Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,485
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Boligmesser i utlandet
Det er jo Bygg reis deg i Oslo-området hvert annet år - men er det noen som kjenner til tilsvarende messer i utlandet? (fortrinnsvis Europa). Det bygges jo mange hus i disse landene også - kanskje ...
Byggmann
Byggmann: Nygård
Hei :)Er det noen her inne som bygger Nygård huset til byggmann? ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme hele året?
"Anbefalingen fra rørleggeren" er at sirkulasjonspumpen skal gå kontinuerlig, også om sommeren ...
Hage og uterom
Utplanering / bevaring av terreng
Har dere lov til å ha flere etasjer?Det er jo mulig å lage underetasje under en del av huset, og så kle med vanlig bordkledning i fronten. Da blir det ingen synlig grunnmur ...
Elektro og belysning
12 mm bokser for dobbel gips?
Det er ikke noe problem uansett type boks. Utforingsringer funker på alle typer bokser. (Bare det ikke er Biltema bokser da) ...
Thomas sin grunnmur og såle
Jeg tror jeg må kikke litt rundt etter andre systemer enn Leca. Problemet blir å finne noe tilsvarende som kun bygger 25 cm ferdig isolert ( tilleggsisolering fra utsiden ) Jeg får kontakte andre ...
Bewi grunnmur samt såle og ringmur
Her er prisene jeg fikk på betong:Betong påstøp hulldekke: B20, M90, D-max 8, S 4/5 pr. m3 kr. 1.055,-betong sokkel/garasje:B30 flyt, M60, D-max16 red. 50%, pr. m3 kr. 1.152,-Transport til byggeplass ...
Konstruksjoner og isolering
Hus uten listverk
Her er et par eksemplerhttp://www.ibg.no/Avslutningslister-80.aspx?M=Shop&PID=50&ProductID=1589http://www.ibg.no/Avslutningslister-80.aspx?M=Shop&PID=50&ProductID=1601 ...
Planløsning og Fasade
Plassering av huset?
Det har selvfølgelig med utsikt å gjøre, men også hva du ønsker av sol og lys. Vi har valgt å legge kjøkkenet mot øst, da får vi morgensolen inn, og det er en fin måte å våkne på. Spiseplass og stue ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Maling til pipepuss
Er bare snakk om å male litt rundt røret, det er der det har sprukket og der har jeg lakt i ny masse. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Er det godkjent å legge bruddheller på et bade gulv/våtrom?
Går greit om forarbeidet er iht våtromsnormen. Legges omtrent som fliser i lim eller mørtel. Detaljert leggeanvisning får du der du kjøper skifer eller du finner den på nettet.Husk bare på at ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Garasjesøknad
Kan nok stemme det, hvis den er frittstående :)Ettersom han søker separat for garasje har jeg antatt at den er frittstående. Henger den sammen med huset ville det vel være naturlig at garasjen var ...
Bad, våtrom og rørlegger
Liming av Litex
Hvis du her tenker på MINE vegger og gips, er det ingen fare. Det finnes ingen Leca yttervegger i mitt hus, kun bærevegger/lydvegger inne. Alt rundt er KUB.Tenkte på dine vegger ja...ville jo ikke ...
Bad, våtrom og rørlegger
Tørkeskap vs. tørketrommel
Persolnlig har jeg litt erfaring med tørkeskap. Og vi vurderer å ha både òg i nyhuset.....Men har ikke bestemt oss, så flere argumenter for og imot tas imot med takk...............
Gulv
Avstand til vegg ved legging av parkett.
Den parketten eller laminatet du velger har alltid ein leggje-anvisning, der står anbefalt avstand til vegg eller faste punkt/søyler ol. og kor lange strekk før du må ha ekspansjons-fuge. Det er litt ...
Diverse boligprodusenter
Flexibo: Erfaring med denne husprodusenten?
Går å kikker på hus og har falt litt for Flexibo . Er det noken som har hatt erfaringer med kjøp av tegninger herfra.Eventuellt priser på hus tegnet av Flexibo?? ...
Generell kjøkkenprat
Kjøpe kjøkken i sverige?
Ser absolutt ut som om du kan spare deg kjøreturen....Bare se her, med utgangspunkt i et ganske vanlig system "Ädel":Pris på dør på de norske sidene. Pris på samme dør på de danske ...
Sag, Kapp & Gjæring
Batteridrevet kapp- og gjærsag
Tror ikke jeg ville gått for en batteridrevet med ett 2.2AH batteri. Kommer til å gå tomt alt for fort. Vi solgte en gang i tiden dewalt sin med 24V og den holdt ikke lenge av gangen den heller. De ...
Ventilasjon og inneklima
Balansert ventilasjon med tillufts kanal og en utsugs kanal i alle rom.
Hei.Dørene i offshore har en kanal innvendig med en rist nede inne i rommet og en rist oppe ute i korridor.Dette fungerer først å frems som en røyksperre men er også tenkt for lydemping ...
Grunnarbeid
Skal bygge ca 175 kvm grunnflate (inkl ca 35 garasje) 1,5 etg.Tiligere dyrket areal som har ligget brakk i en årrekke. Er ikke sikker på hvor dypt det er med matjord før vi kommer ned på aur. Hvor ...
Bad, våtrom og rørlegger
Veggmotert klosett
Ville ikke vært foruten innbygget wc. Mye lettere renhold, da ingen vannlås står og samler støv :)Kondens er fraværende, da sisterna ikke er eksponert for lufta, den er og isolert.Personlig ...
Støy mellom hovedetasje og kjellerleilighet; hvordan få ned støynivået?
2m? Får du godkjent slikt som boligrom?Ja faktisk, PBL setter ingen krav til høyde. De setter krav til at rommet skal være "brukbart", men er en 1,50 på strømpelesten setter ikke PBL seg ...
Planløsning og Fasade
Mønepynt
Hei, eks-design har mye fint, også fine bilder der.
...
Mønehøyde
Den måles ut fra et tenkt middelnivå av tomten. Her fant jeg tegning og:§ 4.2 fig.3http://www.be.no/beweb/regler/ren06/%A404-rettet.pdf ...
Bormaskin & Skrumaskin
Makita 6834 skrueautomat
Da blir det nok en Makita i løpet av dagen
...
3913
3914
3915
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›