Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,399
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
28% fradragfor gjeld, hvordan blir dette fordelt?
.................... ...
Vannbåren varme
Vannbårenvarme i garasje
Hele varmeanlegget i huset er glykolfylt, mye bedre det enn å koste på en varmeveksler. Det sitter en gulvføler ved garasjeporten, denne tillater ikke temperaturen i gulvet ved porten å bli for ...
Bad, våtrom og rørlegger
Spare rørleggerkostnader ved å "samle" våtromsinstallasjonene
Ja, hun nevnte noe om at rørene var dyre, men så bor de i blokk med 2 kvadrat stort bad, også da, så da utgjorde det vel ikke all verden. Det blir vel plast for oss, tenker jeg. ...
Interiør, møbler og trapp
Innbygget akvarie
Se på denne tråden.Norsk akvariet ...
Planløsning og Fasade
Innebygde senger
Vi har sånn seng på hytta. Jeg lå alltid der når jeg var liten og nå sloss guttene mine om å få sove der. Jeg tror unger er unger, jeg. Så jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig. ;D ...
Elektro og belysning
Spotter ute, dyrt? Kan elektrikeren nekte å bruke "mine" spotter?
Jeg er et perfekt eksempel på vannlekkasje statusen :)Men det var før
jeg kjenner mine begrensningerVennetjenester ...
Planløsning og Fasade
Mål på lufteveranda
Nei det jeg tenkte på var at med så lite rom, ville du etter å ha hengt opp klærne, dratt de med deg inn igjen (ufrivillig) pga. plassen ;D Ja selvfølgelig blir det 34 :-[ ...
Nabokonflikter
Naboen har tatt seg til rette - hva bør vi gjøre?
Jeg ville tatt en telefon til kommunen og hørt hva de sier om saken. Be om ferdigattest på byggene til naboen.Har dere fått varsel med plantegninger og plasseringer, eller hadde dere ikke tomten da? ...
Generell kjøkkenprat
Faktura på kjøkken
Vi bestilte vårt drømmekjøkken i September 2006. Fikk 20% rabatt, og kjøkkenet ble levert på torsdag. Vi har selvsagt ikke betalt inn noe ennå. ...
Pris snekkearbeid
Men det er klart nå bor jeg i potet bygda i potet norge, det er nok billigere for ting her en i byer og andre plasser. snakket med flere snekkere og her variere det ifra 280 + mva til 350 kr + mva. ...
Oppussing og nybygg generelt
Noen som har bygd BELLA med blå bolig???
Ja det var ikkje så dumt. Alt blir annleis når ein får sjå det i virklegheita. Skal ringe å høre i morga.
...
Kjøpt drømmehus men,
DET ER JO DIREKTE FREKKT OG USEDVANLIG STYGGT GJORT AV SELGER.... da ville jeg ha krevd den tomten som skal skilles ut foran istede for den du har kjøpt for samme pris og areal ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Forbud mot utleieleilighet i 2-mannsbolig?
Har planlagt en leilighet på 51,5 kvadratmeter med 2 soverom og eget kjøkken og bad så det må nok regnes som en leilighet. Eller rettere sagt; den beste planløsningen får eg med 51,5 kvadratmeter, men ...
Elektro og belysning
Sikringer og overbelastningsvern
At sikringer blir varme, er jo ikke tegn på annet en at det går bra med strøm gjennom den. Spesielt gjelder dette skrusikringer. Er ikke like lett å kjenne varmen gjennom plasten på ...
El. varmeovn & El. Varmekabler
Panelovner med energistyring.
Jeg har gamleversjonen av denne, og synes det fungerer veldig greit. Kommer nok til å ha det samme når jeg bygger meg hus, enten den jeg har, eller den dere har kjøpt.. Hvor mye man sparer, er jo ...
Bad, våtrom og rørlegger
Våtromsnormen blir aldri fulgt 100% av fagfolk
3 cm. sa eg ;DNei da, er enig at det nok ikke blir fulgt opp 100%.Men essensen i det jeg skrev, er at de etterhvert kommer til å bli ansvarlige for de feil de gjør. Å når det begynner, er det nok vi ...
Tapet, farge og maling
Hvitmaling av panel
Vi har brukt jotuns panelhvit i alle tak; det er lett å jobbe med og blir ganske lekkert!Hvithetsgraden justerer du med antall strøk.På badet brukte vi vanlig lakk, og fikk bare blandet i noen dråper ...
Tapet, farge og maling
Hvor rett må veggen være bak fliser over vask for at det ikke skal være skjevt?
Og bruk ferdigblandet fliselim som er litt mer elastisk en vanlig. Anbefales på ujevnt underlag, og spesielt dersom materialet bak ikke kan regnes som helt "dødt". ...
Pipe..
Hei som jeg skrev lenger oppe her, kan du godt mure selv(men det hadde du folk til
Men det må nok søkes. ...
Elektro og belysning
Hvordan kobles boblekar og steamdusj til strøm?
Her var det mye rart....Mye rart?det er jo akkurat det du beskriver som er sagt jo!!!MEN det er ikke lov med stikkontakt!! Slik er reglene, hvis du leser korreksjonene fra NEK 64 komiteenIkke lov med ...
Vannbåren varme
Pristilbud Vannbåren varme: byggebob
Har fått nok et pristibud fra rørleggeren. Et lite enmannsfirma, nyoppstartet.Huset er på 230m2. 90m2 i fullinnredet kjeller med betongstøp, 90m2 i 1.etasje trebjelkelag. Loft 50m2, men her skal det ...
Isolering og støp over spenndekke
Litex er bygget opp av XPS (xtrudert polystyren). EPS (ekspandert polystyren) er vanlig isopor. http://www.jackon.no/dav/a3d6b8cea7.pdfVet ikke hva vanlig XPS uten membran koster, men vil tro den er ...
Verktøybutikker & Byggevarehus i Norge
Norsk nettbutikk som selger Milwaukee
Samme som Meca på Finnsnes (Troms) gjør det. ...
Lavenergihus & Passivhus
Lavenergihus, og gjennomgående reisverk.
Ok ;DVet du hvor jeg finner dette?Du får låne den av meg, men husk å levere tilbake da
...
Olje & Gass
Gasspeis som hovedoppvarmingskilde og vannbåren varme i noen rom.
Vi skal bare ha gasspeis som kosevarme, men det er jo kjekt at den leverer 6-7 kw i tillegg i tilfelle strømmen skulle være borte noen dager.....Men når det er sagt å betale over 80 000,- for gasspeis ...
3922
3923
3924
3944
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›