Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,155
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Fra USA, skum som isolering?
Jeg mener å ha sett at de har brukt noe maisbasert skum. Om dette funker i fuktig vær og isoleringsgrad er noe som kan være interessant å vite.Sa du Mais!? Som i Mat?Ikkesøren om jeg ville sprøytet ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Endret bruk av kaldt loft og byggemelding
Inngrep som går inn i bærende konstruksjoner er pr definisjon søknadspliktige. Samme med fasadeendringer.Bytte av vinduer, fra gamle til nye, i lik størrelse og utførelse er ikke fasadeendring.TEK07 ...
Hage og uterom
Pris pr. m2 for ferdig lagt belegningstein?
Jeg fikk lagt 140 kvm for 5 år siden. Betalte da 365/kvm inkl mva. I tillegg kom 2000 i rigg/drift. ...
Elektro og belysning
Plassering av varmekabler i betonggulv
Det kan diskuteres evig tror jeg
Jeg er av den formening at hvis man legger Depronplater og flytstøp over der igjen ...
Vannbåren varme
vannbv. fra kjeller til garasjeloft
skal legge en sløyfe fra kjelleren min, til garasjeloftet.. dette blir ca 20m ute nedgravd i bakken + 10m inne.hvordan må jeg lage dette til?Hvis jeg har forstått deg rett skal du ha vannbåren varme i ...
Ventilasjon og inneklima
Bad og pax-vifte
Da er det satt inn kanalvifte på loftet fra fresh, så nå er det ikke dugg på speil og vindu lenger. Fikk med badet i 2 etg også på denne viften. Så har en litt lang luftekanal så er dette ...
Skifte ut bærebjelke
Jeg brukte HEB 140. Mener det var Moelven beregnet limtredrager for meg. Maxbo hadde en tabell for å konvertere limtredrager til HEB bjelke. Betalte 2600 for en bjelke på ca 375cm. ...
Eksteriør, tak og maling
Luftehatt til dassen
men hvordan blir den fester og tettet rundt på taket. Skrues med selvborrende skruer på lektene , må regne med å kappe noen taksteiner for å få det til å stemme , men som regel ikke noe problem.Egnet ...
Gulv
Når bør man kjøpe gulv?
jeg ville funnet ut hvordan type gulv og til hvilke prisklasse du kunne tenkt deg, så ville jeg fulgt nøye med på alle tilbud fra byggsentere ol, og slå til når du kommer over det gulvet til en pris ...
Hage og uterom
Underlag for belegningsstein
Du skal unngå å bruke for tykt lag av finere masser ved avretting til beleggningstein.Se på gatene i oslo sentrum, de er for det meste satt i 2-4 singel. Problemet blir:1.Beleggningsteinen har behov ...
Hage og uterom
Oppussing av terrasse. Kan skifer gjenbrukes
For å være ekstra sikker så kan du prøve å skjære ut fugene før du begynne med demonteringen. Ville også brukt mye kiler. Kansje helst av treverk pga at treverket gir seg før skiferen. ...
Hage og uterom
Liten støttemur i naturstein(stablestein)
Husk også fiberduk imellom drenerende bakfylling og fyllmassen. Over tid så vil du ha igjenn for dette. Slik at jorholdige masser ikke blander seg med drensmassen. ...
Hage og uterom
blomsterkasse ala vannbrønn?
Tips til oppsetting av bunnen på brønnen:1. Få tak i en gammel kumring2. Forblend denne med ønsket matriell. Feks 5-15 (dybd på stein) råkop skifer.Lykke til
Garasje - manglende byggesøknad
Vrange NEI- kommuner ( som høyre/Frp-styrte Oslo)kan lage kjempesaker ut av slikt. Frp og Høyre politikere er de mest medgjørlige i byggesaker, men som alle politikere kan de være helt ...
Elektro og belysning
Jording i e-verkets inntakskabel
Det skal uansett være fording ved forbrukerens anlegg slik at det ikke skal kunne bli farlig berøringsspenning. ...
Garasje og uthus
Carport med plass til 3 biler
hvor stor må en carport være for å gi plass til tre biler? Bygger i NEI-Oslo der alt pirkes på..... ...
IKEA kjøkken
Ikea: Høyskap for kjøleskap
Jeg har tydligvis ikke hele Ikeakatalogen i hodet
...
fasade plater
Steni selger fasadeplater også. sjekk deres hjemmesider her ...
Gulv
Hvor selger de Merbau-parkett i Oslo-området?
jatoba er vel like mye fyfy, som det merbau er... ifølge regnskogsfondet... ...
Kjøpt hus med underdimensjonert takkonstruksjon, noe å gjøre?
Dette taket er sikkert underdimensjoner i forhold til nye krav om snølast. Takstmannen burde ha opplyst bedre om dette. Alle i bransjen vet at tak bygget i denne perioden kan være svake. Det å legge ...
Trekke seg fra kontrakt?
Hvor stort var forskuddet? Hvor mye måtte du ut med totalt. ...
Garasje og uthus
Hva koster det å flyte et garasjegulv på ca 40kvm?
Når du skal ha garasjegulv: Støp fall med en gang!Jeg laget et garasjegulv for en kunde som ikke skulle ha fall selv om jeg anbefalte det meget sterkt. Dessuten skulle han ikke ha gulvet glattet. Selv ...
Oppussing og nybygg generelt
Dogg på vinduene
Har du målt fuktigheten i rommet? Du kan kjøpe billige fuktighetsmålere mange steder (Clas Ohlson, Biltema, etc). ...
Elektro og belysning
Alarm i blokk, frakobling av sensorer (Autronica BS60A)
Hei!Dette er en relativt "standard" brannsentral. Du kan koble ut detektoren (eller sløyfen) fra panelet, dersom du har tilgang til det (de kan låses for operering enten med kode eller med ...
Grunnarbeid, mur og betong
Totaltykkelse gulv, isolasjon/plate ved vannbåren varme
Hei. Jeg skal snart i gang med husbygging i et boligfelt. Boligen skal bygges etter TEK 07 standard. Kommunen har spesifisert at toppen av innvendig gulv i 1etg. skal ligge på 81,5moh.Jeg har tenkt å ...
3618
3619
3620
3936
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›