Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,361
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Eksteriør, tak og maling
Liggende perlestaff
Hehe:) Godt å høre at det blir bra da
Vi skal bestille elementer, så når det førstes et gjort, så er det ingen vei ...
Verktøydilla & Generell verktøyprat
18V elektroverktøy: Makita vs. Hitachi
Hadde mest lyst på milwaukee som sagt, så etter å ha studert priser nøye fant jeg ut at de delene som Milwaukee manglet ikke var så dyre fra andre leverandører. Det jeg endte opp med var: Milwaukee ...
Bad, våtrom og rørlegger
Innkassing før himling eller omvendt
Hvis dette er i et hus med flere boenheter så må du tenke brann forebyggende. Jeg ville ha tatt kassen først og brukt en stålvinkel ifra Gyproc som heter Gyproc H Hjørneprofil den er grei å bruke til ...
Byggesøknad & Saksbehandling
200 m2 hus med store glassflater i front: Hva vil det koste?
Hva med å bygge murhus litt dyrere å bygge men billigere å vedlikeholde.Akkurat nå har vi en dialog med en arkitekt som heter Todd Saunder i Bergen, han tegner skikkelig kule hus, men er redd det blir ...
Sag, Kapp & Gjæring
Batteridrevet kapp- og gjærsag: Hvilken anbefaler dere?
Kjekkt når man arbeider ute på stillas med småting. Jeg har prøvd en Bosch og det fungerer faktisk overraskende bra.Jeg har jo fortsatt 707 med ledning, men kommer til å bytte den ut snart med en ny. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Gulvstøping på gammelt tregulv?
Jeg la avrettningsmasse rett på armerte varmekabler på gammelt tregulv.var det feil det?!fikk beskjed om at det gikk helt fint.mvh Kenneth ...
Generell kjøkkenprat
Noblessa Kjøkken: Noen med erfaringer fra denne kjøkkenprodusenten?
Har egentlig aldri hørt om denne kjøkkenprodusenten men jeg skjønner jo at dette er noe og kikke nærmere på. Veldig mange flotte fronter og benkeplater. ...
Luft-Vann Varmepumpe
Varmepumpe: Oppvarming av tappevann
Jeg har kun den interne tanken i min Thermia TWS 550 på 180 l. Den holder ca 55 grader. Hver 14. dag varmes vannet til 65 grader. Etter å ha lest meg opp på svenske forum så ser jeg at det er helt ...
Gulv
Fjordal Valnøttparkett Basic 3 stavs mattlakkert 14mm
399,- pr m2 inkl mva. Opprinnelig pris 499,- inkl mva.Meget pen valnøttparkett, limfri montering.For 62m2 betalte jeg ca 26000,- inkl mva. Må hentes Interiørland Tromsø. ...
Konstruksjoner og isolering
Pris for 36x48mm lekter C-18 kvalitet Troms
Fikk pris i dag på dette pr løpemeter.5,10,- eks mva pr lm. DET er svinaktig billig!Skal ha 250 meter og sparte 600,- inkl mva på å skrive 3 mail fra billigste leverandør til nest billigste. ...
Gulv
Orkla Thermogulv Extra: Må man ha overgulv oppå thermogulvet?
Sjekket med leverandør i dag og de sa at den eneste grunnen til at man bør ha et lastfordelende lag pga dette er et plattformgulv. Det er altså for å sikre at parketten ikke blir liggende å vippe etc ...
Gulv
Parkett i Lønn
Jeg sendte mail til Kährs igår der jeg spurte om vi hadde gjort en kjempetappe og lagt lønneparketten vår oppå vannbåren varme. Fikk da dette svaret:Hei!Når det gjelder Hard Maple så er det riktig at ...
Eksteriør, tak og maling
Takstein - typer og leverandører
SKARPNES ;D ...
Elektro og belysning
Pæretype på innfelte downlights
Det er bare å ta med seg pæren når man skal ha ny, og få en likedan, og huske det med alu-reflektor og å få rett watt også. Skal ikke være noe problem, men kan være man må på clas ohlson eller en ...
Byggeperioden - nytt hus
Fremdriftsplan byggeprosjekter
Enig med deg på den fronten Rudis, men det er ikke en fremdriftsplan. Det er en liste med viktige datoer :)Om du tilbyr kunden en fremdriftsplan, så er det byggeleders/byggmesters ansvar å passe på at ...
Bad, våtrom og rørlegger
Badekar med runde kanter
Ego badekar som selges hos Comfort og leveres av victort spa, kommer om ikke alt for lenge med spesial tilpassede rammer med litex plater for innbygging. disse platene skal fliselegges men ikke limes ...
Nordbohus
Nordbohus avdeling Modum: Advarsel
Prøv heller å få en avtale med en lokal byggmester, det blir sikkert billigere også.Dette er noe av det værste av jeg har hørt av kundebehandling. De har sikkert fått en bedre betalt jobb og vil legge ...
Vannbåren varme
Frese kanaler til varmerør i vannfast sponplategulv?
Har fresa buer i sponplatene med styringsmalen. Stor overfres fra rørleggeren med riktig fres, metallmalen. Man legger malen ned i sporet, tråkker på den slik at den ligger rolig, setter overfresen ...
Diverse boligprodusenter
Öko-domo: Noen med erfaring fra denne husprodusenten?
Er det noen med erfaringer eller kunnskap om dette byggemateriale og firmaet Öko-domo. De har åpnet en avd. i Sverige som skal betjene kunder i Skandinavia. ...
Grunnarbeid, mur og betong
Pris på Leca Iso Rehab blokker?
Leca Iso Rehab heter nå Leca Fasadeblokk, standard størrelse 125 x 250 x 500 (bxhxl), pris vestlandet ca 55- 60 kr pr blokk.PS: Over dører/vinduer trenger du Leca Fasadebjelke 125 x 250 x 3000, den er ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hyling og smell fra vannrør
Kranene er rimelig nye - siden huset kun er 10 år gammelt. Oras av OK kvalitet. Kobberrør.Tror nok tipset om reduksjonsventilen ikke er så dum. Får prøve å plugge en og en av kranene for ihvertfall å ...
Bad, våtrom og rørlegger
Sandfilter til renseanlegg for gråvann
Litt rart at to forskjellige tilbydere har snakket om sandfilter. Høres ut som det er helt vanlig å lage dette... Hmm.. I kommunen her sa de at det er ansvarshavende for avløp som må lage dette i ...
Bormaskin & Skrumaskin
90 graders skrumaskin/bormaskin
Makita DA3010F Vinkelboremaskin 10 mm.Lett og hendig maskin, bygger lite og har bedre balanse enn dewalt sin. ...
Dør og vindu
Innadslående boddør
Bygg1 , katalogside 12 ! ...
Bad, våtrom og rørlegger
Holdbarhet på smøremembran
Er boksen åpnet eller uåpnet?Det er en viktig parameter...åpnet er den bare å kaste....uåpnet er jeg tvilende til om jeg hadde tatt sjansen.Sumasumarum ville jeg nok kastet boksen og kjøpt nytt. Ville ...
3849
3850
3851
3977
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›