Artig at folk refererer til "den nye typen" på en kontakt som kom på 80-tallet.
Få i hvert fall på "den nye typen", og fyll kontakten med fett når du er ferdig.
Hehe
Ja, jeg skal ha dette moderne greiene. Det er det som står på bilen fra før av også, altså. Fyller du ganske enkelt selve kontakten med fett før du kobler til henger? Slik at det fordeler seg når pinnene dyttes inn. Har både fett til bruk på sykkel og en tube med høytemperaturfett til borhammer - funker noen av dem tro?
Nei, inni kontakten, så man slipper at kablene irrer opp.
Fett har mer å gjøre i elektrisk installasjon enn rust, irr og salt.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Så litt nærmere på dette i dag. I kontakten som allerede står på bilen går det blant annet inn 3 helt brune ledninger. Mener det var to andre kabler som også hadde helt like farger.
Dette er virkelig ikke noe jeg kan noe om, så tror ikke jeg gidder å kaste bort tiden på å bli frustrert over det. Ringer et verksted i morgen.
Hadde det nå en gang vært ulike farger på kablene..
Ja det er flere jord ledninger, men jeg fant ikke en fargeblanding som stemte helt med hva jeg fant, jeg tok kontroll av skissen med multimeter og spenning med lys og blinklys på og av. telte feil gjorde jeg også så alt lyste rart, da var 2-3 pinner forskjøvet ett hakk
Dere har helt sikkert rett, men utfordringer slik HSt beskriver har jeg ganske enkelt ikke kapasitet til å håndtere
Ellers - var ute en tur med hengeren nå. Etter at jeg fiklet litt med dette i går har jeg nå lys på den. Litt vanskelig å se hvilke, men i alle fall blinklys på begge sider. Det understreker vel i grunnen bare at det er behov for å gjøre noe.
Et problem med hengerlys med pærer med doble filamenter, baklys/bremselys i samme pære, er om en mister jord på en av disse. Han gi pussige effekter, f.eks. ok når en kjører, men kjørelys og bremselys på én side forsvinner ved bremsing.
Letteste når du skal bytte kontakt er og flytte over en og en ledning. Så du ikke klipper alle og sitter der som et spørsmålstegn. Spesielt når det er flere ledninger med samme farge.
Går det greit å bytte stikkontakt på bil for henger fra 13 pin til 7 pin. De ledningene som da ikke lenger er i bruk (pin 8 -pin 13) isoleres å legges i kontakten. Er det noen som har erfaring med dette??
Nei, inni kontakten, så man slipper at kablene irrer opp.
Fett har mer å gjøre i elektrisk installasjon enn rust, irr og salt.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Dette er virkelig ikke noe jeg kan noe om, så tror ikke jeg gidder å kaste bort tiden på å bli frustrert over det. Ringer et verksted i morgen.
Hadde det nå en gang vært ulike farger på kablene..
Ellers - var ute en tur med hengeren nå. Etter at jeg fiklet litt med dette i går har jeg nå lys på den. Litt vanskelig å se hvilke, men i alle fall blinklys på begge sider. Det understreker vel i grunnen bare at det er behov for å gjøre noe.