#13
 2,265     1
Dobbeltmassesvinghjul er i stedet for vanlig svinghjul. Svinghjul er er jo normalt bare en kladd med jern, idiotsikkert. Dobbelmasse svinghjul er 2 kladder jern, som henger sammen via gummi eller metallfjær. Dette minsker vibrasjoner og bråk, samt at fjæra eller gummien ryker etter ei stund. Omtrent samme operasjon som å bytte clutch som å bytte svinghjulet.
1.9 pumpedyse-motorene til VAG er billige og fine til å trekke henger med.
  (trådstarter)
   #14
 5,111     Sørnorge     1
Takk for forklaringen.

1,9l er jeg trygg på når det gjelder henger. Det var de enda mindre motorene med like mange hester jeg er skeptisk til. Gir en 1,6l med 120hk samme kraft som 1,9l med 120hk?
   #15
 2,265     0
Har aldri kjørt  V50, men eier en 2007 S40 selv, samme bilen men i sedan.
Jeg liker bilen svært godt, og det har blitt flere volvoer i garasjen etter kjøpet mitt.
Fokuset på sikkerhet merkes, bakseteryggene veier 4x sammenlignet med den gamle bilen min. B-stolpene er 15cm dype, dørene er dype sammenlignet med tilsvarende og større biler.
God kjørekomfort, gode seter, men kanskje ikke setene for deg hvis du veier 120kg. Jeg er 187 og veier 94 kg, det går bra, men hadde jeg vært større, ville kanskje setene blitt litt små.

Mulig du ryker på hengervekt?

Det er mulig å få dem med 4wd, men det er langt mellom de på markedet.
  (trådstarter)
   #16
 5,111     Sørnorge     0
V50 er innenfor på alle områder bortsett fra ryggekamera, ser det ut til. (Merkelig at det ikke finnes en eneste på finn med kamera)
   #17
 2,265     0
Skjermen i bilen er av typen som spretter opp midt på dashbordet. Tipper den kun er til navigasjon. Da blir ryggesensor eller 3.partsløsning alternativet.

  (trådstarter)
   #18
 5,111     Sørnorge     0
Ryggesensor er ikke nøyaktig nok. Det er stadig jeg trenger å lukeparkere på plasser som er 20cm større enn bilen. Ingen sjans at det lar seg gjøre uten kamera.

Den motorhavari-problematikken på Avansis diesel, er den knyttet til en spesiell årgang? Har problemet blitt løst i nyere utgaver? Er det løst på byttemotorene, eller stor sannsynlighet for at det inntreffer på nytt?
   #19
 6,009     Finnmark     0

Jeg elsker Legacy. Men må dessverre et stykke opp i pris for å få diesel. Tidligere hadde subaru endel problemer med clutchen. Gjelder det de nyere modellene også?

Jeg kjører nesten aldri kortere enn 2 mil mellom start og stopp. Normal småkjøring er 10 mil.


Vet ikke så mye  om diesel, annet enn at de har vært plagd med partikkelfilter pga småkjøring.....
Clutchen på Legacyen(enda i familien) var byttet for  ca 100000 km siden, ingen problemer så langt...........
Bilen bare virker hele tiden!!
Kjører selv  bare automat nå.......Outback(konebil) og Tribeca:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/roeverkjoep-paa-ukjent-luksussuv-2945111.html
........og fyller bensin i Russland til ca 6 NOk pr liter ;D ;D ;D
Signatur
  (trådstarter)
   #20
 5,111     Sørnorge     0
Hva er "dieselvarmer" som står i en rekke annonser? Er det dieseldrevet motor og kupevarmer som varmer opp før kjøring, eller er det kun en tilleggsvarme for bruk under kjøring?