Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,424
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Elektro og belysning
Elektriker som koster for mye?
Problemet til firma som går på rehablitering, er at du aldri vet om du trenger noe før du faktisk har begynt å rive/åpne.Derfor er du avhengig av å ha det meste tilgjenglig i bilen. Det er mange firma ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Gammel, udokumentert vegrett 2
Vi kjøpte hus i juni. Det går en vei over vår tomt til 2 naboer. Veien ble laget til byggingen av disse boleigene rundt på 60-70 tallet, og skulle bare være en midlertidig vei mens byggingen pågikk. ...
Ventilasjon og inneklima
Trenger forslag til avtrekkshatt
Ja ZA står for Zanda betongstein
...
Gammel, udokumentert vegrett?
Borte, lager egen tråd til denne ...
Generell kjøkkenprat
Trenger tips til fliser ol over benk
med den stilen der, så er det vel greit å bare ha en glassplate over platetopp..?Smak og behag
.Jeg har sånn ca ...
Naboklage og treg behandling fra kommunen
Har skjønt det slik at ved klage så "opphører" de fleste frister. Da vi fikk klage på vår søknad, laget vi et tilsvar til denne. Saksbehandleren fikk da se saken fra to sider og gjorde seg ...
Hvitevarer
Kombiskap(kjøl/frys) med isbitmaskin
Husk og på faren for lekkasje, og sikre deg mot dette. ;)I tillegg bør du gjøre deg op en mening om hvor ofte du benytter deg av disse isbitene. Skal du ha et kombiskap med intern skuffe, du må åpne ...
Nedsenking av tak med spotter
Man har også Junistar med 20w halogen, nok med 5 cm nedlekting.Jeg kan ikke se noen økonomiske ulemper med 230 høyde. Mulig andre kan svare bedre. ...
Dør og vindu
Kaldras fra vinduer, innretning i gulvet for å hindre kalde gulv?
Rørleggeren min sa det fantes en sak som resirkulerer kaldras-lufta. Det er en smal rist som lufta går ned i blir varmet opp før den går ut igjen. Noen som har sett noe slikt før? ...
Elektro og belysning
El.installasjon - antall punkt i ny enebolig.
Overkill av spotter i taket er FÆLT!Bedre med skikkelig belysning kontra for mye belysning... ...
Interiør, møbler og trapp
Trekke om to ørelappstoler.
gjør som meg!gå på nermeste bibeliotek- der har de skikkelige og gode bøker som forteller akkurat hvordan man trekker om møbler, samt gode fremgangsmåter og tips!det er gratis, og dere slipper å lete ...
Generell kjøkkenprat
Lovlig avstand mellom komfyr og oppvaskkum?
utgjevningsforbindelseDet er at vaskekummen er jordet og komfyrtoppen er jordet. For i dag blir det brukt plast rør til vask så den blir ikke jodet via dem lenger. På noen kombi vask komfyrer for ...
Bormaskin & Skrumaskin
Makita BHP451 Slagdrill
dcd950 er ca 30% mer effektiv grunnet at den er en fullstendig ny konstruksjon hvor stortsett alt er forbedret... sammenlignet med dc925... :)andreflaa, er helt enig med deg.... ...
Ventilasjon og inneklima
Utskiftning av Villavent kjøkkenhette
Min erfaring er at kullfilter ikke ikke blir særlig bra...Men om du trenger ny Villavent kjøkkenhette så fås det kjøpt på ...
Bindingsverk, konstruksjonsløsninger?
Takk for tipset. Den må jeg få tak i. Har en slik etter far min, utgitt nittennoenogførti. Men den er mer en kuriositet enn god hjelp. :DDen var i høst nyoppdatert også Tømrerteori Forreste ny ...
Bad, våtrom og rørlegger
Badekar med spesielle mål
Har noen tips om hvor jeg kan finne badekar som er 160cm langt, og max 60 cm bredt i ene enden? Har søkt mye på nett, men bare funnet ...
Ventilasjon og inneklima
Nytt avtrekk på bad, overdimensjon på hull i vegg?
Det blir motsatt side av døra. Badet er kanskje 3m langt og 1.50 bredt. Det er i kortsiden på yttervegg viften skal monteres, døra er på kortsiden mot gangen innover i huset.Eksisterende avtrekk satt ...
Byggeperioden - nytt hus
Funkishus: Hvilke leverandører finnes på det norske markedet?
Har du hørt med taktekkere? Er da ikke noe problem å tekke ett flatt tak, ikke å bygge det heller. Jeg er enig med deg, Carmacon. Det er mange fordeler med flatt tak. Jeg elsker funkishus med flatt ...
Lydvegg, dampsperre
Ja jeg ser den. Blir litt anderledes ved rehab. Hvis ikke det går å klemme mellom utforing av boksene? ...
Bad, våtrom og rørlegger
Møblering av bad med gjennomgang
God ide! Fruen var litt skeptisk til saloondører
...
Generell kjøkkenprat
Brede benkeplater
Nei tror ikke Bauhaus har noe annet enn std. fordi det bryter med lavprisprofilen.Her er forøvrig Kviks prisliste se side 142. 2855,-/m ::)Alternativet er å kjøpe smalere og skjøte de. Fikk forøvrig ...
Ventilasjon og inneklima
Flexit SL4 / REL er det noen som har erfaring med dette anlegget?
Hei, ja da har eg fått litt mere informasjon om hva dette ventilasjonsanlegget kan gjøre for meg.Eg har lest såpass nå at eg forstår at der er en rotor imellom utluft og innluft, men hvordan overføres ...
Bad, våtrom og rørlegger
Rørleggerhjelp: Navn på rørleder
SELFØLGELIG platealbuer med lodding!!!!De er IKKE lov å bruke mekaniske skjøter (eks. koniske) inne i vegg!!!!Grunnen til t du skal bruke platealbuer i veggen er for å kunne bytte ut ...
Bygge om isolert bod i garsje til soverom
ja for det er krav til boder til hus\leiligheterHvilken lov krever dette egentlig? ...
Vann-Vann varmepumpe
Vann-luft-varmepumpe?
Om det er lønnsomt å installere ei væske/vann varmepumpe må ein rekne litt på.Har du sjøen rett utanfor kjem du billg ifrå det med kollektorslange, frostvæske, lodd og litt graving ned til sjøen.Pumpa ...
3540
3541
3542
4012
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›