Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Forum
Siste innlegg
Finn bedrift
Nytt innhold
Tilbud
Inspirasjon
Forum
Siste innlegg
Finn bedrift
Nytt innhold
Tilbud
Inspirasjon
Logg inn
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
104 597
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Erfaring med Eurobad.no?
Hvis denne lenken fortsatt er aktiv, så vil jeg bare informere om at de tilbakemeldingene Eurobad gir er supre, Kjell eller Hans har jeg snakket med i forbindelse med Rubitor, Victoria & Albert og ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dusjkabinett
Husk at vann og strøm ofte er en dårlig kombinasjon. 5 års garanti er jo greit (kjøpsloven<) så sant det er noen å rette garantikravet til.Må soi at jeg ikke helt forstår det med Radio, TV og ...
Elektro og belysning
En måned til møte med elektrikeren!
takker for denne.....her var gode tips..........Genialt med lysbryter ved senga.........
...
Ventilasjon og inneklima
Loftvifte
Om viften høres ut som at den fungerer som normalt, ville jeg heller sett på hvordan kanalene ser ut, samtidig som du rengjør viftebladene i viften. Ofte er disse viftene av typen børsteløse, og så ...
Garasje og uthus
Bygging av uthus\vedskjul
okey. Tror ikke jeg kommer til å trekke det langre enn 1 meter fra veggen:) ...
Diverse boligprodusenter
Modulenthus: Noen med erfaring fra denne husprodusenten?
Noen her som har erfaring med denne produsenten?ModulenthusHusene lagges alle inne i fabrikk. Det har jo sine fordeler det, men da har man liksom ikke så mye man skal ha sakt når huset blir satt opp. ...
Luft-Vann Varmepumpe
Polar kulde - luft-/vatn-varmepumpe
Pumpa heiter Polar Comfort Multisystem 8,6 kw og prisen er 61000 inkl mva.Inkludert i prisen er utedel og ein dobbel tank for oppvarming og bruksvatn. Det er litt uklart for meg så langt om montering ...
Generell kjøkkenprat
Lage skrog selv - kjøpe materiale
Da kjøper du ett 80 skap. Og tilpasser topp og bunnplaten slik at den totale bredde blir 76 istedet for 80
...
Er det mulig å bygge et helt hus i betong?
Søskenbarnet mitt bygget på huset sitt i ren betong. Eller det vil si ikke ren betong, sanwich konstruksjon. De fikk murt et isoporlingnende isolasjonsmateriale inn midt i veggen og armert på begge ...
Innrede "råkjeller"
Kort innpå - sjekk sidene til Isola (Platon), Maxit og f.eks Rockwool - mange tips. For kjellervegg under terreng er Leca-IsoRehab et godt valg. Her er også en med enkel og god ...
Ventilasjon og inneklima
Lover/regler i forbindelse med ventilasjon
Tenk på hva som vil hende om du glemmer en gryte med smult på plata.Hva vil spre varmen fortest?Læretskanal? Flex kanal eller spirorør?Det tar ikke lang tid før røret er fullt av fett fra matos, så ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Beste batteri/gassdrevne listepistol?
Denne kjøpte jeg og er storfonøyd. Men, maks lengde på dykk er 35mm. Men det går likevel til det meste
...
Bormaskin & Skrumaskin
Senco Duraspin DS275 18V skruautomat
Ja de er standard og skal passe på alt, eneste er noen "norske" billigvarianter som er litt spesielle. Men om du kjøper profft eller importerer profft selv, så passer alle bånd til dette ...
Bad, våtrom og rørlegger
Prisforespørsel rørlegger
Bare til å komme!!! :DKlar til å begynne i juni/juli?? ;D ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Avslag på byggesøknad lysprosenten i kjelleren ikke er innenfor kravene.
De trenger vel ikke å anta at du skal leie ut - dersom du planlegger gjesterom/soverom, dvs rom til daglig opphold må du vel også tilfredstille lyskravene... ...
Ventilasjon og inneklima
Er balansert ventilasjon nødvendig?
Det stemmer at en ikke sparer noe på balansert ventilasjon. Spørsmålet er vel heller hvor lite man taper ved alternativene. Når du lufter med vinduer og spalter tar du ikke vare på noe av energien.Er ...
Elektro og belysning
Pris forespørsel elektro
Da må du ikke glemme å legge ut alle pristilbudene du får i denne tråden. Selv har jeg 12 ulike pristilbud jeg skal scanne og legge ut så fort jeg har anledning :)Sharing is caring! ...
Oppussing og nybygg generelt
Byggekostnader vs verditakst
Er vi på jorde med disse tankene?Naturligvis ikke. Det er jo ikke noe problem å svi av 10 millioner på en spesiell enebolig langt oppi Hakkadalen, men om alle nabohusene på samme størrelse ligger for ...
Vann-Vann varmepumpe
Hvor stor varmepumpe til hus på ca 400 m2?
Hei. Huset ditt er nærmest identisk med mitt. Jeg har 400m² varme, må derfor benytte en pumpe rundt 14kW. (80%)Danfoss har et godt program som gir en pekepinn hvor en havner.Gå så inn på: quick ...
Energiforbruk & Enøk
Noen som har kjøpt ENØK-konsultasjon?
Jepp, men problemer blir det vel stort sett uansett hva du kjøper. Min erfaring er at det blir reklamasjoner på 50% av alt du kjøper. Da tenker jeg ikke bare på varmepumper men alle mulige dingser, ...
Bad, våtrom og rørlegger
Våtromstapet, må ALT være våtroms?
Noen som har noen linker til noen saftige våtromstapeter? Med saftige mener jeg litt kraftig, knæsjt mønster, gjerne retro eller nostalgisk. Ikke duuuuse pasteller med flagrende sommerfugler og sånt. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Innbyggingstoalett, mål på cisternen?
HAR PRØVD.Kanskje ikke det jeg ville kostet på megFor jenter ville det nok kanksje vært mer behagelig, som da må tørke seg med papir etter hvert dobesøk. Med å få en sprut opp i... er ikke helt min ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Hvordan reagerer kommunen dersom man bygger uten å ha søkt på forhånd?
Her står det at tilbygg med bruksareal inntil 50m2 er meldingspliktig, ikke søknadspliktig. Imidlertid skulle det ha blitt sendt skriftlig nabovarsel, og der er det kanskje et problem om en av naboene ...
Ventilasjon og inneklima
Gratis luftavfukter og forvarmer av forbruksvann!
Javist, den største besparelsen får vel de som tørker klesvasken i en tørketrommel med slange rett ut og isteden begynner å bruke en luftavfukter til å "tørke". Å blåse den varme og fuktige ...
Bad, våtrom og rørlegger
TV på badet
Den er innebygget, men koster noe... ;D ...
3732
3733
3734
3753
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
‹
›