Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,375
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
Valg av fliser til terasse over garasje
Har også lett på nettet etter bilder og inspirasjon, og ikke funnet så mye. Men du kan jo kikke på denne: http://modena.no/files/2009/01/idemagasin_modena_2009_lr.pdfVi planlegger også fliselagt ...
Elektriker: 120 punkt=87.500?
Høres billig ut dette. Tror nok prisantydningen er bra. 90`for 120 punkter er kanskje i underkant av hva jeg ville antatt basert på de tilbud jeg har fått fra 3 ulike installatører. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Saksbehandler skjønnsvurderer: Hva gjør vi?
Krav til likebehandling er alltid relevant og er nedfelt i forvaltningsloven. Dersom bygget du nevner er bygget innenfor samme reguleringsplan, skal det mye til for at kommunen kan nekte deg å ...
Endre innkjøring til huset
Du må søke om ny(endret)avkjørselstillatelse. Ofte kan du få en slik tillatelse på dagen, dersom den er uproblematisk ang.siktlinjer osv. ...
Hage og uterom
Fylle opp bløtt område?
Takker for svar!Det er nok leire i grunnen der ja.Grunneiere mente at det kanskje holdt med stein, pukk osv, men utifra hva du sier her, så kan det vel tenkes at det kan være lurt med litt drenering ...
GPS - Høydemerker
Joda, men hvis det fantes offentlig tilgjengelig info noe sted er jo faktisk det enklere (men i så fall ligger det såpass godt gjemt at onkel Google ikke finner noe om det).. ...
Isolering av betongvegger
Arbeider selv i bransjen, og kan anbefale en drensplate som utv. isolasjon. Ved å montere denne kan du sløyfe grunnmursplast. I all hovedsak benyttes 50 mm. I de tilfeller det ønskes benyttes 100 mm ...
Sette inn terrassedør i gammelt trehus
Nå har jeg åpnet gavlveggen, dvs skjært så langt inn som sirkelsaga tillot.Huset er tydeligvis solid bygd. Innenfor tapet og huntonit, fant jeg følgende-Et lag liggende rupanel, ca 20mm tykk (nå ...
Pris VS kvalitet
Nå har jeg vel vært inne på endel andre ting enn klær også da. Prada har f.eks ikke særlig med merker på sine plagg, men en helt utrolig kvalitet, prøv!Ja, jeg liker merker jeg, det legger jeg ikke ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Fug mellom bruddskifer
Jord.Så gress og hold ugras i sjakk. Det blir pent og stabilt. ...
Elektro og belysning
Dimming av spotter fra IKEA
Hei!Rasket med meg to 3-pack med spotter sist jeg var på ikea, tenkte jeg skulle ha dem under overskapa på kjøkkenet. Men skulle gjerne hatt en dimmer på de, noen som vet hva jeg kan bruke (til å ...
Størrelse på trappegang
jaja,ikke alt blir som man tror,får regne på noen flere mål og planlegge på nytt.Takk så lenge. ...
Tapet, farge og maling
Baronesse maling
Hei.Ble driiiiitskuffa over Baronesse. *det var oljemaling* og jeg slet som en gal med å få den utover. Dessuten skulle jeg ha halvblank. Det ble den slett ikke. Glansen var IKKE halvblank som f.eks ...
Eksteriør, tak og maling
Grunning og maling
Jeg går trolig for drygolin oljemaling og oljegrunning pigmentert. Når det gjelder sistnevnte, går det an å blande i fargen man skal ha som toppstrøk i oljegrunningen?Du kan jo høre om malesjappa vil ...
Tapet, farge og maling
Farge på taklister og fotlister
Taklister som taket. Gulvlister, dersom de males, som gerikter rundt dører. Da får du en fin helhet. Men smaken er som kjent som baken...Denne signerer jeg !!!Veeeeeldig enig. Får fnatt når lister er ...
Tapet, farge og maling
Tips om billig & god maling.
Hei.Kommer jo helt an på hvilke krav du har til kvalitet det da.Billig vannbasert interiørmaling kan du kjøpe på europris.(jeg ble positivt overasket over hvor god den var å påføre. Dekker kanskje ...
Luft-Vann Varmepumpe
KVT Stinger Pluss: Erfaringer og synspunkter
tror denne er diskutert på en annen tråd..prøv søkefunksjonen!! Men, forskjellen på denne og den 'vanlige' er vel at denne har utetemperatur styrt regulering av turtemperaturen ut på ...
Garasje på felles tomt
Hei takk for svar.Siden tomten skal nå deles og det skal holdes kartforretning må jeg fylle ut skjøte etter dette. Da kan jeg vel få med alle disse rettighetene i skjøte?? Veirett, vannog kloakk og ...
El. varmeovn & El. Varmekabler
Ujevn temperatur på badegulv
Det jeg mente er at vi har en avtale med en entreprenør for totalrehabilitering av badet. Om det ikke foregår kommunikasjon mellom håndverkerne så er jo det et problem entreprenør må ta tak i. Det er ...
Energiforbruk & Enøk
Lurer på hvorfor jeg bruker mye strøm utenom varme og varmtvann...
satt strømålern på varmt vannstanken... auda... den drar mye mere enn jeg trodde, så nok et spare tiltak jeg har gjordt som viste seg å være en tabbe.Håper nye vinduer og isolering ...
Interiør, møbler og trapp
Stockholm Sofa fra IKEA
http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/60103142her er den iallefall...om noen vil se:) ...
Vedfyring, Solvarme og Varmepumpe i kombinasjon med vannbåren varme.
Med innebygget vvbereder trenger den ikke være spesielt stor, siden den ligger i 80grader varmt vann til en hver tid.Om du har plass ville jeg hatt enda flere solfangere, med så stor akkumulatortank ...
Gulv
Legging av parkett: Pris på arbeidet
Tror dette har vært de mest brukte prisene i osloområdet de siste årene:-legging: 125,- pr kvm-underlag m/fuktsperre inkl. legging av dette: 15,- pr kvm-listing: 40,- pr meter-fugemasse, ...
Åpne ildsteder og TEK 2007
Hva er reglene her? Kan en montere åpen peis? Kan en montere den selv eller må en godkjent installatør gjøre det (som for andre ildsteder)? ...
Ståldrager-dimensjon?
Jeg skjønner ikke helt hva du mener, mener du en drager som midtbæring under undergurtene?Ja.Grunnen er at jeg lurer på denne løsningen fra Multitak og dermed får spennvidde på ...
3723
3724
3725
3978
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›