Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,372
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Lyd, Bilde, Tele og Data
Tråløst nettverk mellom hus
Har to hus med en garasje midt i mellom ca 50 m til vært av husene og tenkte jeg skulle ha et tåløst modem i garasjen, holder det da med en enkel router eller kreves det noe mer for at det skal være ...
Bad, våtrom og rørlegger
Ventetid ved nylagte fliser
jeg tok dusjen i bruk 2-3 dager etter jeg fuget i dusj-hjørnet vårt! Det gikk bra, fugemasse fra ADDA..Fugemassen herder raskere enn limet vanligvis og ligger mere åpent, så 2-3 dager går bra, men er ...
Generell kjøkkenprat
Monteringslist til kjøkkenskap, hva er egnet?
Det beste er om du får lånt deg en strek-laser. Da slipper du monteringslister og unødvendig skuing og merker i veggen
Elektro og belysning
Ekstern dimmer/rele til ELKO Wireless
Hvorfor kjøper du ikke en slik?[snip]Finnes som relè og dimmer, helt nytt.Godt spørsmål
. Spot on - takker og ...
Eksteriør, tak og maling
Fasade i teglstein - pusse glatt og male
hei
dra og kjøp en hel del murmørtel, jeg foretrekker bmc typen. så burde du slå opp noen bord på sidene av veggen ...
IKEA kjøkken
Bruke integrerte hvitevarer fra andre produsenter
Vi har nettopp montert kjøkken fra IKEA og kjøpt hvitevarer fra Siemens - ingen problem! Passet som hånd i hanske
...
Garasje og uthus
Male betong gulv: Overmale Oxanolje med Sigural?
angående oxan olje så har jeg også sett at den kkoker opp viss det blir liggende vann oppå! oljen blir til en slags grøt som bare skaler av! ...
Konstruksjoner og isolering
Hvor lenge kan isolasjonen stå uten fuktsperre?
Så lenge det ikke er mye fukt inne i huset går det greit. Når temperaturen inne og ute er temmelig lik er faren for kondens minimal. Iom at du varmer opp litt og har avfukter så er du på den sikre ...
Elektro og belysning
Downlights!
Jeg ville nok lagt noe reflekterende f. eks. det vi i industrien kaller brannduk (alu.belagt glassfiberteppe). Ikke fordi det sannynligvis tar fyr, men fordi varmen kan punktere/skade varerøret. ...
Dør og vindu
Hvor kjøpe billige og bra vinduer?
Jeg har ikke bestilt vinduer ennå men jeg har fått pris fra et par og følgen hadde veldig bra pris Skal du handle fra DK, kan du sjekke Kipa også. ...
Byggeperioden - nytt hus
Lange gårdshus?
www.tradisjonshus.nonoe sånt? ...
Bad, våtrom og rørlegger
Badstu i Lecahus
Men som sakt, iflg Tylö skal det ikke være noen form for plastikk i veggen. Det er her forvirringen blir total.Ja norske byggeforskrifter sier en ting,Tylø noe annet og finske tradisjoner noe annet ...
Elektro og belysning
Defekt kamera på portelefon (Urmet domus)
kan være greit å ha et testapparat som du kobler rett innpå dørtablå uten at noen andre er koblet til ...
Gulv
Skal vi legge laminatgulvet først, og montere kjøkken etterpå....????
Når jeg sier alltid er det snakk om tregulv eller gulv laget av tre ;)Flis er ikke mitt område 8)Men nei - skal ikke fuktsperre ved flis på gulv
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
DeWALT krampepistoler D51431/ D51430 og DeWALT takpapp-pistol D51321
Gammel tråd dette... Men D51321 klarte seg veldig bra i denne testen. ...
Grunnarbeid, mur og betong
Garasje: Gulv og grunnmur. Hjelp meg i gang.
Jeg holder en knapp på vanlig armering. Særlig fordi denne ligger i betongen og ikke får miljøbelastning fra salt etc.Vet at fiber blir brukt til gjødselkjellere i landbruket, og det er et mye mere ...
Bad, våtrom og rørlegger
litexplater, skal de primes før flislegging?
skal det primes på litex før flisliming, i flisbutikken anbefalte de dette, men er i tvil om det er nødvendig. noen som vet.Flisbutikken vil jo selge primer...
Byggesøknad & Saksbehandling
Fasadetegninger ved byggemelding
Veileder 72-0591 omhandler hvilke krav som gjelder for tegningsmateriale og der fremgår det at: FASADETEGNINGPå fasadetegninger vises:• tiltaket i sin helhet (bygningen skal også være uttegnet i sin ...
Bad, våtrom og rørlegger
Gips direkte på stenderverk uten rupanel?
Nye litex plater som har litex stemplet på platene er damptette, godkjent av FFV og SINTEF. Skjøter og skruehull forsegles med litex skjøteremser og litex smøremembran! Noen mener det er mindre ...
Elektro og belysning
Hvilken kabel til røykvarsler
Dette er sakset ifra icas.no (http://www.icas.no/no/filer/IIR_9.pdf)Kabel:Skjermet kabel, tvunnet, d>=0,6mm. (Eks. Type 4AF22, 2 par eller 6AF50, 3 par).Bruk kabel med flertrådet ledere for å unngå ...
Byggeperioden - nytt hus
Glasstype i vinduer
Spennende! Har du fått noen prisantydning? ...og hvordan er det med lydisoleringen?Jeg spurte om pris og fikk følgende svar:€1300 pr.m2 (EURO) hos Smartglassinternational. Vet ikke om dette var ...
Bad, våtrom og rørlegger
hva bør med i anbud på bad
Sørg for at våtromsnormen blir etterfulgt.Så godt det lar seg gjøre. Bruk folk med gode referanser. Er du i tvil bruk noen andre. Jeg har rettet opp mange skader etter dårlige håndtverkere.Det du ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Kostnad ved å flytte hus?
Fordelen din er at det ikke skal flyttes så langt. Da får du mindre problemer med vridning da man kan flytte det på skinner. Konstruksjonen er også et moment her. Et spinkelt 70-80talls ...
Oppussing og nybygg generelt
Høytrykksvasker
Dette må vel sies og være et godt tilbud. Plantasjen. ...
Luft-Vann Varmepumpe
Er dette en av de bedre løsningene ?
Jeg kan ikke så veldig mye om varmepumper,Prinsippet er at du skal hente ut varme fra uteluften, dvs at du må ha en lavere temperatur på kjølemedie i registeret enn ute temperaturen. kjølemediet ...
3735
3736
3737
3978
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›