Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,370
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hvordan legge fuktsperre, lufting osv rundt pipe?
Det med "luftepappen" lurer jeg også på.. Hvordan skal luftespalten mellom innertaket og isolasjonen vere i den takstolen som pipa stikker opp, der dekker jo pipa (leca) så og si hele ...
Bad, våtrom og rørlegger
Nye avløpsrør i gammel kjeller: Lekkasje fra gråvann
10" rør =225mm! var veldig stort til avløp å være. har du skrevet feil her?jeg ville ha lagt nye 110 mm pp/pvc avløpsrør fra klosset/vask/sluk osv og inn til kummen du har. så får du legge nytt ...
Bad, våtrom og rørlegger
Boring av drikkevannsbrønn: Anbefalinger og tips
Måtte du legge ut noe i forhold til å grave ny vannledning, eller boret de i den samme brønnen du hadde gravd først? ...
Eksteriør, tak og maling
Maling flasser på grunnmur
Hei,Har et hus fra 1960 med krypkjeller og hvitmalt grunnmur. Antar det er noe fukt i krypkjeller, så har derfor satt inn vifter som går konstant + lagt plast på bakken. Muren er pusset.Maling ...
IKEA kjøkken
Hvitfargen på Adel dører
Endte opp med å kjøpe ädel nettopp av grunnen du sier! Er liksom tidløst design, men gir også noen klassiske vibber som vi syntes var litt koselig. Vi og likte adel veldig godt. Tror noe av grunnen er ...
Snøfreser
Kjøpe snøfreser på våren og prute på prisen?
Hehe, ja, det jeg vet er at de har for lite lagerplass, og ikke verdens beste økonomi.Skulle likt å vite innkjøpsprisen ;D ...
Lecaplank som etasjeskille: Støpe kant rundt lecaplanken
..hvorfor er påstøpen avsluttet inne på leca-dekket?Uten å ha fasitsvaret på dette, så regner jeg med at det er gjort for å unngå kuldebro fra utsiden og inn i dekket... ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Prisoverslag bygge om garasje til hovuddel?
Me eig eit lite hus, med ein dobbelgarasje i kjellaren. Garasjen er rundt 55 kvm, og me ønskjer å byggje denne om til eit lite kontor og tre soverom. Kva kan noko slikt koste omtrent? Her er ...
Planløsning og Fasade
Kott skal bygges om til kontorhjørne
Hei frank_jarle og Bidda,Jeg vil henge meg på Bidda om at det hadde vært fint om du kunne lagt ved en plantegning. Ofte kan man finne nye løsninger ved å studere plantegningene nøye, og gjerne prøve å ...
Eksteriør, tak og maling
Male rekkverk topprekke terrasse
Takk for gode tips! ;DJeg får vel skride til verket så snart værgudene tillater det... :-\2Cent ...
Grave ut krypkjeller: Drenering
Sorry, feil mål på høyden.Riktig høyde er 220cm fra topp drensrør --underkant tak. ...
Garasje og uthus
Hva er ok størrelse på garasje?
Jo hvis du legger til 4 så ;D ...
Garasje og uthus
Nytt gulv i garasje/verksted
Takker for mange fine svar :)Det skal nevnes at budsjettet ikke er så stort - da pengene helst går til bilen som står der inne.Finnes det noen type sterk/tykk maling jeg kan bruke? Det trenger kun å ...
Vindsperre innvendig
Kan jeg unngå å bytte kledning?Sveitserhus fra 1900.Tør jeg minne om dette utsagnet.Jeg vil tro "stigen" ser på tømmer-ramma innenfra. Hvis du sjekker ut denne tråden, blir du kanskje litt ...
Eksteriør, tak og maling
Skal du behandle huset utvendig i vår?
Optimal er vanntynnet og Drygolin er løsemiddeltynnet. Uttrykket vann- og oljebasert er upresist og bør unngås.Optimal er basert på bindemiddelet AMA (AMA = Alkyd Modifisert Akryl) mens Drygolin er ...
IKEA kjøkken
rvika: Innspill på kjøkkenløsning
Ville hatt høyskap og underskap i sort, med sort benkeplate og heller Rubrik hvit dører på overskapene, hvis du nå først skal mixe fronter
Elektro og belysning
Sikringskap med 3-fas inn til skapet og 1-fas ut i huset
Ser ut fra bildene dine at den siste lederen (Rød) ikke er tilkoblet, og på siste bildet ser jeg at du kun har to ledere ut fra hovedbryteren og inn på fordelingssikringene.Sannsynligvis er inntaket ...
Elektro og belysning
Strøm ut i garasjen
Tror ikke jeg gidder å styre med eget abonnement for garasjen, så gale er ikke prosjektet. Får Høre med trikkern når jeg kommer hjem.
Garasjedrager: Feste stål drager mot stål drager
Når man bruker leca eller andre lettblokker støper man vanligvis en krone på toppen av veggen, evt et ublokk skift. Denne fordeler vekten av punktlaster over en større del av veggen. Se feks her. ...
Pussing/behandlig av "røff" betongvegg
kost på et lag med flislim først, så puss veggen med sementmørtel eller bare slam den vis du vil ha en røffere finish som er lettere og gjøre. ...
Garasje og uthus
Isolasjon av taket i garasjen under huset
Har garasjen som en del av kjelleren. Som etasjeskiller er det elementer av siporex eller lignende. Over garasjen har jeg stue og kjøkken. Nå skifter jeg garasjeporter til isolerte porter, og ...
Dør og vindu
Glass fra gamle vinduer
Du skal ikke bygge deg drivhus da?@Sunnfjord: PM meg om du trenger hasper og stormkroker.Jeg har endel av den typen med ring, bøyle og øyekrok.Dessuten stormkroker og hjørneforsterkninger til ...
Elektro og belysning
Bytte til fra 1 til 1 1/2 boks?
det er vel en grunn til at de blir kallt jukseboks.hovedsaken her er jo; vil det vere verdt kostnaden og arbeidet?uten at du har ett eeeeenormt behov for det, så er det absulutt ikke verdt alt det ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Tråløst nettverk mellom hus
Har to hus med en garasje midt i mellom ca 50 m til vært av husene og tenkte jeg skulle ha et tåløst modem i garasjen, holder det da med en enkel router eller kreves det noe mer for at det skal være ...
Bad, våtrom og rørlegger
Ventetid ved nylagte fliser
jeg tok dusjen i bruk 2-3 dager etter jeg fuget i dusj-hjørnet vårt! Det gikk bra, fugemasse fra ADDA..Fugemassen herder raskere enn limet vanligvis og ligger mere åpent, så 2-3 dager går bra, men er ...
3734
3735
3736
3978
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›