Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,379
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
Beregning av %BYA og matematiske regler
Er jo ikke over maks % om 25% er angitt som maks. Om derimot 25,0% var angitt som maks %BYA hadde det vært noe annet. Se også eksempel i veileder til grad av utnytting. I eksempel 2 på side 27 at ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Nytt underlag under gammel peisovn
..og blir det noen mm. i høydeforskjell på det nye golvet + glassplate så passer ikke gamleovnen til røykrøret lenger og innstikket i skorsteinen må endres (av fagfolk!) Er ikke så dyrt (noen ...
Hage og uterom
Kompostkvern som duger
Jeg kjøpte kvern flere år siden, Al-ko Silent Power 4000.Den var testvinner i Svensk forbrukerblad og kostet ca 4000,- Den er både støysvak og kraftig, går fint på 10A sikring og den er veldig ...
Bad, våtrom og rørlegger
Vaske bad, tips.
Jeg blander saften fra en sitron med vann, ca 50/50. Sprayer på glassdørene, lar virke litt og går over med en svamp, skyller så av. Veldig effektivt
Verktøykasse, Arbeidsbenk & Oppbevaring
Oppbevaring av verktøy?
Husker at vi hadde en glipp på 4-5 cm men den ble ikke synlig før du ligger på knærne og skurer gulvet ::)Alle kjøkkenleverandører pleier å ha slike skuffer til sine varianter, så en telefon til ...
Isopor og ringmur regner bort!!
den fuktigheten som er over dampsperre/difusjonsplasten tror jeg forsvinner sammen med at betongen herder, hvis ikke er det jo bare å bruke en luft avfukter i ettertid(før parkett legging). Så lenge ...
Eksteriør, tak og maling
Beise når det regner?
Bare å beise hvis veggen er tørr, men regn med betydelig lenger tid på tørking før neste strøk. ...
Soverommet ved karnappet?
Her er et skisse på hva jeg tenkte meg, er ikke ferdig men du ser hvordan jeg ville hatt soverommet.Spørsmåltegnet på bildet er mulig der pipen kan bli. ...
Endelig priser på det nye huset. Nyttig for de som skal bygge nytt hus
Hvor kan man kjøpe en Lindefjeld vinkel? Bruksanvisning? ...
Spørsmål om å bygge nytt på småbruk
Vi skal søke om å bygge hus nummer 2 på et gårdsbruk (ikke i drift). Mye lettere å få tillatelse til dette, enn å skille ut egen tomt. Landbruksavdelinga i kommunen kunne ikke forstå hvorfor jeg ...
Verktøybutikker i Utlandet & Privat import
Kostnader ved import av verktøy?
Det er Milwaukee V28-serien. Jeg kjøpte settet av denne nettbutikken.Ser at han ikke har Milwaukee akkurat nå.V28 batteriene til Milwaukee er ikke noe tyngre enn 18v batteriene jeg har fra før til min ...
Saksbehandling i kommunen tar lang tid og koster mye penger.
Det ble bygget en matvarebutikk nær der jeg bor for et par år siden. De hadde fått byggetillatelse og trodde alt var iorden. Da de skulle starte rivingen ble de stoppet fordi de ikke hadde ...
Byggeperioden - nytt hus
Byggetelt
Skjeivik Bygg & Interiør ...
Sprekker i teglvegg
Dette er sikkert kalkpuss på mur med kalkmørtel. Vanlig puss kan bli for sterk og sprekke igjen.Hvilket resultat vil du oppnå. Billigfix er acryl. Begynner du med fjerning av puss vil du sikker ...
Elektro og belysning
Foskjell på kompaktlysrør ?
Steike , hadde aldri trodd at jeg skulle få svar på dette ;D Halleluja for byggebolig.no :DTakk
...
Elektro og belysning
Pris oppgradering av sikringsskap
Sikringen i kassa ute er et kortsluttningsvern. Sikringen du har i sikringsskapet er et overlastvern. Det er den sste sikringen kabelen skal dimensjoneres for så det kan hende du har 10 mm2 kabel og ...
Gulv
Parkett på kryssfinerplater: Underlag
Vi har fjernet den gamle furuparketten og vinylen som lå under (siden den var bulkete) og står igjen med kryssfinerplater som vi skal legge parkett på. Jeg har tre spm:1) Må vi ha fuktsperre? Har ...
Hvilket indekstall skal man benytte?
I kontrakten vår står følgende: ...indekstallet skal ikke være eldre enn tre måneder regnet fra entreprenørens underskrift av dette kontraktsdokumentet. Dersom det oppgitte indekstallet er eldre enn ...
Luft-Luft varmepumpe
Erfaring med "billig" luft til vann varmepumpe?
er det noen som har erfaring med "rimelige" luft til vatn varmepumper?? Tenker på kvt sin stinger , varmthus osv... det enkle er ofte det beste er slagordet til rema...gjelder det dette ...
Gulv
Sliping av betonggulv
Kan du ikke slipe med et lite hellikopter? ...
Kva rente tar de høgde for?
Har lån på 1.600.000 og sitter godt i det nå.En renteoppgang på 10% skal vi da fint kunne klare og alikavell leve godt på si :)Jeg i fast jobb, samboer student. ...
Fuktmåling av lister osv
jo, et kaldt gulv kan gi høyere utslag. ...
Stenderverk kledd med isopor pluss sprøytebetong?
har fått inn flere tilbud på dette, ikke alle murerene har spesifisert hva sprøytebetongen koster, men i ett av tilbuda var prisen på 1925.- pr løpemeter, da er dette med isopor og hønsenetting ...
Lyddempingsplater i tak?
lykke til ...
Gråsteinsmur
Hei!Vi vurderer å bygge på huset, men grunnmuren er av gråsteinsmur som ikke er fuget (åpent mellom steinene). Hadde soppkontroll for en tid tilbake og han anbefalte ikke å tette muren pga økt ...
3921
3922
3923
4011
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›