Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,367
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Planløsning og Fasade
Lage to stk godkjente leiligheter på loft
Et viktig poeng her er taz sitt bruk av ordet "deres". Hybler er hybler hvis de deler bad eller kjøkken med hovedhuset evt med hverandre hvis det bare er hybler i bygningen. ...
Gulv
Parkett skipsgulv som legges flytende?
Blir det solid nok? Anvisningen til Roth sier 13mm (eller noe slikt), men jeg skal som noen sikker har fått med seg legge spalter oppe på 22mm sponplategulv. Har avdekket dette nå, og det er dønn ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Energikrav
Energikravene gjelder alle bygninger med unntakav fritidsboliger med én bruksenhet under 50 m²BRA. Fritidsboliger mellom 50 m² og 150 m² BRAog helårsbolig med alle yttervegger i laft,reguleres kun ...
Dør og vindu
Mockfjärds Vindusmesteren: Erfaringer og synspunkter
Mockfjärds Vindusmesteren reklamerer med at de tar hele jobben ved vindusutskifting: Bl.a. tar mål, fjerner gamle vinduer og setter inn (egenproduserte) nye. Gratis grovmontering ved bestilling ...
Byggeperioden - nytt hus
Laftehus: Kvalitet fra Finland vs. Billig fra Estland
Så tegn hva du ønsker, og få et firma i norge eller utlandet til å bygge ;)'Ut fra erfaring er det rimligst å finne en stardard løsning fra en produsent å gjøre minimalt med endringer. Så har ...
Eksteriør, tak og maling
Decra Elegance: Erfaring og synspunkter
jeg vet iallefall en ting og det er at viss jeg skulle skiftet tak nå hadde det blitt decra elegance!! skiftet til decra tak i 2002 og da hadde det desverre ikke komt!! Skikkelig flott! En nabo i ...
Grunnarbeid, mur og betong
Avrettingsmasse: Hvor rapid er rapid?
Gikk greit dette ja. La på en litt tynnere blanding over og dro over en rettholt etter at det hadde tørket ut litt. Til alle som skal prøve seg på avrettingsmasse for første gang, tett godt, jobb ...
Eksteriør, tak og maling
Maling av søyler og gelender på terrasse
Hvis det er impregnert trevirke, håper jeg du lar det stå ubehandlet en god stund før det blir malt. Hvis ikke vil malingen bare flasse av.Rekkverk=impregnertSøyler=UbehandletTil opplysning er søylene ...
Planløsning og Fasade
Fønkis: Hjelp til planløsning?
Du kan vel ikke ha dusjen der, takhøyden ikke nok? Tror jeg ville gått for en skyvedør istede for 2 og husk at takhøyden ikke er særlig bra mellom badekaret og vegg så den passasjen blir trang. ...
BoligPartner
Boligpartner: Rimini
Noen som har bygget Rimini, Boligpartner? Sikler på dette men lurer på om det blir for dyrt. Noen som vet ca. hva det koster å sette opp i Hordaland? ...
Gulv
Pristilbud Kahrs Linnea 2 stavs valnøtt City kvalitet. Silkematt lakkert
DETTE var billig. Jeg får tilsvarende gulv "billig" i Ålesund - men da til 869,- pr kvm. Betaler dog ikke frakt - siden jeg handler samlast med min lev.... ...
Rockwool og Glava isolasjon: Hvem selger dette billigst?
Rockwool og Glava isolasjon: Hvem selger dette billigst?På sør/østlandet? Noen som har erfaringer (skal isolerere et helt nytt hus...)Rockwool og Glava er det stortsett samme pris på. Når det gjelder ...
Gulv
Linoleum gulvbelegg: Erfaringer og synspunkter
Nokon her som har erfaringar med legging og bruk av Linoleum?Kva bør ein passe på? Fordelar og ulemper.Lurer på å bruke det i heile huset utanom på badet.Er svak for det monotone og nærmast ...
Gulv
Tarkett Viva: Valnøtt 1-stav
Kährs Linnea får du til 355 veil. ...
Tapet, farge og maling
Panelplater og listverk
Kjempepoeng av kolvorok.Men angående akryl.. bruk heller casco marin teknik eller tec 7 (alt. flex 7). Akryl krymper over tid samt at marin teknik har en "finere" og glattere overflate også ...
Elektro og belysning
Alle downlights har sluttet å lyse: Hva kan være galt?
Her er bruksanvisning og oversikt over alle ELKOs dimmere. ...
Tapet, farge og maling
Betongtrapp ned i kjelleren: Hvordan gjøre den litt penere?
ikke kjøp de for glatte................. ...
Tapet, farge og maling
Male betongtak på vaskerommet
Prøv å skrape bort det verste med en stålsparkel eller skrape. Så kan du jo sparkle ut ujevnheter og male det hvitt. Ikkeno problem å male betongen. ...
Planløsning og Fasade
AnneHilde: Tips og råd ifm endring av fasaden
arti og se gammle bilder av huset sitt da ;D ...
Tapet, farge og maling
Tips til rehabilitering av en stue som var flott for 50 år siden.
Nå skryter jotun at de kan bestemme fargen fra foto. (har ikke forsøkt) Med tanke på alderen har du nok stående panel i stuen (bak fineren). Vannvarme... blir vel litt lita areal for at VBV skal lønne ...
Lydisolere gulv
Takk for alle svar"Denne er jeg kommet fram til.Legger den rett på heltregulvet og parkett oppe på der igjen.Ser det ut som er ok løsning ? eller burde jeg legge gips først så silencio platene? ...
Montering av gipsplater: Avstand fra gulvet opp til underkant av gipsplata
Ved bruk av fuktig material krymper materialet en del på tvers av fibrene når det tørker. Dette kan bli noen mm som må tas opp på noen få cm. Dette skjer i de horisontale plankene i veggen som ...
Interiør, møbler og trapp
Sofa eller benk til ungdomsrom
Ikea? De har jo det meste. Klippan serien f.eks? ...
Beatrice : Noen som tør å gjette pris på mitt prosjekt
Med gode priser, og 100% egeninnsats vil jeg tippe du må ut med ca 1mill for alt av materialer som skal til for å få ett tett hus. Alt inne kommer i tillegg.Dette huset er ikke dimensjonert for all ...
GeneralPorsjon: Pris på tilbygg i Leca
Jeg tenker å gjøre lecaarbeidet selv. Hvor mye regner en for lecavegg pr m2 - inkl puss osv.?Her er det veldig varierende priser. Selv har jeg erfart at du selv ofte handler leca like billig selv via ...
3749
3750
3751
3978
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›