
I kåken min fra 50-tallet var det røde og sorte ledninger ispedd litt tøyisolerte her og der. Og her var ideologien å lage mest mulig unike forskjellige kobinasjoner av disse tre ut fra hver takboks. ...
Dør og vindu
Fastgrodd tape på vindu
Det høres kanskje sløvt ut, men det kan bli riper om ikke bladet er helt skarpt.Da vil det skubbe skit foran seg og lage riper istedenfor å løfte det av vinduet. Litt såpevann gjør også at skiten glir ...
Gulv
Underlag når det er gulvbelegg fra før
Legg ullpapp under, så er du sikker...Velger du "feil" parkettype kan du risikere at foam er for ustabilt .... ...
Nordbohus
Nordbohus: Merkur
Hei til andre som vurderer sammen huset. Huset er nå kommet opp i ca kr. 2 770 000 og med grunnarbeid og boring etter grunnvarme ligger vi an til ca 3.2 for et hus som er helt nøkkelferdig ikke ...
Gulv
Hvor lang tid tar det å legge parkett
Hei dere,Sånn røffly...hvor mange m2 parkett legger man i timen?Skal legge parkett på 3 stk soverom av 15m2 - hvor lang tid bør jeg beregne? Rette fine vegger, kvadratiske og fine uten mye ...
Støpe leca mur på råttent fjell
Her er problemet. Jeg skal bygge ett på bygg på huset.Det er allerede en lite påbygg, så jeg skal støpe en ny leca mur på vest og øst siden av denne. Men på øst siden har jeg grav ca en meter ned å ...
Hage og uterom
Hvordan legge terrassebord inntil kledningen
viss det er greit og kjøre det nedfor er det en grei løsning, løsner du bordene må du sørge for at det ikke kommer sprutregn innunder nederste kledningsbord, da får du problemer ...
3702
3703
3704
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›