Det er sikkert lettere å plukke opp negative kommentarer og jeg har bidratt med flere om Posten, men det virket som tråden kan være en vekker for PostNord for alt er jo tydeligvis ikke som det skal være. Som andre steder så er det sikkert noe personavhengig og hyttebyggeren over har tydeligvis funnet et godt sted i systemet. Sist jeg var inne og så på noe kunne jeg nå velge ønsket pickup punkt i nettbutikken noe jeg ikke kunne før, så det går egentlig litt fremover også selv om tabber lett overskygger slikt.
Ja, de nissene må jo ha en og annen fornøyd kunde, ellers hadde de definitivt vært ute av business.
Det er nok slik at det har de aller fleste kundene fornøyd, mens noen få plages. (og de som plages er flinke til å rope litt høyt på diverse forum også og historiene sprer seg raskt.......)
Uansett, jævli kjedelig å ikke få pakka si og kjenner igjen frustrasjonen selvsagt!
Kan være at Postnord ikke selv kjører alle steder, men kontraktør som kjører/leverer for dem som roter? Uansett, klag til dem på en ordentlig måte så tipper jeg de er interessert i å ordne opp. (de lever jo av å levere pakker)
Ja, de nissene må jo ha en og annen fornøyd kunde, ellers hadde de definitivt vært ute av business.
Det er nok slik at det har de aller fleste kundene fornøyd, mens noen få plages.
Kanskje, kanskje ikke. Det blir bare spekulasjon. Bare på de få brukerne som bruker byggebolig aktivt er det jo flere som har uttrykt misnøye i denne tråden allerede - uten at de selv har opprettet noen skriketråd om det.
Jeg har kun én gang fått tilsendt pakke som var så skadet at innholdet var ødelagt - det var med Posten. Jeg har også bare én gang opplevd at en pakke har forsvunnet - det var også med Posten. Er vel ca. 50-50 sannsynlighet på om det jeg handler kommer med Posten eller Postnord.
Den eneste gangen jeg har vært misfornøyd med Postnord var da jeg bestilte en sykkel fra en nettbutikk, og nettbutikken ville på død og liv levere på døra. Jeg fikk SMS om at pakken var på vei og ville bli levert på døra, kunne velge tidspunkt selv. Jeg måtte være hjemme for å signere på mottak. Jeg var veldig opptatt den uka, og ingen av tidspunktene passet det å være hjemme. Jeg ringte Postnord, og forklarte at jeg veldig gjerne ville ha pakken levert på Pick-up point rett nedi gata. Det var ikke mulig, når nettbutikken hadde bestemt at den skulle leveres på døra måtte den det. Og om jeg ikke kunne være hjemme ett av de tre-fire alternative tidspunktene så tilkom lagerleie. Så jeg måtte fint bare være hjemme for å ta imot.
De gangene det kommer hjem-levering med Posten er alltid budet snill og setter den på min lokae post-i-burikk til jeg får hentet den selv. Det er stort sett alltid det greieste.
Har selv tidligere hatt dårlig erfaring med postnord, skyhøye gebyrer på fortolling\behandling osv. Men nå i det siste har det gått forholdsvis greit. Både innenlandspakker og utenlandspakker.
Eneste er at de med "levering før 16" aldri leverer før 16 på pickup-point.
Og at sjåførene plutselig kan finne på å ringe meg å si at "Duh..jeg står utenfor huset ditt jeg nå" uten noen som helst varsel på forhånd.. DET er litt irriterende. (eller at de "glemmer" å sende beskjed om at det må avtales levering). Så lenge pakkene faktisk kommer frem hele og i allefall sånn ca når de skal er jeg fornøyd.
Posten får vel også samme økte trykket med Black Friday og julehandel uten de roter bort ting av den grunn.
Eh jo, det gjør de.
Her fikk jeg pakka mi med posten etter hvert. Det tok 1 uke fra usa til Norge, og 5 uker hit til meg.
Det er mange eksempler på at Posten roter bort ting også. Mitt inntrykk er at PostNord har kommet seg veldig.
Komplett bruker PostNord, det er vel ca. norges største nettbutikk.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Ja, de nissene må jo ha en og annen fornøyd kunde, ellers hadde de definitivt vært ute av business.
Husk hvem som er kunden - det er ikke deg! Så om du er fornøyd eller ikke har null påvirkning på PostNord, inntil du slutter å kjøpe varer fra dem som er kunde hos PostNord. Men det er bare teoretisk. I virkeligheten vil det neppe ha noen stor effekt heller, fordi de vil neppe være i stand til å knytte årsak til virkning.
Posten får vel også samme økte trykket med Black Friday og julehandel uten de roter bort ting av den grunn.
Eh jo, det gjør de.
Her fikk jeg pakka mi med posten etter hvert. Det tok 1 uke fra usa til Norge, og 5 uker hit til meg.
Det er mange eksempler på at Posten roter bort ting også. Mitt inntrykk er at PostNord har kommet seg veldig.
Komplett bruker PostNord, det er vel ca. norges største nettbutikk.
Jeg kjøpte fra Komplett. På ordrebeskrivelsen stod hentestedet. Når pakken omsider ble levert var det et helt annet sted. Etter å ha ventet i 1 1/2 time på chatten fikk jeg beskjed om at de hadde så mye pakker at folk fikk hente dem der det passet PostNord. Jeg ba om å få det omadressert til opprinnelig hentested, men det var umulig for ham på helpdesk å gjøre. Når PostNord har leveringsproblemer er det tydeligvis kunden som skal slite med problemene. Komplett evner ikke å rydde opp i dette heller.
