#21
 2,435     Hordaland     1
Litt morsomt at tråden ble opprettet av deg og da Smile
Signatur

HSt
   #22
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Jeg tok samme runden hos meg for en stund siden, men sjekk pinningen, ikke alle koblingsllister på Internett er like forståelige og noen ganger ser de kontakten fra bil siden og noen ganger fra tilhenger siden av kontakten uten å være helt klare på det.

Har den nye tilhengerkontakt typen og den begynte å få løs innmat.
   #23
 10,486     Akershus     0
Artig at folk refererer til "den nye typen" på en kontakt som kom på 80-tallet.

Få i hvert fall på "den nye typen", og fyll kontakten med fett når du er ferdig.
Signatur
   #25
 10,486     Akershus     0
Det går litt smått. Bare 618 nå.
Signatur
   #26
 5,111     Sørnorge     0
La ny kabel fra kontakt til drag på ene hengeren min i dag. 3 av 5 ledere til venstre side hadde ikke kontakt. De to lederne som hadde kontakt var de to jeg trakk ny kabel for i 2015, ved siden av originalkabelen. Så altså alle 5 ledere i originalen hadde nå røket.
Kabelen fikk ny kontakt fra biltema i september/oktober, og det var allerede begynt å irre inni nå. Biltemakontakten er altså ikke å anbefale.

Fylle med fett var kanskje en god ide. Hvilken type fett er egnet?
  (trådstarter)
   #27
 6,701     Akershus     0
Artig at folk refererer til "den nye typen" på en kontakt som kom på 80-tallet.

Få i hvert fall på "den nye typen", og fyll kontakten med fett når du er ferdig.

Hehe Smile

Ja, jeg skal ha dette moderne greiene. Det er det som står på bilen fra før av også, altså. Fyller du ganske enkelt selve kontakten med fett før du kobler til henger? Slik at det fordeler seg når pinnene dyttes inn. Har både fett til bruk på sykkel og en tube med høytemperaturfett til borhammer - funker noen av dem tro?

   #28
 4,193     0
Fett har vel normalt ingenting å gjøre i elektrisk installasjon? Hvis man vil forsegle mot fukt så tror jeg smeltelim er en bedre ide, det hindrer fukt og hjelper i tillegg mot mekanisk belastning på koblingspunktene.
  (trådstarter)
   #29
 6,701     Akershus     0
Det handler kanskje heller om å sikre best mulig ledeevne på kontaktpunktene?
HSt
   #30
 36,582     Lillestrøm kommune     0
Korrosjon er problemet, på båt virket ikke lanternene et år, det var kun irr i sikringsholderen. Gullbelagte er det beste. Ellers brukes jo silikon i tetting av ledningsskjøter, så mulig noen vanntetter med bruk av dette fra ledningsinnføringen men gjør rep vanskelig. På pinne siden har jeg kun brukt WD40/CRC e.l