Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,194
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Byggelån: Hvilket rentenivå ligger byggelån i dag?
hva med gebyrer på byggelånene?Det er hvertfall i DNBNOR ett 0,3% gebyr for hvert påbegynte kvartal.Og det er altså 0,3% av hele lånerammen. Det er særdeles mye penger! ...
Garasje og uthus
Garasje med støpt plate og ett skift leca oppå?
Forskaler'n: Hva er ca pris på en slik løsning du skisserer her? Grunnflate ca 50 kvm. Jeg lurer på å sette opp mur/betong kontra reisverk.Min løsning gikk kun på å erstatte "det ...
Generell kjøkkenprat
Flis på kjøkkengulv
Jeg har fliser på kjøkkenet. Har ikke hørt kona klage over at det er hardt å stå på, og har ikke hørt vaskedama klage over at fugene er vanskelige å vaske heller... Selv kan jeg bekrefte at sofaen er ...
Elektro og belysning
TN C S
Riktig som marius-trikker sier ang. inntak...Men hvis du av en eller annen grunn skal benytte dobbeltisolert forlegning må også N-leder dobbeltisoleres, da denne regnes som spenningsførende, på lik ...
Oppussing og nybygg generelt
Brannline: Fullgod erstatning for brannstige?
Jeg vet en ved navn Carlsen har figurert inne på Be interaktiv, i forbindelse med rømningsveier.Logg inn å send en fin mail til han, der du forklarer problemet med kommunen, brannv... Det var det jeg ...
Pris på grunnmur
Har fått pris på Sundolitts nye 60x120cm KUB system til 550,- pr /m2 + mva. Fikk da prutet meg til 28% rabatt. ;DThermomur er fremtiden, og oppfyller alle krav til byggforsk. Anbefales.1: ...
Suebird: Pristilbud på støttemur og grunnarbeider
Ja, dessverre så koster entreprenør arbeid så mye... :-\MEN, send ut anbud til flere, legg ut på anbudstorget, og prut, prut og prut. Vi sparte sikkert rundt 150.000-200.000 på at vi ventet med ...
Elektro og belysning
Brannfare med prefix
Ja, de er faktisk godkjent for mangetrådete ledere, men av erfaring er 50-80% av alle Torix med kombinasjon entrådet og mangetrådet leder potensielt farlige. Jeg bruker også kun den nevnte Wago-klemma ...
Hvitevarer
Stekeovn: Hvor stor ovn har dere?
Jeg har en 9år gammel Husqvarna reginett Salvia (kjempeovn). Var vel blant de første som kom med varmluft. Den er bare på 51L, men det går da en 8Kg kalkun inni der, å da er jeg fornøyd ;D ...
El-kassett & Dobbelmantlet
Elkasset til vannbåren varme på kun et lite badegulv
regner ikke med at det går å få trukket en tynn varmekabel gjennom et ca 22mm pex gulv rør? ...
Energiforbruk & Enøk
Så mye strøm bruker dingsene dine
Hvilken temp har dere andre i stuen?Ca. 20 grader på alle oppholdsrom hos oss, soverommene har 15-16 grader. Badet har ikke termostat, men legger seg på ca. 23 grader dersom varmekablene står på ...
Tapet, farge og maling
Erfaring med Jotun og Butinox?
Skal male en kjellerstue som er kledd med gips på vegg og tak.Vurderer Jotun Easy cleanButinox green room (scanox)Strax easy (Jotun)Noen erfaringer med disse?Er det noen av disse produktene som egner ...
Elektro og belysning
Flexrør 16mm ferdigtrukket kabel
jeg prøver å godsnakke meg til det nå. håper det går greit he he.har lagt det opp nesten identisk til hvordan det så ut før så jeg regner med det går fint. ...
IKEA kjøkken
Bygge om innbyggingsskap for hvitevarer til ordinære skap med uttrekksskuffer
Slitesterke stammer bærer kjøkkenetEt kjøkkenskap må tåle mye. Derfor er alle våre stammer lagd av melaminbelagte sponplater som er 18 cm tykke. Stammene og hyllene har tykke kanter av ...
IKEA kjøkken
Har Ikea smuleluke?
Fant vår på støvsugerbutikken.noHar ikke sett den billigere noen andre steder.Har forresten hørt om en som monterte den på kjøkkenbenken - brødsmuler vet du... ...
Bad, våtrom og rørlegger
Innendørs massasjekar av god kvalitet
Hei, vil også anbefale Hurricane, har det på hytta og det gir god massasje, også til nakke/skulder.
...
Byggesøknad & Saksbehandling
Personlig ansvarsrett, hva innebærer dette?
Det er strengt tatt mer hjelp å finne på dette forumet og på forumet til BE. Veiledningen er som alle andre veiledninger på grensen til vill-ledere. Den skal ta høyde for alt fra naust til verdens ...
Bad, våtrom og rørlegger
Nita: Hjelp til planlegging av bad
Hvis du legegr ut en tegning er det sikkert flere som kan/vil hjelpe deg
...
Generell kjøkkenprat
Høy benkeplate til Kvik kjøkken?
På vaskerommet har jeg en kjøkkenbenk som er ca en meter. Det føles litt uvant med en gang man arbeider der, men det fungerer bra, nesten bedre enn vanlig benk. Men så er jeg vel 20 cn høyere enn 167 ...
Planløsning og Fasade
Ny enebolig – plantegninger.
HeiVi holder på med et eneboligprosjekt og har kommet fram til en planløsning vi tror er bra. Huset er på ca. 130 kvm i grunnflate, 2 etasjer (u. etg. m/sokkelleilighet og 1. etg.) + åpen ...
Planere tomten rundt nytt hus: Når, hvordan og hvor mye?
Dette er umulig å svare på uten å kjenne naboens toleranse ovenfor terrenginngrep. Iflg forskriftene er alt over 1,5m avvik fra godkjent utomhusplan å regne som "vesentlig terrengingrep", og ...
Gulv
Parkett: Boen Chalet
er jo perfekt å kombinere parkettkjøp og båtfestival
...
Lavenergihus & Passivhus
Skal snart skrive kontrakt: Bygge etter nye forskrifter eller ikke?
Dere kan jo slenge opp en carport (som kan utvides), med bod til lekene hans, ;D ...
Planløsning og Fasade
diggerla: Innspill på planløsning ønskes
Gjestene sender du på badet. Har hatt samme situasjon nå her i heimen og har fått plass til et dusjkabinett også når det nå ble behov etter 6år. Med et forheng eller dør så blir det litt mere ...
Bad, våtrom og rørlegger
Bad i kjeller
Ja, lei en pigghammer på Maxbo e.l. og gjør det selv. Du trenger bare bli enig med rørleggeren hvor sluk og andre rørgrener skal gå, så kan du lage "rennene". ...
3705
3706
3707
3937
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›