Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,614
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Konstruksjoner og isolering
Best isolerte loftsluke
Vet noen hvilken loftsluke på det norske markedet som har best U-verdi? ...
Luft-Vann Varmepumpe
Luft-Vann Varmepumpe: Systemforslag gulvvarme og bassengvarme
Tror jeg er ganske bestemt på at det blir flis gulv. Med to stk større hunder og et par små unger blir det røff behandling av gulvet. Vi skal ha et hus med stor grunnflate, hvor alle gulv henger ...
Garasje og uthus
Garasje, er dette en ok pris?
Takk for svar :)Ferdig oppsatt. Se min byggeblogg for bilde:http://www.byggebolig.no/index.php?topic=7907.0 ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Hvor mange ansvarlige, prosjekterende osv
Det er ikke overgangsbestemmelse på § 14-2, 14-4, 14-5, 14-6 og 14-7 som gjelder dette. Disse bestemelsene trer i kraft 1.juli 2011 ...
Hage og uterom
Reingjering av beleggningstein, skiferplatning og betongdekke
Jeg har prøvd mye forskjellig på beleggningstein. Forskjellige vaskemidler og børste men det eneste jeg har funnet ut funker er høytrykkspyler....Høytrykkspyler tar vel ikke oljesøl, eller ...? ...
Hage og uterom
Dusjing i massasjekar
Troperegnet er det flere her i familein som er begeistret for ;DTIPS: det er unødvendig å bruke sitat-funksjonen når du skriver svar rette under innlegget du svarer på, tråden blir både mer ...
Hage og uterom
Utvendig spiraltrapp.
Noen tips :) ? ...
Innspill på din planløsning
datafeilen: Ønsker innspill på planløsning
Ideen med svalgang er jo fin :)Jeg tror jeg ville konsentrert meg om 1. etage. Synes dere bør få mer ut av løsningen rundt trapp- matbod- hall- vaskerom - bad. Det ser ut til at dere skal ha ...
Blink Hus
Blink Hus : Rolvsøy
Oi så spennende. La meg få høre videre hvordan det blir og hvor mye dere måtte betale utenom egeninnsats og hva dere gjør i egeninnsats. ...
Byggebudsjett & Anbud
Pris for såle på mark: er dette dyrt?
Jeg har sjekket opp, og fått gode referanser. De fleste jeg fikk pris fra lå rundt den prisen. En lå mye høyere og 5-6 i samme leie. Nøyaktig pris pr m2 etter å ha gjennomgått tilbudet en gang til: ...
Grunnmur Uthus, hva skal jeg velge?
go kveld..Du trenger kun murmørtel mellom steinene og plata ja.Jeg ville ha godt får 15 cm leca u-blokk jeg.enkelt og greit
Meisel på minigraver?
Høres bra ut det :)Jeg er jo klar over at det kommer an på kvaliteten på fjellet, og at det ikke fins noen garantier.. men så lenge jeg klarer det med slegga (ovet tid), så tror jeg at jeg prøver meg ...
Vann-Vann varmepumpe
Vann-Vann varmepumpe : Thermia Diplomat 8 ES vs. Høiax vpk 8
Da falt valget på Høiax. Den lå ca 10.000 lavere i pris hos mine aktuelle leverandører som begge selger både thermia og høiax. Det virker også som at mulighetene for avlesing av verdier og ...
Anleggsmaskiner
Bauhaus plateviberator 60 kg.
Ja det var den som de hadde på Vestby. Billig. Tenkte som deg at det nesten er bedre å kjøpe enn å leie.Om den Funker er jo spørmålet da.Ingen som kjenner til den?? ...
Interiør, møbler og trapp
Beskytte parkett under skohylle
Funker sikkert det også. Det kommer vel an på innredning ellers, blir vel smak og behag.Edit: jeg så på bilde i vedlegg, men til den som det var linket til på ikea er det sikkert bedre med belegg. ...
Planløsning og Fasade
Livsløpsstandard eller ikke?
Ja,ser det er mange ting som taler for å bygge med livsløpsstandard. Hvilke krav er det til bad f.eks? Str? dørstokker? Hva synes dere generelt om å ha kjøkken i kroken som på det siste eksemplet?Krav ...
Hage og uterom
Hva slags støttemur burde man velge?
Hei, takk for svar. Ja, naboen har den muren, og den er utrolig fin. Den står på topp 3 lista på murer jeg kunne tenke meg. Men nå har jeg surfa litt mer og funnet Aaltvedts støttemur, en annen ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Valg av pipe: Icopal eller Leca venti
noen som vet prisen for tilsvarende leca? ...
Høytrykkspyle vs. skrape takstein?
Som mirmic skriver kan en bruke beslag under mønestein av bly, kobber eller sink. Dersom det er langt fra møne til takfot er det ikke mye virkning på det nederste partiet men det funker. ...
Betongutstyr
Blandemaskin : Produktanbefaling ønskes
Smør fett på kransen så rumler den mindre.Forøvrig hadde jeg en med plastkrans i 10 år til mye arbeid.Kransen røyk til slutt, men jeg fikk kjøpt nye krans-segmenter for en billig penge.(dessuten bryr ...
Belegg på terrasse
Det ser ut som Epoxy maling.Vil anta boblene skyldes fukt. ...
Planløsning og Fasade
Jim-Roger: Ønsker innspill på planløsning ved flytting av kjøkken
Hvorfor må de flytte kjøkkenet?? Jeg syns det såg bra ut slik det var i denne planløsningen jeg da :)Forandring Fryder:) ...
Tegne utbygg på bilde av hus?
Det enkleste, syns jeg, er å måle og skrive ned faktiske mål på eksisterende bygg. Dvs de fasadene som er aktuelle. Dvs høyde/bredde, avstand, størrelse på/mellom vinduer osv. Så tegner du en skisse ...
Vann-Vann varmepumpe
Er sjøvarme det riktige for oss?
Hei,Skal man ikke legge vannvarme i gulv så hadde eg heller vurdert en luft til luft varmepumpe'r som er mye rimligere å få til, mye mer konkurranse på og ser man vekk fra de modellene som kom ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
kle pipe med skifer?
ja. det limet er frostsikkert.Men en viktig faktor anngående utvendil bruk av flislim er at du hele tiden må ha 100% dekning får og minimalisere at det kan komme vann mellom flislimet og ...
3432
3433
3434
3986
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›