Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,155
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Tid og pris på montering av stålpipe
Schiedel har et tilbudsprogram. Husker ikke om det tar hensyn til montering..http://www.schiedel.no/ ...
Energiforbruk & Enøk
Sparing av energi
Ett passivhus blir betydelig dyrere en ett hus bygget etter minstestandard, men det sparer overdenen for bruk av energi. det er selvsagt ikke lønnsomt iht egen økonomi å bygge tilsvarende ...
borebille? mått? Hvordan vet jeg det er borte??
Joda. Profesjonelle får tatt knekken på de fleste. Kledning og panel er de verste angrepsstedene. Borebiller spiser ikke på kjerneveden og dermed er det fleste bærende konstruksjoner relativt sikre ...
Eksteriør, tak og maling
Anbefaling til terrasse beis
Jotun Trebit Terrassebeis!Har hørt at IdeHus fikser dette til en rimelig penge ;)9072 har svoger'n min brukt - den er ganske lys i fargen, med en gråtone... ...
Bad, våtrom og rørlegger
Montere porselen på vegghengt toalett V&B Subway Compact
Takker for mange kjappe og gode svar. Jeg løste det fint til slutt. For senere lesere av denne tråden kan jeg dele noen erfaringer. Dersom man setter avstanden til festeskruene på 14 mm ihht ...
IKEA kjøkken
benkeplate med fingerskjøt IKEA..?
Er det noen som vet om jeg får spesialbestilt eik benkeplate 4 cm el 6 cm tykk med fingerskjøt fra ikea.?? skal ha det til en kjøkkenøy som er 1 m bred og 2,5 m lang..Hva ligger dette på i ca pris..? ...
Eksteriør, tak og maling
Tak på ny bolig
120-150.- da er det rett på finer.Må vi bruke hiltin,eller hylser så blir det dyrere.Kommer sef,på hvordan taket er oxo. ...
Garasje og uthus
Ny maling / lakk til garasjeport
Aha.. Det var jeg ikke klar over
...
Bad, våtrom og rørlegger
Polerte fliser på baderomsgulv..
Nei ikke nevneverdig. Kan vel noen ganger bli små merker av vannranden av en liten vannflekk, men vi merker det ikke noe særlig pga strukturen og fargen på flisene. ...
Dør og vindu
Hvordan monteres dampsperren best til vinduet/foringen
skum er godkjent diffusjonstett, hvis den legges rett. ...
Lavere byggepriser?
Hører rykter om at prisene på bygging av ny bolig er lavere enn på lenge..Medfører dette riktighet?Er/vil produsentene av ferdighuspakker påvirket/påvirkes av eventuell nedgang?Mvh MortenHei,Nå som de ...
Panel på innvendig: Furu vs. Gran
Dette gjelder furupanel også dessverre, og der er kvistene større...Dessuten blir de gule. Så en må være svært nøye med kvistlakk før en maler furupanel. ...
Eksteriør, tak og maling
kobbertakrenner og skifertak
Angåande framskyndig av patina på kopartak: For nokre år sidan la dei nytt kopartak på ei kyrkje på sørlandet og då brukte dei kupiss. Så snakk med ein bonde så får du vel så mange liter du ...
Hvordan beregne byggelån?
enkelte banker godtar dette. Det vet jeg. En betalingsplan foreligger jo i kontrakt mellom kjøper og selger. Der står det jo hva som skal betales når, alt etterskuddsvis såklart. Eksempel:Når ...
Rehabgips 6mm eneste alternativ?
Kan vel også gå over og feste platene igjen , slenge på veggfornyer eller noe og tapetsere over det igjen ? ...
Støpesøyler i drenert grunn ved husvegg vs. bærebjelke festet i husvegg?
Du har vel telefrie masser inne ved veggen så hullet behøver vel ikke samme dybde ::) For spennvidden så er det ikke forskjell på hva du har som opplegg som betyr noe men hvor langt det er ...
Grunnarbeid, mur og betong
Isolering under påstøp
Underlaget er nok for ujevnt for å kunne lime noe fast. Mener jeg har sett noe på rull, minner litt om vintermatte, men selvsagt mye tynnere. ...
Dør og vindu
Ukurrant størrelse på balkongdør
i dag kan man bestille alle mål uten noe særlig tillegg ...
Gulv
Fjerne pappaktig underlag
Hei, jeg sliter med samme problem. Jeg vurderer å la det ligge og legge parkett på toppen. Hadde tidligere teppe og ingen lukt. Lukten kom først frem etter at linoleumen var fjernet og pappen kom til ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Murer eller malers ansvar?
Du kunne jo event eksperimentert med filseteknikk. Har veldig liten erfaring med slikt selv. Det var vel mere utbredt før i tiden. Men med en grov sparkeltype ( Nordsjø har en med gult lokk). Sparkle ...
Bad, våtrom og rørlegger
Standarhøyde på vvs. (bokser, avløp, toalett)
VV-KV legger du da som beskrevet på ca.600mm over ferdig gulv i nærheten av hjørnet. (antar du vil ha et slikt) Avløp:Ville ikke tenkt tanken å legge opp til dette i veggen, du skal tross alt renske ...
Hvordan frese?
Hvis du mener listeprofilen, så er det vanskelig å se profilen på bildet. Men generellt er en bordfres bedre til slikt. Særlig dersom mye av bordets (emnets) volum må freses vekk. Er det mindre greier ...
Elektro og belysning
Montere downlights uten spotkasse
lektet bare ned, ikke noe gips. varmen fra lysene sendes jo nedover. jeg hadde 4 rekker med 3st lys pr rekke. la en 60w trafo ved det midterste lyset inni den nedlektede himlingen. Trafoene er små, og ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Tid for å sende ut anbud: Hva må være med?
Hei her er noen råd fra en som jobber som Kalkulatør og innkjøper i ett stort entreprenørfirma ;)1. beskrivelse så nøye som mulig de kvaliteter dere vil ha mtp produkter - flis typer, parkett, ...
Vannbåren varme
Vannbårenvarme: Ettrørssytem og viftekonvektor noen med erfaring?
For å avslutte denne tråden så har jeg valgt og også ha en direkte turledning, (se skisse) for å få bedre kontroll med varmen på vk. ...
3619
3620
3621
3936
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›