Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,482
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Gulv
Laminat gulv-slått seg pga varme?
Skifer, store plater. Ser ut som fliser.Tykkelse er vel 7mm.Kjøpt hos coop Byggmix. ...
Gulv
Hvitlasert eikeparkett - produsenter
http://www.ipowood.no/Har sett utstilt Strongwood eike 'plank', eller 1 stav parkett til mellom 400 - 550 kroner. finst i breddene 14, 18 og 22 cm. Trur det har vore litt ...
Elektro og belysning
Jung brytere
jeg har heller dårlig erfaring med jung. har en fjernstyrt variant og den sliter vi med å slå av og på. Lite logisk. Elko pluss er jeg derimot veldig fonøyd med ...
Tapet, farge og maling
Kvalitet på sparkelarbeid i gips himling
Skruehull skal ikke vises uansett. Om skjøtene vises, kommer ann på kvaliteten av arbeidet, samt glansen i malingen. Skikkelig matt maling skjuler mye. Høy glans derimot, henter frem alle ujevnheter. ...
Dør og vindu
Automatiske skyvedører
Vi har noen skyvedører i huset. Jeg hadde aldri tenkt tanken å ha automatiske skyvedører. Men tenk å ha skyvedører som reagerer på et tramp i gulvet for eksempel. Eller som lukker seg automatisk etter ...
Dør og vindu
Thomas: Pristilbud på våre dører og vinduer
Tok en tlf til snekkerfirmaet tidligere i dag og fant ut at prisen er inkl montering ::) ( og mva selvsagt ) Da er det kanskje ikke fullt så gal pris. ...
Saker i media
Ja det er en virkelig trist sak, som atter en gang bekrefter "skal bare, og det hender ikke meg" moralen. ...
Vannbåren varme
Må man påregne store tempratur svingninger ved bruk av gulv varme ?
Luft / Luft varmepumper er noe som går i stykker ganske ofte, skulle vært interessant å sett en landsoversikt på all garanti og reklamasjons arbeid, spesiellt for de siste 5 årene.Jepp, jeg har selv 2 ...
Lavenergihus & Passivhus
Oppvarming for hus med lavenergistandard
Jeg likte denne jeg også, bra at de har såpass mye info om solvarme og bio. ;D ;D ;D ...
Ventilasjon og inneklima
Ventilasjon med gjennvining: Vanskelig nattsenking?
Hvordan opplever du NOBØ styringen sammen med ventilasjonen?Lurer på det samme å kjøpe med Nobø 700 ...
Ventilasjon og inneklima
Klarer varmegjennvinner (ventilasjon) å utnytte varmen fra tørketrommelen?
Men det er jo ikke nødvendigvis noe varmetap all den tid tilstøtende rom er oppvarmet/skal oppvarmes?Eventuell varme som avgis langs røret før varmeveksleren forsvinner jo ikke - det varmer eventuelt ...
Gulv
Varme i gulvet og fare for at parketten "slår" seg.
Nicknack: Det har ikke noe med vanntemp å gjøre så lenge ikke vannledningen er isolert. Men grunnen under huset ditt er isolert....og det er der varmen fra jorden treffer platen din.Vel, nå har jeg en ...
Mesterhus
Mesterhus: Mira
et lignende hus? :)Vet også at dette huset var avbildet i et interiørblad (bilder fra inne og utenpå) for ikke så lenge siden, men jeg husker ikke hvilket blad.. noen som vet? ...
Vannbåren varme
Depron isolasjon/underlagsplate.
Har du prøvd nettsidene til Depron? ...
Byggeperioden - nytt hus
Svenske leverandører
Enig at de er litt dyre men....
Liker de åpne løsningene!Kanskje hvis man går direkte via Sverige, bruker .se så får ...
Elektro og belysning
Dimmer med endevenderfunksjon(?), Elko Pluss
GLE dimmeren til elko har jo hatt endevenderfunksjon i mange år, så det var kanskje litt unødvendig ja.. ;DHar koblet dette noen ganger.. Nå har vel også GL dimmeren til elko også fått ...
Elektro og belysning
Downlingth- IP20
Etter å ha sett vann dryppe fra taket ville jeg gått for en matte glava over. ...
Generell kjøkkenprat
Pristilbud på kjøkken fra Nettoline
God ide der Taz, men jeg/vi har bestemt oss for å bruke en leverandør fra nærområdet. Vi setter litt pris på personlig kontakt med alle leverandører.Det gir en ekstra trygghet å vite at firmaet bare ...
Konstruksjoner og isolering
Kvalitet på gammel isolajon kontra dagens
Er ikke den isolasjonen de selger på coop (ultimat?) er ikke det oppmalte filler? jo omtrent. det og brannhemmende stoffer. ...
Dør og vindu
Pris på ferdigmalt vindu med en annen farge enn hvit?
Forskjellig farge inne og ute ville kostet 8000 mer på vårt hus.Arg ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lang kloakkledning for å koble seg på kommunalt
Å legge det oppe i dagen blir gjort på svalbard ja...Men i de fleste kommuner er det vel ikke lov.Men rent praktisk så vil det funke dersom isoleringen er god nok.En sprengt grøft med 1,5m dybde ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Bygge nytt er ikke SÅ dyrt ??
Men du bygger mega stort hus da. Jo større hus jo billigere pr kvd.. (som regel)Det virker å at i store byer og rundt byene betaler mye mere en andre....Eks ett bad med flis kan koste 50 000 kr men ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Tett bygg - hva med resten?
Jeg har fått begge forslagene til mitt hus. Klart til maling: 1699Tett bygg: 1325Regnet meg frem til at jeg sparer ca 120.000 kr på å velge tett hus med tanke på alle oppgraderingene og de kunstige ...
Bormaskin & Skrumaskin
Hendig batteridrill; prisgunstig..
Fillern. Da skulle jeg kjøpt en slik heller enn å kjøpe en lader til 1100 kroner. Men men. Dette gjør det i alle fall mer lønnsomt å importere verktøy. Kanskje jeg en gang får lyst på en 36V bosch ...
Responstid hos firma
Du kan ikke ha sendt til oss for her er det jeg som styrer Eposten
;)Dette er en automatisk melding fra ...
3912
3913
3914
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›