Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,446
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
Svømmebasseng: Uklart vann etter 2 ukers ferie
HeiVårt firma jobber med klorfri desinfeksjon av vann og har produktet PoolSan, som er det eneste klorfrie produktet som er godkjent for bruk i offentlige badeanlegg. Mengden kobber er så liten av det ...
Innspill på din kjøkkenløsning
Kjøkkenøy med sitteplasser
Kjøkkenøy er fint!Det du kan bruke er overskap under øyen, da vil du få plass til føtter under + at du får skap plass... ...
HTH kjøkken
Kjempebra kjøkkenleverandør - HTH i Stavanger
Jeg er også fra stavanger, og vi har blitt frarådet fra mange her i distriket som har brukt hth, de har klaget på extremt dårlig service, og mye feil og mangler i varene.
Byggebudsjett & Anbud
Ferdighus til 1,6mill : Hva er materialkostnaden?
Nei han flyttet vel inn før det men når det var vet jeg ikke.For min del håper jeg at jeg er ferdig i 2011 eller 2012 og kan flytte inn da. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Advokat for byggesaker
Men hvordan finner jeg feks en advokat som har erfaring på dette i mitt område?Hvis du sender meg en PM kan jeg sette deg i kontakt med flere dyktige advokater som har entrepriserett som fagområde. De ...
Hellvik Hus
Hellvik hus Tradisjon 505
Hei.Vi har ett ønske om å bygge tradisjon 505 fra Hellvik hus nå som tomtekjøpet er gjort. I den forbindelse har vi et spørsmål vi håper dere her inne kan hjelpe oss med.* hvilke erfaringer har dere ...
Elektro og belysning
Periodisk jordfeil som slår ut jordfeilbryter 5-9 ganger i døgnet
Har du kableltv så sett galvanisk skille på antenneledningen. 99 kr på Expert etc. Dette kan slå ut jfb. ...
Byggebudsjett & Anbud
Hus på 220m2 over tre etasjer : Hvordan får vi dette til 3 mill?
Vi kjøpte via rørlegger. Hans priser på innredning, dusj etc og deler til vannbåren varme var alltid inkl montering. Prisene vi fikk var svært konkurransedyktige ift om vi skulle hentet inn anbud fra ...
Pris ferdig oppsatt råbygg
Takk for raske tilbakemeldinger. ...
Fuktsperre iinnvendig tak..?
ja man skal trekke den inn fra yttervegg viss det er behov for det. men aldri som at det er feil. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Kan dette gulvbelegg brukes på baderomet?
det du har ser ut som vinyl belegg, membranplater er godkjent på gulv, men personlig syns jeg dette er en dårlig løsning. jeg ville fjernet belegget du har, for så lagt nytt belegg, viss ...
Dimensjon på takbjelker i forbindelse med utvidelse av garasje
totalhøyde fra mur,garasje til tak på hus er : 2,73mHolder det da med f.eks. 4x4 eller må eg bruke 2x6?Eg har som sagt ingenting å gå på utvendig høyde, mulig litt innvendig helt ytterst mot åpningen. ...
Planering av tomt
* Tilkjøring av masserVi skal sprenge og har en god del stein å gi bort.. kom og hent.. :)Bygger på Nedre Romerike, skal i gang med grunnarbeid om ca en måned håper jeg. Interesserte kan sende PM.. ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
TV-signal : Forlenge og splitte
@Knudsen:Den dingsen trenger strøm? Jeg har rett og slett ikke noe godt sted å plassere den med tilgang til strøm. Men ser ut som sånne enkle splittere vil gjøre susen. Bli ikke mer enn 8 meter mer ...
Fyllmasse: Nyttig nettsted for formiddling av fyllmasse
Trykket visst på feil innlegg....jaja-BUMP da:-) ...
Olje & Gass
Pris på komplett gasspeis med tank??
Jeg er gass teknikker så jeg har litt peiling på dette. Du må, i tilleg til tank ha et utvendig fordelerskap, så kan det legges gass rør skjult i veggene, så fremt det benyttes godkjente rør, jeg ...
Elektro og belysning
Nye krav mot lynnedslag
Det vurderes, men i et sånt tilfelle så byttes normalt alt tavla. Da blir det overspenningsvern også. ...
brønnhus
heiJeg skal bygge brønnhus. er nyskerrig på 6 kantet brønnhus og 8 kantet men finner ingen tegninger på nettet:( noen som har? ...
Naboen bygger høy mur
Asak sier:NB! Den utførende har selv ansvar for murens stabilitetog konstruksjon,arbeidsbeskrivelse fra vi i villa:OppsummeringKnekkstein og ministøttemur er lette i bruk og vel-egnet for selvbyggere. ...
Opplagring av IPE på hulprofil?
Hvordan kan/bør av IPE330 opplagres på enden av (vertikal) hulprofil 100x100. Hulprofilen skal ikke videre opp over IPE og det er enden av IPE som skal opplagres.Den kan vel bare legges på og sveise ...
Luft-Vann Varmepumpe
LVP billig produsenter: noen erfaringer?
Eg har hatt den Foma pumpa (lik Juba si ja) i 1 1/2 år.Skifta ein temp. sensor (som er ein svakhet på desse maskinene) på garanti.Ellers har den gått greit nok.Kjører den mot Osp EP2 og ...
Eksteriør, tak og maling
Male beslagene som er under vindu - hvilken type maling?
Noen som har fått maling på beslagene når de maler huset før? er jo steike umulig å få det bort.... regner derfor med at du kan bruke "vanlig" husmaling eller odb..
Skjevhet i vegger i nybygg
Du har rett på prisavslag. Se § 32 & 33 i bustadoppføringslova. Og skriv et brev til utbygger.Det hører også med til historien at dette ble nevnt ifm. med ettårsbefaring, og at denne ble utført ...
IKEA kjøkken
Hvor mye plass til vaskemaskin i IKEA kjøkken?
Jeg skal ha vaskemaskin (vanlig frontmatet 60cm) i IKEA kjøkkenbenken. Hvor mye plass bør jeg sette av til den? Holder det med 60cm i bredden, eller bør jeg ha mer pga vibrasjoner osv? Noen erfaringer ...
Sag, Kapp & Gjæring
Finnes det "startstrømbegrenser"eller noe slikt
Før kostet B sikringene mindre enn C, men prisen er vel lik nå. Det var vel også et argument for B. ...
3450
3451
3452
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›