Jeg bestilte hos komplett tirsdag kveld. Ligger klar på helt riktig hentested nå. SMS med hentereferanse fikk jeg tidligere i dag.
Men gubben hos komplett har rett. PostNord har vanskelig for å sende internt. Dessverre er det veldig begrenset med kompetanse ute hos butikkene som har utlevering.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
PostNord ser ut til å ha kollapset i en del områder nå i forbindelse med jula. Jeg måtte kjøre 50 km og gjennom to bomstasjoner for å hente pakka mi på PostNord sin terminal i en annen kommune. De nektet å sende pakken til bestilt leveringssted. Begrunnelse: mottaket i min kommune var fullt. Begrunnelsen var bare bløff for å spare transport, det var ikke fullt, jeg sjekket ! (Jeg hadde betalt for transporten, krevde refusjon fra nettbutikken, og fikk gavekort)
Det er nok slik at det har de aller fleste kundene fornøyd, mens noen få plages. (og de som plages er flinke til å rope litt høyt på diverse forum også og historiene sprer seg raskt.......)
Uansett, jævli kjedelig å ikke få pakka si og kjenner igjen frustrasjonen selvsagt!
Kan være at Postnord ikke selv kjører alle steder, men kontraktør som kjører/leverer for dem som roter?
Uansett, klag til dem på en ordentlig måte så tipper jeg de er interessert i å ordne opp. (de lever jo av å levere pakker)
Kanskje, kanskje ikke. Det blir bare spekulasjon. Bare på de få brukerne som bruker byggebolig aktivt er det jo flere som har uttrykt misnøye i denne tråden allerede - uten at de selv har opprettet noen skriketråd om det.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Den eneste gangen jeg har vært misfornøyd med Postnord var da jeg bestilte en sykkel fra en nettbutikk, og nettbutikken ville på død og liv levere på døra. Jeg fikk SMS om at pakken var på vei og ville bli levert på døra, kunne velge tidspunkt selv. Jeg måtte være hjemme for å signere på mottak. Jeg var veldig opptatt den uka, og ingen av tidspunktene passet det å være hjemme. Jeg ringte Postnord, og forklarte at jeg veldig gjerne ville ha pakken levert på Pick-up point rett nedi gata. Det var ikke mulig, når nettbutikken hadde bestemt at den skulle leveres på døra måtte den det. Og om jeg ikke kunne være hjemme ett av de tre-fire alternative tidspunktene så tilkom lagerleie. Så jeg måtte fint bare være hjemme for å ta imot.
De gangene det kommer hjem-levering med Posten er alltid budet snill og setter den på min lokae post-i-burikk til jeg får hentet den selv. Det er stort sett alltid det greieste.
Men nå i det siste har det gått forholdsvis greit. Både innenlandspakker og utenlandspakker.
Eneste er at de med "levering før 16" aldri leverer før 16 på pickup-point.
Og at sjåførene plutselig kan finne på å ringe meg å si at "Duh..jeg står utenfor huset ditt jeg nå" uten noen som helst varsel på forhånd.. DET er litt irriterende. (eller at de "glemmer" å sende beskjed om at det må avtales levering).
Så lenge pakkene faktisk kommer frem hele og i allefall sånn ca når de skal er jeg fornøyd.
Eh jo, det gjør de.
Her fikk jeg pakka mi med posten etter hvert. Det tok 1 uke fra usa til Norge, og 5 uker hit til meg.
Det er mange eksempler på at Posten roter bort ting også. Mitt inntrykk er at PostNord har kommet seg veldig.
Komplett bruker PostNord, det er vel ca. norges største nettbutikk.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Husk hvem som er kunden - det er ikke deg! Så om du er fornøyd eller ikke har null påvirkning på PostNord, inntil du slutter å kjøpe varer fra dem som er kunde hos PostNord. Men det er bare teoretisk. I virkeligheten vil det neppe ha noen stor effekt heller, fordi de vil neppe være i stand til å knytte årsak til virkning.
Jeg kjøpte fra Komplett. På ordrebeskrivelsen stod hentestedet. Når pakken omsider ble levert var det et helt annet sted. Etter å ha ventet i 1 1/2 time på chatten fikk jeg beskjed om at de hadde så mye pakker at folk fikk hente dem der det passet PostNord. Jeg ba om å få det omadressert til opprinnelig hentested, men det var umulig for ham på helpdesk å gjøre. Når PostNord har leveringsproblemer er det tydeligvis kunden som skal slite med problemene. Komplett evner ikke å rydde opp i dette heller.
Men gubben hos komplett har rett. PostNord har vanskelig for å sende internt. Dessverre er det veldig begrenset med kompetanse ute hos butikkene som har utlevering.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Jeg måtte kjøre 50 km og gjennom to bomstasjoner for å hente pakka mi på PostNord sin terminal i en annen kommune. De nektet å sende pakken til bestilt leveringssted. Begrunnelse: mottaket i min kommune var fullt. Begrunnelsen var bare bløff for å spare transport, det var ikke fullt, jeg sjekket !
(Jeg hadde betalt for transporten, krevde refusjon fra nettbutikken, og fikk gavekort)