Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,462
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Elektro og belysning
Koketopp induksjon 7,4 kW : Valg av sikring og kabeltverrsnitt
Disse toppene er veldig sikringsvennlige da de har begrensere. Har produsent gått god for 32 A? Det hadde holdt med 3*25 for å kunne kjøre denne på full spiker i evig tid. ...
Lettvegg og stenderavstander
neida, ikke tema i hele tatt ...
Skrueplassering på gipsplater i tak
pleier å ta veggen først og så taket da slipper man å lage merker i taket når man setter opp veggipsen . Litt avhengig hvor mye det er å skru på er det minst taket mot veggen tar jeg taket ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Hvor kraftig internett bør jeg ha (fiberinternett)?
Oops, trykkleif - jeg mener MegaBIT. Ja sånn er det i alta for bredbånd over kabelnettet. Nå er Alta Kraftlag i ferd med å grave ned fiber over hele byen, så da blir nok andre boller. Har fått en ...
Energiforbruk & Enøk
Isolasjon importert fra Skotland
Mulig det er slutt nå ja, de tjener nok bedre på å resirkulere den. Det aller meste av glasset vi resirkulerer (ikke flasker som pantes) blir jo til glava, så om alle er flinke til å sortere glass så ...
Løs leca som fyllmateriale/avretting på innsiden av ringmur?
NB ! At løsleca (iso 10-20) ikke skal komprimeres dersom den skal brukes som fylling under støpt dekke må være en alvorlig misforståelse !Den setter seg sikkert over tid, men det er litt sent når ...
Interiør, møbler og trapp
Leter etter hjørnesofa som ikke er større enn 235x225 - finnes det?
Takk for tipset, skal stikke innom der og sjekke hva de har (kunne ikke finne den på hjemmesiden). Vurdere også en "sjeselong" løsning, men det blir veldig halvveis da den enden er kortere ...
betong isolert med "pimpstein"?
Ytong suger vann som svamp, men det er et veldig diffusjonsåpent materiale. Det tørker raskt m litt varme og ventilasjon. I kjelleren har jeg noen lett vegger i 10cm porebetong. Man ser at ...
Bad, våtrom og rørlegger
Vannbåren varme fra gammel sentralfyr i badegulv.
Går fint det,. Har hatt den løsningen da jg hadde radiatorer, så ble det byttet til løsning med retur ventil. Den funker ikke bra . Når returventilen stenger, ble halve badet gulvet mitt kaldt, ...
Bad, våtrom og rørlegger
Masterboard montering
går fint det, enklere og tilpasse også ...
Eksteriør, tak og maling
Utlekting
Vel denne type isolering er mye bedre enn ingenting, og riktig utført er det ikke noe galt med dette. At det synker med så mye som det har gjort hos deg betyr at noe er feil.Besparelsen ved å gå fra ...
Bad, våtrom og rørlegger
Krav til membran i gulv på bad i 2. etg.
Hva FFV mener spiller ingen rolle.Rommet skal bygges som våtrom hvis det er påregnelig at rommet utsettes for fukt.Det aktuelle rommet er ikke et våtrom da det ikke er påregnelig at det nedfuktes. ...
Luft-Luft varmepumpe
Varmepumpe med fungerene "Auto-funksjon"
Har luft-luft varmepumpe som skal se til at det er stabil temperatur i et lite uthus.Jeg har satt denne til "Auto" og 20 grader, for jag vil at den skal kjøle på sommeren og varme på ...
Luft-Luft varmepumpe
noen som har noen erfaring når det gjelde denne varmepumpen
hei jeg lurer på om noen av dere har denne varmepumpen fra lg, er den verdt 16000,- http://www.bauerenergi.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=3212takk for svar og god helg! ...
Eksteriør, tak og maling
Behandle ytterkledningen på hytta + dør og vindu. Steg for steg.
Søkte etter flattjern på jernia og biltema, ingen treff. Prøvde deretter på google, flere treff, men ingen bilde som tydelig viste hvordan flattjern ser ut. Derfor lurer jeg på om du kan linke til et ...
Pusse pipe og sparkle
Prøv med vanndamp som foreslått over. Kjøp en tapetfjerner hos CO eller andre, det er en beholder som koker vannet og leder dampen via en slange ut til et brett. Egner seg best på papirbasert tapet, ...
borre hull til røykerør
Har handlet røykerør som kal sitte mot pipeforingen.Har også pratet med en på vann & avløp i kommunen, så får låne kjernebor derifra
Elektro og belysning
Tilbud KNX-system
Tilbudet er det elektrikeren min som har satt opp. Jeg forklarte hvor mange varmesoner jeg skulle ha, og hvor mange soner med lys. Har snakket med han om DALI. Han ville nesten anbefale det, men vet ...
Bad, våtrom og rørlegger
Vaskerom, hjelp til møbel.
Jeg har brukt Viseno:)....veldig enkelt:) ...
Tapet, farge og maling
Noen som kjenner til denne gulfargen?
Har sett endel bilder av amerikanske hus og legger merke til at det går mye i gult på veggene der borte. Ser ut som denne er populær.Noen som har peiling? ...
Ventilasjon og inneklima
Ventilasjonsrør i hulldekke
Men du går under HD der du må gå tvers av spennretningen, eller?Slik jeg ser det for meg må vi han en hovedkanal på "bakveggen" i huset, og dra 100 eller 120mm fra denne og opp i elementene ...
Generell kjøkkenprat
Høyde på kjøkkenbenk
standar benkeplate høyde= 90cmstandar høyde på 70cm skap er 210.det vill si at høyden blir da 50cm underkant skap komfyr, men det brukes ofte ventilatorskap for og få litt større avstand en dette. ...
Innspill på din kjøkkenløsning
Vable: Innspill på vår kjøkkenløsning
Har dere bord i tillegg til barløsningen? Ja vi har kjøkken bord i tillegg. Men øya vår er vridd 90° i forhold til din øy. ...
Oppussing og nybygg generelt
løpekatt
Prøv Gjerde Last, Ømi, Rogaland Industriservice, Wurth eller Tess. ...
Håndverktøy, Hullsag, Bits & Bor
SDS-max kjernebor?
Har allerede en kraftig maskin (Bosch GBE 7-46 DE), men lurer på hvordan det er å håndtere et såpass stort kjernebor for "frihånd". Er dette bare en patent måte å pådra seg et ...
3396
3397
3398
4014
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›