Boligmappa.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,862
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Tilbus på flislegging av bad : Opsjoner i tillegg til kvadratmeterpris
Du har jo mulighet til å gå over gulvenne selv før fliselegger kommer og ta det verste. Bare bli enig medd fliselegger. Om toleranser. I kjellerstue er det vel ikke så nøye... ...
Fuktstyrt kanalvifte
Takk for supertips Akeleie! Foreløbig er jeg på isolering av taket der oppe. Mye tilpasninger mellom ukurante taksperremål og rundt hanebjelkene. Kjip og omstendig jobb. ...
Husbygging og byggekontrollør
Jeg vil tro at dere da har inngått en avtale om dette. Dersom denne takstmannen skal være deres representant opp mot entreprenøren kan dette være godt investerte penger, om han da følger opp at ...
Bad, våtrom og rørlegger
gulvflis 15x60 på bad?
jepp. tenker jeg også ;D ...
Hva kan man gjøre med eik møbler?
må innerst ikke innrømme at jeg er fult ut enig med deg her... og i tillegg mener jeg at eik er tidløst og rolig i uttrykket i motsetning til f.eks furu heltre trenden fra 80 åra. jeg har bestilt meg ...
lekte ut vegg helt inn til pipen?
Det heter også at en lekapipe kan "kles" på 3 sider men EN side skal være åpen, det vil si at den pusses ol.Og inspeksjonsluken må være tilgjengelig... ...
Gulv
Hvor mye bygger varmekabler + fliser/parkett i høyden?
Normalt vil flis m varmekabel bygge ca 25mm avretting med kabel i 4mm lim og 7-9mm flis dvs rundt 37mm Om det er et mål å bygge lavest mulig finnes det varmematter som legges i limet si 6mm ...
Bad, våtrom og rørlegger
Innfelling av høyskap i vegg.
Ikke noe problem forutsatt at det ikke er bærevegg. Hvis så må det tas hensyn til bæringen osv., men det meste lar seg gjøre. Som trådstarter selv skriver, man setter opp to nye stendere, en på hver ...
Vannbåren varme
Vannbåren varme : Trykkløst system
jeg bekymrer meg ikke så mye for komunale kontrollører. Ser ikke når tid eller hvorfor de i det hele tatt skal sjekke noe... Jeg driver jo bare å renoverer på noe gammelt, og det er jo ikke noe ...
Generell kjøkkenprat
Koster det noe å få tegnet kjøkken hos kjøkkenleverandørene?
de fleste tegner gratis.Ring kjøkkenlevrandør og avtal tegne time ...
Bad, våtrom og rørlegger
Rørlegger på timebasis i nybygg
Kjenner du rørleggern godt er det vel greit med timer. det er jo forskjellig hvor fort de jobber. ...
Gulv
Bygg24 og laminatgulv som de selger
søk på bygg24 på forumet ... ligger 10-15 tråder om de fra før
...
Byggeperioden - nytt hus
Krav til snøfangere?
Den ru steinen er vell kravet til snøfangere på 35 grader.Er man i tvil så monterer man snøfangere så slipper man og få vondt i hodet... ...
Gulv
Gulvspon på kjøkkenet - er det problem å legge fliser?
Under belegg på kjøkkenet er det gulvspon. Jeg har hørt at det er vanskelig å legge fliser på slik underlag. Stemmer det? Er det bedre med parkett? Jeg ønsker meg enten fliser eller parkett.Takk! ??? ...
Innspill på din planløsning
eydybdal : Ønsker tilbakemelding på planløsning
Jeg må si jeg likte planløsningen kjempegodt. Mange muligheter dersom man tenker litt fram i tid også når podene flytter ut, for eksempel med tanke på utleie. I forlengelsen av det tror jeg at jeg ...
Tapet, farge og maling
Male og flikke på betongtak
Du kan jo forsøke med strukturmaling. Tror ikke det er nødvendig med noe spesiell grunning. ...
Hage og uterom
Kan jeg få noen kommentarer om terrassen min
¨hos meg er det et spenn på 3,6m bærebjelkene mine er av doble 2"8"bjelkelaget er av 2"8" med cc 40cmterrasseborda er av 28x120holdt fint i vinter med 1,5m snø ihvertfall ;D ...
Konstruksjoner og isolering
Etterisolere gammelt hus : Dampsperre
Kan det ikke trekke helt fra inntakskabel også?Redigert: dumt spørsmål den går vel rett i sikringsskapet. ...
Ventilasjon og inneklima
Innkassing av ventilasjonsrør
Har du sett innkassingene til Deco Systems. De er laget i et lett materiele og limes rett opp. Kommer i flere forskjellige størrelser og er helt klare til overmaling. Raskere og enklere enn det, blir ...
Brannkrav ved innredning av loft
Litt viktig at det er rømningsvei videre når du har kommet deg ut av vinduet. Og så er det også viktig selvfølgelig at det er lett å komme seg opp til nedre karm på vinduet slik at du kommer deg ...
Håndverktøy, Hullsag, Bits & Bor
Stanley Fatmax fubar
ja garantert beregnet på amerikanske standarer=idiotisk ...
Bad, våtrom og rørlegger
Lekkasje i krankobling mellom vannrør og klosett....
Er vel logisk at når avstengningsventilen er stengt, stopper lekkasjen ved cisternen. Når denne ventilen er åpen står det vel fullt ledningstrykk på den lekkende koblingen, mens når den er stengt er ...
Trapp til hems
Jeg har planer om å gjøre om loftet til hems, og trenger en trapp til dette. Pga bærende konstruksjoner må den være ganske bratt (i hvertfall i øverste del). Trappeløpet må være rett.Saken er at ...
Elektro og belysning
Varmekabler bad
Har du så stort bad? Enten kan du støpe opp litt eller som sagt legge masterboard plater.. ...
Elektro og belysning
Håndkletørker, utstilling av modeller
Maxbo på Alnabru, Oslo har fire-fem modeller utstilt. Stor prisforskjell om det er oljefylt eller kun innlagt varmekabel. Uansett praktisk som tilleggsvarme til rommet, eller for å få ned tørretiden. ...
3459
3460
3461
4028
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›