Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,364
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Lyd, Bilde, Tele og Data
atvv: Prosjektering av digital bolig
Når det gjelder tv og du ikke trenger hd kvalitet. kan du sjekke ut mythtv. itillegg kan du bruke popcorn hour. alt via nettverk.Jeg har i mitt hus som er under oppføring laget meg et teknisk rom med ...
Trenger vi håndverkere i det hele tatt?
Nå koster tilgang til Byggforserien komplett i overkant av kr. 8.000,- og det burde ikke være noe stort problem å betale dersom man er så opptatt av å bygge som mange her inne er. DA FÅR MAN IALLEFALL ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Byggekontrakt
Takk for svaret! ...
Eksteriør, tak og maling
Fjerne mallingsflekker på terassebord..
Da må disse to prøves..Bordene var nok helt tørre ja...Har testet white sprit men det funket dårlig ;)- Takk for tips
Bad, våtrom og rørlegger
Vegghengt eller gulvstående toalett?
Vi skal gå for vegghengt. Men velger å lage kassen bak større. I høyde og bredde. I veggen blir det små skap og åpninger.På toppen blir det også plass til div. Men dette passer veldig bra pga layouten ...
Hvorfor lekte ned taket?
Fordi det blir for varmt. Vi har et skriv fra en undersøkelse som ligger på jobb. Husker ikke de eksakte tallene, men vet (til og med) jeg ble overrasket over resultatene. Var enorm forskjell på rør ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Hvor mye syns dere et byggesett bør koste pr m2?
da begynner man å snakke! så 900 000,- for 300 m2? Har du en kontakt jeg kan få snakke med? ...
Sprekkdannelse i grunnmur
Pri 1 er å finne kilden til at bjelken ruster, og stoppe dette.Ellers er vel fjerning og gjenstøping eneste alternativet jeg kan se hvertfall. En komplisert operasjon som bør gjøres bit for bit. ...
Elektro og belysning
Definisjonen av SELV
Takk! Der fikk jeg svarene jeg trengte. Lampen som skal monteres går ikke under SELV i og med at den må jordes. Det var hvertfall slik jeg tolket det
Bad, våtrom og rørlegger
Bad på 6 kvm: Hvor mange downlights i taket?
Lamper i innredning er gjerne beregnet til max 20w pr stk. ...
Hage og uterom
Lage lekestativ selv
Osp skal visst være fin, sa far min :PHan har hatt noen stokker liggende som kant mot en skrent i rundt 10 år nå, de har liggi rett på bakken med barken på. Virket er fortsatt "uberørt" av ...
Gulv
Avretting av gulv.
Ja, det er det
...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Forlenge pipe?
Dette er det helt uproblematisk for murere å utføre, ble jeg fortalt. Da jeg vurderte å bytte ut de øverste 3m av min sementsteinspipe fra 1918 (det viste seg forøvrig at mørtelen var dårlig videre ...
Kataloghus vs styre byggeprosessen selv
Og om det koster 200-300 tusen å prosjektere huset selv skjønner jeg ikke at det kan lønne seg å få tegnet det om. Den summen må jo omtrent tilsvare overskuddet på et kataloghus til 3 mill?Når en ...
Vannbåren varme
Vannbåren gulvvarme i lett konstruksjon
Vi har vannbåren gulvvarme i tregulv med varmefordelingsplater under spongulvet, og parkett oppå. Temperaturen styres av trådløse romtermostater. Om dette er optimalt vet jeg ikke, men det fungerer da ...
Når har dere fått en dato for innflytting??
Vi starter grunnarbeid imorgen JIPPI. Har fått fremdriftsplan og dato for overtagelse. Kontraktsfestet 270 dager pluss ferie og høytidsdager, ingen egeninnsats. De tør ikke si at det blir noe kortere ...
Måleteknikk
Bruk av vater
Når du leser av libellen (glassrøret med væske og streker) gjør du det fra siden. Om du ser den på skrå så kan boblen synes å være på din side av strekene i forhold til hva den faktisk er. Denne ...
Elektro og belysning
Sikringsskap: Er det lov å montere dette på vaskerom?
Fullt lovlig. Pris går ikke an å si uten å se jobben, hent inn anbud. ...
Feste skruer i betong
thorsman har gule 55mm x 20mm pluggerlitt voldsomt med en plugg på 5,5cm i bredden når lista sikkert er 5 cm?
...
Ny lettvegg: Gips vs. Spon
får vel bare si "bærebjelke, det lar seg ikke gjøre" ;)hahahaha... DEN har jeg aldri benyttet meg av før ....Skal bli en liten høydare den dagen jeg får sagt det selv...Fagutrykk og en ...
Hvordan legge fuktsperre, lufting osv rundt pipe?
Det med "luftepappen" lurer jeg også på.. Hvordan skal luftespalten mellom innertaket og isolasjonen vere i den takstolen som pipa stikker opp, der dekker jo pipa (leca) så og si hele ...
Bad, våtrom og rørlegger
Nye avløpsrør i gammel kjeller: Lekkasje fra gråvann
10" rør =225mm! var veldig stort til avløp å være. har du skrevet feil her?jeg ville ha lagt nye 110 mm pp/pvc avløpsrør fra klosset/vask/sluk osv og inn til kummen du har. så får du legge nytt ...
Bad, våtrom og rørlegger
Boring av drikkevannsbrønn: Anbefalinger og tips
Måtte du legge ut noe i forhold til å grave ny vannledning, eller boret de i den samme brønnen du hadde gravd først? ...
Eksteriør, tak og maling
Maling flasser på grunnmur
Hei,Har et hus fra 1960 med krypkjeller og hvitmalt grunnmur. Antar det er noe fukt i krypkjeller, så har derfor satt inn vifter som går konstant + lagt plast på bakken. Muren er pusset.Maling ...
IKEA kjøkken
Hvitfargen på Adel dører
Endte opp med å kjøpe ädel nettopp av grunnen du sier! Er liksom tidløst design, men gir også noen klassiske vibber som vi syntes var litt koselig. Vi og likte adel veldig godt. Tror noe av grunnen er ...
3733
3734
3735
3977
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›