Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i prosjekter
Tråder:
111,348
Tema:
Her finner du alt innen Prosjekter
Mitt lille oppussingsprosjekt :)
Tenkte eg skulle lage en liten tråd om mitt lille oppussingsprosjektHuset kjøpte eg i april,bygd 1987. Er egentlig ikkje gjort en døyt innvendig sia huset blei bygd. Så blei litt oppussing før eg og ...
Lydisolere mellom to soverom uten å bygge opp en ny vegg
det blei 5 cm glava,et lag med gips, akrylfug i alle sprekker og smartpanel-plater uttapå. blei kjempebra ,men om det har hjulpet har jeg ikke finni ut enda,men veggen virker ihvertfall mer solid og ...
Sammyboy: Hvordan (ikke) bygge et bad!
Planløsning på huset ligger aller først på byggebloggen, der finner du også størrelsen ;)Fant det til slutt. Takk
...
Bygge nytt hus
Vi har endelig fått tak i tomt, og skal bygge hus!
I den gamle TEK står 15m3 eksplisitt, dette kan jeg IKKE finne igjen i TEK10 noe sted. Det står kun en anbefaling i BE's veileder om 7 m2.Så står man på akkurat dette punktet friere ift TEK10? ...
Bygge nytt hus
Hus i massivtre
HeiMener du gulvoverflaten? Den dekkes til pga. lydisolering og for føringsveier av installasjoner. Vegger og tak i massivtre røres ikke...Og vi har vannbåren varme i kjeller og første etasje til ...
Garasje, anneks og småhus
"It`t time to rethink the garage"
Flyttet, postet i feil forum.http://www.byggebolig.no/index.php/topic,33967.msg360408.html#new ...
Bygge nytt hus
Superbia:Funkisbolig i sør
Lekkert! Var et stilig nabolag også. Funkis hele veien.
...
Bygge nytt hus
Boligdrømmen vår!
Ville ha vurdert skyvedør mellom vaskerom og kjøkken. Flyttet dør til loftstue nærmere trapp. Droppet småvindu i knevegg for bedre plassering av senger, ikke bra å ha de under vindu. Litt større ...
Bygge nytt hus
Rørosing: Vi bygger en egen variant av Smart fra Nordbohus
Vi vurderer dette huset og er veldig nyskjerrige på hvordan det går. Kan du komme med en liten oppdatering? ...
Bygge nytt hus
Vi bygger i Son! Igjen
Da har tidsklemma tatt meg, så ikke mye tid til oppdatering av byggebloggen....Men det skrider fremover iallfall, regner med innflytting i slutten av januar
Tilbygg & Påbygg
Ekstra etasje
Vurderer kjøp av hus bygd i 1991. Dette er et arkitekttegnet hus med innvendig skråtak. Deler av sokkel består av en utleieleilighet. Tomten er liten og utleiemarkedet stort. Vi tenker at ...
Mini-oppussing av vaskerom/toalett i kjeller
Hei!Gode og enkle løsninger ser det ut til!Skal i gang med et vaskerom selv, og lurer derfor på hvordan du løste det med det gamle sluket?Støpte du inn en ny ramme uten å pigge noe ut av det gamle? ...
Bygge nytt hus
Vestlandshus mohns topp
Hei Eriksu!Det hadde ikke vært mulig med noen bilder og oppdatering på denne tråden?Liker veldig godt Mohn Topp! ;)2Cent ...
Nytt bad fra grunnen av - et delprosjekt med mange spørsmål
Heisann.Er akkurat ferdig med å bygge bad/vaskerom på 11m2. En og to er nok mest praktisk hvis du ikke skal ha dasspapiret hengende på stativ
Tilbygg & Påbygg
Lure ideer og tips ved utbygging
Har planer om å bygge ut en enebolig fra 1990-92, for å få noe flere soverom, og gjerne oppholdsromEr det noen lure ideer om hva man kan integrere når man først skal bygge?Tenker da på ventilasjon, ...
Skal legge gulv på kaldloftet...?
Husk å lekte opp med 2"x2" for å få luftsirkulasjon mellom isolasjonen og gulvet over (som du skal legge). ...
Bygge nytt hus
Molly83: Vi skal bygge Molina (spesial) fra Blå Bolig
Hvordan går det med byggingen?Molina er jo bare så nydelig :DHåper på flere bilder
...
Legge gips, og avrettningsmasse på gulvbelegg?
som nevnt over, armeringsnetting er godkjent skille til brennbart materiale. men jeg liker å rive opp gulvbelegget likevell jeg da.... men det er nå meg. men du kan og legge gips ...
Bygge nytt hus
Innredning av nytt hus
Bilder av bad fra legging av avrettingsmasse til montering av fibo trespo Legato sand. Ikke lett å få de fibo-platene 100% over hele linja. Dette er et arbeid hvor det er en stor fordel ...
Bidda: lett oppussing av kjøkken
Blir nok noen bilder av det også ;DOppsummer så har vi på kjøkkenet brukt ca 35'kr og handlet:-benkeplater og håndtak fra Ikea-avtreksvifte, ovn og platetopp på Finn (nytt, feilkjøpt av ...
Bygge nytt hus
Funkishus i porebetong
Litt vanskelig å se på tegninen, men det er en skyvedør i gangen som går inn til badet
...
Fra kaldloft til loftstue
Stå på :)ser fram til bilder Holder på med dette selv smått begynt med luftespalte i takstolene ...
Oppussing av hus fra 1969.
Takk for det. Prøver så godt jeg kan med de kunnskapene jeg har. Har vel snart pusset opp hele hovedetasjen i huset nå. Bare badet som står igjen. ...
Bygge nytt hus
Jafo: Langt hus på Langhus
Hehe, Kjøkkenet ellers er kanskje litt "sterilt", hvit høyglans, matt sort, enkle håndtak, hvite vegger, så han her er eneste "farge".Når vi blir lei er det jo bare å rive ...
Billig oppussing av kjøkken
Lekkert kjøkken. Ikke vanskelig å skjønne at det ligger en del timers arbeid bak resultatet på bildene :)Vurderer sterkt noe av det samme - ta ned vegg (eller deler av vegg) mellom stue/kjøkken. ...
236
237
238
259
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›