#21
 22,342     Akershus     0

Grunn nok i seg sjølv til aldri å handle bli der iallefall, i tillegg til at dei førsøkte å svindle meg med den einaste VAG bilen eg har hatt, så er Møller på svartelista for godt tenkjer eg.
Ikkje uten grunn dei ligg langt under midten på Autoindexen for verksted.
De burde ligge mye lavere, eller er verkstedene etter dem helt mafia? Jeg fikk store skader, faktisk så store at bilen ikke kommer til å blir reparert ordentlig, da forstillingen kollapset pga av en del som var tilbakekalt og skulle skiftes ASAP da den var feilprodusert. Helt utrolig hadde denne delen holdt i ti år på min bil før hele greia kollapset og bilen "buklandet". Møller tar intet ansvar, selv om bilen har vært på service der.

   #22
 10,486     Akershus     0

Spørsmålet er om det er høyrisikosport å kjøpe en VAG


Sikkert ikke, men er det nødvendig, da? Det fins jo så mye fint...


Jeg rygget litt henger med naboens touran med DSG. Det var den åpenbart ikke laget for. Jeg satt den i R, og så skjedde ingen ting før den fant ut at NÅ skal vi bakover. Da ble det litt drøyt, så jeg måtte bremse litt, og da mente kassa at det var på tide å slippe opp clutchen og stoppe helt. Da måtte jeg jo slippe bremsen igjen, hvorpå kassa etter en stund fikk det bråtravelt med å komme seg bakover igjen.

........

Jeg TROR i hvert fall det er DSG. Relativt ny touran.
Signatur
pwb
   #24
 2,292     Ski     0


Spørsmålet er om det er høyrisikosport å kjøpe en VAG


Sikkert ikke, men er det nødvendig, da? Det fins jo så mye fint...


Jeg rygget litt henger med naboens touran med DSG. Det var den åpenbart ikke laget for. Jeg satt den i R, og så skjedde ingen ting før den fant ut at NÅ skal vi bakover. Da ble det litt drøyt, så jeg måtte bremse litt, og da mente kassa at det var på tide å slippe opp clutchen og stoppe helt. Da måtte jeg jo slippe bremsen igjen, hvorpå kassa etter en stund fikk det bråtravelt med å komme seg bakover igjen.

........

Jeg TROR i hvert fall det er DSG. Relativt ny touran.


Vel, er ikke kun DSG man ikke kan rygge med ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=epB9BiOX5hs

   #25
 10,486     Akershus     0
Den der kunne det blitt vanskelig å rygge på plass et par tonn henger når bremsen går på med.
Signatur
   #26
 967     Stavangerområdet     0

Vel, er ikke kun DSG man ikke kan rygge med ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=epB9BiOX5hs


Artig video.

Jeg hadde Touranen (m/DSG) når det store snøfallet kom i Rogaland i vinter. 55 cm snø på 12 timer. Jeg skulle ut fra gårdsrommet og fant fort ut at hjulene hadde liten nytte når hele undersiden av bilen er et stort akebrett. Der stod jeg altså fast på flat mark. Problemet var at det var is mot bakken og at hjulene spant mot dette. Så da var det å få hjelp av noen snille naboer og prøve å få fart på bilen med ruggemetoden. Det var da jeg fant ut at rugging med DSG kasse er enten umulig eller en kreativ affære med girspaken.

Når bilen er i D, så må den litt opp i turtall før clutchen kobler inn hjulene. Men da går det så alt for fort og man spinner på isen. Javel. Trykk inn klutchen. Ånei, trykk på bremsa og vips er alt ruggemoment fra naboene effektivt tatt opp i bremsene. Jeg prøvde å veksle mellom D og N i ruggebølgene, men det ble like mye tull.

Konklusjon: Hjemmekontor til kommunen har fått brøytet. Hjalp ikke så mye, for tre andre naboer hadde klasket i hop og sperret gata uansett.
DSG-kassene til VAG - 2012-IMG-7976-1.jpg - Midas

   #29
 3,042     Akershus     0
DSG er et steg i riktig retning for autolatkasser, men jeg holder meg til manuell enn så lenge.
   #30
 336     Northwest     0

DSG er et steg i riktig retning for autolatkasser, men jeg holder meg til manuell enn så lenge.

Jeg synes det er veldig behagelig med automat. Til kjøring til og fra jobb med litt kø så gir automaten en betydelig økt komfort som mer enn oppveier for ulemper som marginalt høyere drivstofforbruk eller sportslighet.

Kombinasjonen automat og cruisecontrol er også en sikker vinner når man skal på langtur.
Siste redigering: Friday, July 19, 2013 8:45:38 AM av Vidar1979