Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,782
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Byggesøknad & Saksbehandling
utvide veranda hva trenger jeg å gjøre?
Er veldig usikker på hva jeg trenger å gjøre (uten om å bygge da) :)Hadde tenkt å ut vide veranda med 15kvm.. Hva skal jeg søke om og hvor finner jeg søknader? ps bor i bodø. ...
Tapet, farge og maling
Problemer som har oppstått ved maling av gamle vinduer
Du får fortsatt tak i oljebasert heftgrunn fra Nordsjø. Jeg ville valgt denne som grunning fremfor sperregrunn. Men mulig jeg er litt for tradisjonell.
Tapet, farge og maling
Fargevalg loftsstue - dører, lister, tak og vegg
Tak og taklist males tradisjonellt enten helt hvitt, eller fargen 0500. (en anelse grå). Lister\gerikter\karmer normalt som dører. Ellers enig med Lakka. ...
Antall timer på å sette opp panelplater
ca 15 t ...
25 % rabatt på Byggforsks temabøker m.m.
"Blant bøkene du kan kjøpe til rabatterte priser, er populære utgivelser som Trehus, Innføring i byggereglene og Klimatilpasning av bygninger.Du får også 25% rabatt på bøkene i faktaserien fra ...
Må jeg søke for å sette inn en ekstra verandadør?
Heisann, jeg sendte tegninger av huset med og uten det vinduet jeg skulle sette inn til kommunen og fikk i svar at det ikke var søknadspliktig, og at man da heller ikke trenger godkjenning fra naboen. ...
Meisling i betonggulv
Tips:Fres to spor med riktig avstand (rørdiameter + litt til) fra A-B.Deretter meisler du ut sporet.I mine øyne er Kellen noe dritt - har alltid endt opp med å returnere defekt verktøy etter få timers ...
Bank og boliglån
Bygge før Husbanken har gitt tilsagn?
Akkuratt
Det kan også hende at dette med størrelse på hus har med energibehov å gjere det også. ...
Elektro og belysning
Kan denne Gira bryteren brukes på LED lys?
Merkelige greier, dette problemet har man også på LED lamper i komfyrer, vaskemaskiner osv. Servicefolk legger inn en liten motstand for at lampen skal slukke helt når maskinene er av. ...
Planløsning og Fasade
Åpent eller lukket mellom stue, spisestue og kjøkken?
Hos oss blir spisestove droppa heilt. Eg har aldri likt dei - blir liksom ståande som unyttig areal når ein likevel har bord og stolar på kjøkkenet. Så det blir stor plass til spisebord og stolar på ...
Byggeperioden - nytt hus
Lafte egen hytte i skogen - hvordan begynne?
Trenger jeg å få det godkjent når det blir mindre enn 15kvm? Det står jo virkelig ut i ingenmannsland.Jeg tror det - men jeg jobber ikke i kommunen
Garasje og uthus
Pris på forskaling/støp, kan dette ev. gjøres selv
driver å komprimerer i dag med en vibrator på 760kg tror det blir bra... kommer nok til å gå for forskalingsblokker, enklest? billigst? noen erfaringer ...
Hvitevarer
Smådeler til kjøleskap
Gjorde et forsøk på å skaffe nytt håndtak og hyllebærere til et Bosch kombiskap, men fikk bakoversveis da BSH Husholdningsapparater AS skulle ha kr. 982 for å sende dette i oppkrav. Riktignok 10 ...
110mm PP rør : Hvem selger dette i Bergen?
http://www.24vvs.no 110 x 6000 grunnavløp kr. 56,-Ligger i Bergen (Bergen VVS, Laksevåg)Fri frakt, mener det var et par hundrelapper i eksp.kostn. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Skjenk som baderomsinnredning
Lurt.... Tuasen takk for tipset... ...
Vannbåren varme
Isolering for vannbåren og støpt gulv?
de krever avretting først de hardere platene, sikkert for å unngå luftlommer under som kan gi "bom" som det så pent heter. ...
Interiør, møbler og trapp
Beregning av trapp
Summen av 2 opptrinn og 1 inntrinn skal være ca 62 cm. Et opptrinn kan ideelt være 18 cm, inntrinn 25 cm (gjelder innetrapper). Trappebredde ligger vanligvis mellom 70-100 cm. Minste høyde fra ...
Må underbygging av garasje søkes om?
Haddedu med kjeller på tegnigene? Plantegning på kjeller?Ikke sikkert de husker at du forhørte deg om dette når saken var til behandling.Men det er ulikheter fra kommune til kommune.Hadde med begge ...
Konstruksjoner og isolering
hva kan enn bruke som under tak?
Du trenger ikke isolere mellom sperrene. Dukprodukt er mye brukt nå, men da undertak varianter ikke kun vindsperreduk. Det er fullt mulig å legge rupanel og undertak duk på den. Da vil rupanel ...
Gulv
Går ikke med smal fug på flis med varmekabler?
Folk har fliser ute, så hvis du brukte bra lim så sitter det;-) derfor du har membran hehe ...
Hjelp til forskaling!
Hei, Skal i gang med det samme i løpet av neste uke, men har ikke full oversikt over hvordan det kommer til å utføres. Det jeg vet er at armeringen skal festes i en meter dype borrehull i fjellet med ...
Raskest mulig søknad - melding om tiltak
Legg kvitteringer/skjema sammen med søknaden. Ut fra at det er 14 dgr klagefrist vil evt. klager være inne før du har lovlig oppstart, som er etter 3 uker. Husk at det ikke er krav til underskrift på ...
Bad, våtrom og rørlegger
Problem med smal fug og varmekabler?
Opps , dobbelt svar, så det var to tråder om dette;-) men svaret jeg fikk er likt;-) trodde den forrige svaret ikke kom opp her inntil jeg så tråden lenger ned på siden ...
Hage og uterom
Bruddskifer som platting - fuging?
Danfugesand skal greie å holde ugress borte.HAr brukt den selv på noen fuger ifm. steinheller i grønnsakshage, og den holder seg veldig fast. Vet dog ikke hvordan det blir på en platting som vel får ...
Gulv
Lavtbyggende varmekabler og fliser på underlag av tre?
Han har krypkjeller under der, krabbet under og stivet opp med to ekstra bjelker. problem løst.La to nye bjelker i tillegg til de gamle, kubba, eller støttet opp vertikalt? Hvordan får man evt. inn to ...
3432
3433
3434
4025
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›