Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,364
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Elektro og belysning
Farge på spotter i hvitt tak.
Stål blir ikke anonymt. Det er smak og behag rett og slett. Jeg synes hvit og stål er penest av "vanlige" downlights. ...
Hage og uterom
Strukturbetong
Hei. Jeg vurderer å legge strukturbetong i innkjørselen. Er det noen her som har erfaring med det, og/eller vet hvilket prisnivå det ligger på sammenlignet med belegningsstein? ...
Hage og uterom
Skeiv støttemur i betong
Du kan prøve å rette den og bytte massen bak. Det blir jo ltt gambling.Bytter du massen og støtter den opp vil den ihvertfall holde bedre. Jeg ville brukt feks Leca kuler bak muren og prøvd å ...
Saltutslag over bakkenivå
kan ta litt tid før sånt går bort, jeg drenerte uten isolasjon for 4 år siden, men selv etter noen mnder kom det litt utslag... men det ga seg, jeg reparerte mur og malte over med jotaplast... dukka ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Megler eller advokat i Bergen: Priser på meglere
Eg hadde tenkt å ta bilder sjøl eg faktisk; det må da gå an? Eg har bra kamera og veit da litt om fotografering. Vidvinkel har eg også. Og så skal eg komme med eit dumt spørsmål: er det verkeleg så ...
Vannbåren varme
Altra VVS (DK): Erfaringer med denen leverandøren?
Snakket med feiermester her i bygda i dag. Han sa at en fyrsentral måtte ha Norsk godkjenning for og være lovlig. Da kan en vel like godt gi opp og handle fra Danmark.?Kjelen må tilfredstille ...
Planløsning og Fasade
TV Program: Grand Design
Sesong 1-8 og ett par ekstraserier ligger som pakke "der dere vet". Mine favoritter så langt er ett par av episodene fra utenlandsprosjektene de så på.Ellers er det også en serie i Grand ...
Elektro og belysning
Gammel lysbryter oppkobling i trappeoppgang
Slik du har tegnet dette opp er det flere ledere enn nødvendig for et endevenderanlegg. Er du sikker på at det er slik?Hvis du skal gjøre noe med dette bør du lage et ordentlig koblingsskjema slik at ...
Etterisolering
Isoler på utsiden da dette er fordelaktig for tømmeret fuktmessig. Da kan du gjerne legge på tykkt med isolasjon. Antakelig er det ingen vits i å isolere mere enn 15 cm. ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Montere peis: Kan noen komme hjem til oss og gi råd
Jeg har snakket med noen firmaer som selger peisinnsatser, men får inntrykk av at det er mye som kommer an på mye. F.eks. har jeg skjønt at det er noe med brannvegg. Jeg vet at det er mur bak der vi ...
Dovre Astroline: Erfaringer og synspunkter?
Da du ennå ikke har bestemt deg så synes jeg du skal ta en titt innom varmefag .Vurder sterkt contura serien fra Nibe As. Dette er norges mest solgte ivn tre år på rad.De har unike egenskaper !! ...
Elektro og belysning
Ettermontering av innfelt stikkontakt
ikke bruk noe annet enn elko eller norwesco tabbeboks!førstevalget mitt er elko. bruker KUN dette hvis det er jeg som borrer. er det en snekker som har borret med "universal" borret sitt ...
Montering av leca-pipeinnsats samt vedovn.
legg inn nok en feit pølse eller vurder produktet: flytende fiberpakning; som du legger rundt åpningen. denne er og i Tolmer sitt system.Lecastuusen limer du med lecalim. ...
Peisinnsats med firkantet røykrør
dette er en mye brukt løsning spesielt i Dovre Fønix som dessverre ikke produseres mer.legg en galvanisert plate over hullet, eks 20 x 30 cm . lag hull i platen. sett en allminnelig ovnsstuss over eks ...
Elektro og belysning
Tips: Hull til apparatbokser i smartpanel, spon, gips og panel
Et ganske genialt triks er å bruke sprittusj. Tegn på boksene. Sett på plass platen. Du har nå ett eller flere merker. Dette er kjapt og presist. ...
Elektro og belysning
Jordingsfeil i vaskemaskin
Da bør du finne ut om det er lagt ny jording...Jeg går utfra at det er den som ligger i gulvet og ikke er koblet fra/dratt ut. Den ligger ca. en meter unna vanninntaket. ...
Vannbåren varme
Akkumulator tank: Hva er det og hvordan fungerer den
Og jeg sliter med at de kan få opp et fly som veier 570tonn opp i luften. :DDen er enkel! :DDrev med modellfly tidligere så slikt måtte finnes ut av.svar:Fordi vingen er krummet på oversiden må luften ...
Elektro og belysning
ELKO Living termostat
har ikke elko moduler/rele for å sette rett inn i en skjult boks?men det er vel kanskje ikke stor nok for warmekabler . tenker på om den kan ha stort forbruk i watt.tror krav er 2pol brudd. men hør ...
Max tilfyllingshøyde ved bruk av KUB
Jeg er igang med muring av KUB-grunnmur, og skal også fylle høyere enn 2m (skal fylle 2,3m over ferdig gulv = 10 cm under murkrone). Vi vertikalarmerer hele murhøyden - ikke 60 cm opp i murveggen som ...
Elektro og belysning
Nye ELKO Wireless produkter
Det har nå kommet en del nye ELKO Wireless produkter.Relè for stikkDimmer for stikkLampeuttakBatteri relè 4 kanalerMarkiserelèBryter til nøkkelring10A relèNoe som vet hvilke muligheter vi får med ...
Gipsplater: 13 mm vs. 15 mm
De eneste stedene jeg har hatt problem med hull i gipsplater er der hvor dørhåndtak har slått hull. Eller har jeg god erfaring med gips (12,5 mm) ...
Konstruksjoner og isolering
Bolte fast flytende spongulv pgs knirk?
Jeg brukte slaganker, gjengestav og nedsenket mutter. Måtte ikke båre mye i sponen for å få denne nedsenket, og det virker. ...
Elektro og belysning
Skjøteledning med bryterfunksjon
Nedis selger slike. Dette er grossist. Jeg vet dessverre ikke hvilke butikker som selger produktene deres. ...
Dør og vindu
Sprosser: Gjør det selv
Du kan jo leike deg med paint istede for å tape vinduene..... ...
Størrelse på utsparinger for vindu og dører
Jeg pleier å lage utsp. 15-20mm for store i forhold til teoretisk mål.Husk at utsparingskassene blir utsatt for store krefter under støping,så vær sikker på at de er solide nok og støp jevnt på hver ...
3732
3733
3734
3977
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›