Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,451
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Garasje og uthus
Nødvendig med fall i garasje? Pris for plate.
Jeg har en garasje som først ble bygget med "flatt" gulv, og som deretter ble utbedret til svakt hellende på grunn av vanndammer og is på gulvet. Skulle jeg bygget om igjen, ville jeg valgt ...
Fjernvarme
Fjernvarme vs Varmepumpe
Jeg ville gått for varmepumpe.Vi har fjernvarme her vi bor nå og ble forespeilet at kwh pris skulle være under strømprisen, mulig den er det i forhold til lokal strømleverandør, men det er ikke billig ...
Garasje og uthus
Garasje i eksisterende kjeller i enebolig
Akk ja, ein må til med sluse :-\ Passer dårleg inn i planløysinga... ...
Vannbåren varme
Nødvendig med fordelershunt?
Utekompensering gjør at temperaturen ut i systemet øker når det blir kaldere ute. Det gjør at man kan beholde omtrentlig samme flow. Det er mange måter å styre systemene på, noen settes kun med ...
Byggesøknad & Saksbehandling
rot i byggesøknad?
snekker har tatt dette nå. alt er formaliteter. formelt får vi ikke lov til å grave før vi har betalt, men de fleste betaler når de åpner byggelånet. for vår del blir det når graver er ferdig og skal ...
Fuktsperrre og isolering av hus fra 1954
Sbob:Den aluminiumsbelagte pappen i badstuer er tenkt som fuktsperre og ingenting annet. I og med at pappen er belagt med aluminiumsfolie så er den damptett. Vet ikke vad tanken er i dette huset, kan ...
Tapet, farge og maling
Sponplater : Hvilken sparkel skal jeg bruke?
Som tante sofie og kark sier, er de montert riktig med lim i skjøten skal de ikke sprekke. Men ikke noe problem å legge papirstrimmel i mediumsparkel for sikkerhets skyld. Blir en ekstra runde ...
Dør og vindu
Tetning/fuging av nyinnsatte vinduer og dør
Jeg bruker å maskeringstape på vinduene før jeg setter i gang med fuging. Man sparer seg for mye arbeid i ettertid. ...
Trenger man innvendig isolering?
Trenger man innvendig isolering av vegger? Hva er ulempen hvis man ikke isolerer?? Man får jo jevn varme i hele huset dersom man ikke isolerer? Trenger noen gode råd her!!Nei, du trenger ikke, men det ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Feil helling på badegulv
Du kan jo klage uansett men regelen sier 5% av verdien for at mangelen skal være vesentlig. Forøvrig bortimot "standard" at vannet renner vekk fra sluket skal man bedømme etter alle postene ...
Eksteriør, tak og maling
renovere flatt tak
Det var ikke så stor forskjell synes jeg. Skal du belaste det er det enda viktigere med en sterk stamme i produktet. Sørg for at det er et belegg som er basert på SBS bitumen og ikke APP. Belegg med ...
Bad, våtrom og rørlegger
Megaflis: Skremmende svar ang. oppbygging av baderomsgulv
Her har trådstarter fått et korrekt svar, og jeg aner en litt forutinntatt holdning mot Megaflis. Tråden burde nesten blitt slettet.Enig.I det minste bør tittel på tråden endres:Megaflis: KORREKT SVAR ...
Pussing av mur i kjellerstue
Borrhammer eller lett piggmaskin m bred spiss. Arbeid på skrått mot kanten. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Renovere norges styggeste baderom med baderomspanel
Jeg pusset opp et tilsvarende bad for en del år siden (2002),valgte å rive hele greia for å bygge det opp igjen.La sveiset membran i bunn oppå den gamle linoliumen, og gips med smøremembran på ...
Grunnarbeid, mur og betong
Hvor mye må tomten helle for å få bygget kjeller?
Jo, sånn i utgangspunktet er det jo så enkelt. Men, det finnes en del fiffige løsninger som gjør at man kommer unna med lavere helninger.. f. eksempel ved å ha et trinn eller to ned inn fra hybelen og ...
Innspill på din kjøkkenløsning
Første gangs tegner
Jada blir plass, men tror det blir et 80 skap+oppvask+blindfelt.. Trenger å trekke vasken litt inn på benke plata... ...
Kjær Trapper AS: Noen som har erfaring eller synspunkter?
Bilder? Pris? ...
Hvitevarer
Hvitevarer på begrenset budsjett - ønsker tips/anbefalinger
Jeg tipper det blir veldig greit, i alle fall når jeg kan tenke på at den lista eller ventilen eller hva det blir sparte oss for ca. 6000 kr ;)Hvis jeg husker det lover jeg å ta bilde og legge ut
Garasje og uthus
Skifer i garasjen
Takk for svar.Siden jeg er mini Heydi fan vanker det Heydi Semtett som membran, og Heydi Flytlim som lim, alternativt et enda mer spesialisert skiferlim. Fugemassen var et godt tips, skal se hva jeg ...
Nytt hus - Krav til tetting av loft Hva kan forlanges? Insektsnett?
Har et nybygd hus med "roteloft" og loftsluke. Loftet er isolert med blåsull, og rundt kanten er det montert vindsperre opp til ca 10 cm fra tak for å holde det på plass. Problemet er at det ...
Påbud om handicaptoalett i alle nye hus fra 1. juli
Gjelder dette vanlige hus også?Alle hus og søknaden må leveres inn før 1.juli.Om du starter med bygginga et år senere er du likevel reddet.overgangsfase frem til 1.juli 2011, frem til da kan du velge ...
Skyvedørsgarderobe i skråtak.
noen som kan anbefale en plass å kjøpe skyvedører til skaper som er i skråtak ?Dørene skal gå langs skråtaket, slik at de skal være like høye hele veien? Da er det bare å feste ei skråskjært lekt i ...
Byggeperioden - nytt hus
Bygge hus-hva kan man gjøre selv?
Tipper at porebetong i vegger drar opp prisen en del her.. vil tro at dere kan redusere prisen en del med å bruke f.eks Jackon, KUB eller Bewi i veggene. Porebetong er derimot av de billigste ...
Elektro og belysning
Dimme 230V og 12V parallelt?
bare kjenn på tyngden, jernkjerne er tung, ellers er jernkjerne noe som gikk ut på dato for 5-6 år siden, så det er 99% sikkert at det er en elektronisk trafo...
Generell kjøkkenprat
LED spotter over kjøkkenbenk?
Nibu har noen spotter og skinner med led. er ikke sikker på hvor bra de er-.Nibu har forresten mye annet snadder oxo. ...
3459
3460
3461
4013
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›