Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,375
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Naboklager: Hvor lang tid tar saksbehandlingen?
Første klageinstans er kommunen, så fylkesmanne, så sivilombudsmannen. Alle disse har laaaaang saksbehandlingstid, og det er definitivt ikke veien og gå for å klage på at behandlingen av byggesøknaden ...
Hage og uterom
Søker råd om støtte stein/mur for vei
Det er nok riktig det. Eneste varige løsning er å grave opp. Ganske dypt, avhengig av belasting på veien, underlaget og telemengde der du bor. Men blir fort 1/2m eller mer. Drenering og fiberduk, ...
Konstruksjoner og isolering
Isolering i tak og vegger
Fikk svar ang. isolering av huset mitt. (to etasjer, eksl. utforinga jeg skal ha i underetasjen) Firmaet beregnet 41 timer til denne jobben. Så med andre ord vil jeg spare noe på å gjøre denne jobben ...
Hage og uterom
Kompassrose til belegningsstein - hvor får man tak i det?
Tusen takk
Skal gjøre det. ...
Bad, våtrom og rørlegger
byggesøknad og rørlegger
gulvvarme og solfanger er vel ikke belagt med ansvarsrett. Vil tro vi kan forenkle det til å si at det er "alle deler med trykk eller avløp". Send anbudspapirer til en haug rørleggere og ...
Pris på lecamur?
på www.maxit.no har du link til Leca's beregningsprogram for mengde og pris:http://byggkalk.maxit.no/Her kan du selv tegne opp muren med det du trenger av dører og vinduer og programmet ...
Byggeperioden - nytt hus
Bygge nytt murhus?
Hei Kjersti,Beklager, det var feil link. http://www.ytongsiporex.no/html/nor/no/index.phpJeg er ikke ekspert, men ta kontakt med karlsen@norkporebetong.no, så får Du all relevant informasjon.Lykke ...
Valg av energikilde
Oppvarming av utleieenhet, hva er mest hensiktsmessig?
Jeg har valgt alt 2 i huset mitt. Leier ut inkl oppvarming. Jeg har eget varmefordelingsskap i utleiedel og har montert en energimåler på rørene som forsyner utleiedelen. Jeg kan dermed monitorere ...
Tips for utforming av vaskerom
Vi bruker denne sokkelen fra Elkjøp under vaskemaskinen. Trådkurven under bruker jeg til å tørke sokker og småplagg som jeg ikke vil ha i tørketrommelen. Men denne er ...
Hage og uterom
"Rehabilitering" av gammel steinmur i skråning
Et alternativ er å støpe eller mure en vanlig støttemur i bakkant, slik at dere bare forblender med steinene som er der idag.Skal dere bare bruke steinene vill jeg fyllt tilbake med en del Leca-kuler ...
Ventilasjon og inneklima
Villavent balansert ventilasjon: Problemer med å holde huset varmt
På Flexit kan du skru av ettervarmen hvis du ønsker, i hvert fall på vårt S4R anlegg. ...
Byggeperioden - nytt hus
Noen som har kjøpt byggesett fra Sverige?
Broren min kjøpte fra sverige, alvsbyhus. Han anbefaler det ikke til noen!! Svenske standarder er ikke som norske, så det å "bare skulle bytte et vindu" trenger ikke å bli så lett... ...
Byggemelding og nabovarsling
At det er innenfor bestemmelsene er jo i utgangspunktet revnene likegyldig for en nabo/gjenboer-det skal jo kommunen få avgjøreDet er der du tenker litt feil.. Ansvarlig Søker skal gjøre denne ...
Generell kjøkkenprat
Hvit kjøkkenvask
Kan noen anbefale meg en hvit kjøkkenvask?Ønsker meg en som tåler litt, men som ikke koster en formue.60 cm. skap. og vil helst ha en stor + en liten kum
IKEA kjøkken
Måle høytde fra høyeste eller laveste punkt på golvet?
Begynner å ane meg at jeg kanskje skulle vært enda grundigere med å avrette gulvet, men målte ihvertfall fra det høyeste punktet på gulvet, så tar jeg eventuelle problemer når jeg kommer til dem. ...
Leca, Scanblokk eller Celcon (ziporex) ??
Vi er i startsgropa med å bygge hus i porebetong. Hos oss settes 'stammen' opp med porebetong, så kles denne med hhv tegl og sibirsk lerk.Noen linker vedrørende porebetong:www.aeroc.se ...
Restaurering og vedlikehold
Gamle lampeskjermer
Tekstil tekstil.. hmm.. Det må i allfall ikke være brannfarlig det du lapper skjærmen med..
...
Eksteriør, tak og maling
Muligheter for gjenbruk av kledning?
man kan vell også male imp etter det har gått 1 år, og da har men vell dobbel beskyttelse? ...
Gulv
Parkett på langs med gulvåsene. Er det mulig?
Hei.Hadde 2 snekkerer på besøk her en dag, og de mente jeg kunne bli plaget med at det kunne sprekke opp midt mellom to åser. nå ligger det underergulv av tre ikke spon. så ullpapp og furuparket fra ...
Glassvegg i mot trappesjakt
Hei folkens!Jeg tror jeg har kommet på en litt spenstig ide´ (synes jeg selv da).Mot trappesjakten er det planlagt returgelender i andre etasje. Men på den ene siden har jeg funnet ut at jeg vil ha en ...
Hvordan fikser jeg denne pipa?
Du kan hakke vekk løse flak..Alt av løse "deler" som er i kontakt med felter du skal reparere må vekk, så kan du kline på en primer som er til støp.. Og så ville jeg bruk armert fiberpuss, ...
Bygger høyere enn godkjent i søknad
Det var en sak utenfor Bergen for noen år siden som gikk til fylkesmannen som uttalte at 1/2 m høyere møyehøyde måtte godtas.Lover jo bra det da....
Måleteknikk
hilti pmc36
heisann, dette høres betryggende ut :)Fint at eg kan ta kontakt viss eg får problem med motek ...
Er arbeidet godt nok utført
det er vel delte meninger å bruke spikermaskin på utvendig kledning. Det er er viktig å bruke riktig spiker å en maskin av god kvalitet. Man må også være nøye å justereriktig dybde. Maskinspiker har ...
Hage og uterom
Underlag til fliser på garasjetak
Hei!Jeg har tenkt å anlegge terrasse med fliser over garasjen. Garasjetaket er betong, og det er lagt med 1:100 fall ut mot gata. Oppå er det lagt 50 mm Jackofoam (rosa "isopor") og oppå der ...
3722
3723
3724
3978
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›