Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,363
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Dårlig sikret fjell etter sprening: Må vi sikre?
Hei.. Jeg ville nok fått rensket fjellet litt ja.. Men er det fylt mot den muren bak? Er muren godt forankret I fjellet? ...
Oppussing og nybygg generelt
Slipe furugulv eller snu plankene og montere på nytt
Det er vanleg at notsida under er kortare enn den over. Snur du borda får du då også sjarmerande sprekker mellom borda då det ikkje går å drive nye oversida saman.3golv er 3golv.
Vedbu på betongsøyler?
Tror jeg evt får høre med kommune. Er under 100 meter til sjø/brakkvann her også
...
Byggesøknad & Saksbehandling
Lån i Sparebank Møre: Møre boligkreditt
Vi har boligkreditt i nordea. Fungere helt utmerket. er bare å ringe hvis du skal ha mer penger eller styre de sjøl. man får jo opplyst hvor mye den kreditten man har . Så slepper mann å betale ekstra ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Nymotens fancy peiser: Varmeeffekt eller kun til pynt?
Helt enig! den var virkelig flott! Men den prisen er jeg ening i at var svimlende høy... Si ifra hva dere ender opp med da..? Liker smaken deres! ...
Jackon L-Elementer
Tror nok ikke det er noe problem, er jo 10cm trykkfast isopor på L-elementene.Det jeg tror er at man får en mye sterkere ringmur p.g.a at man støper plata å ringmuren i ett.Det er ingen oppgitt ...
IKEA kjøkken
hera: Kommentarer på nytt kjøkken
configura
Det må du kjøpe visst du vil bruke
Varmetapsberegning
Varmetapsberegning skal være en del av prosjekteringen. Det er ikke krav om at du skal sende inn komplett prosjekteringsdokumentasjon, men det er allikevel et krav at prosjekteringen faktisk er ...
Gulv
Brasiliansk skifer: Dette kjøper dere hos Mjøsbetong
279 kr. m2... jeg betalte 500 kr i frakt for 10m2 (300kg), men dette var et samlast, hadde kommet på 1000 kr hvis det var til meg privat. ...
Planløsning og Fasade
Bygge modell
Balsa, bladfinér og knappenåler på isopor. Dette får du kjøpt i de fleste velassorterte hobby/modell forretninger. Feks. Norwegian Modellers.Kapaplater er også kjempegreit å jobbe med. Brukes mye av ...
Vurderer dere fastrente på deler av lånet?
Jeg har "forsikret" meg, og valgte fastrente for ca 3 år siden på 5 %. Dette er en avtale på 5 år. Har hele lånet på fastrente. Jeg regner med at jeg kommer til å binde halvparten av lånet ...
Elektro og belysning
Lyspære slår ut sikringen
I mange lyspærer kjem aldri sikringa i arbeid. Alt som kan sparast på vert vurdert. 2,286 (tal ut av lufta
) øre ...
Inntrukket dampsperre - fordeler/ulemper
Rørene skal helst ikke ligge inn i isolasjonen fordi ledningene alltid avgir litt varme. Inne i isolasjonen kan det rett og slett bli litt i varmeste laget. Likevel tror jeg det er overdrevet - har ...
Bolig: Kjøp, Salg og Utleie
Takstmann: Når lønner det seg å foreta takst og hvor mye koster det?
Du tolket spørsmålet korrekt
takk for alle svar ...
Bad, våtrom og rørlegger
Vis meg ditt bad
Litt seint kanskje, men sjekket nettopp ut en side fra et program jeg pleier å se på. Grand designs. Fant en egen seksjon på nettsiden deres med masse insperasjonsbilder fra forskjellige rom. Mye ...
Montere gips på gips
Du kan også benytte 3mm lydmatte mellom gipslagene for å få enda bedre lyddemping, eller bruke dempelim, som både limer platene sammen og lyddemper. Hvis du skal lime må du vel allikevel skru platene ...
Fuktsperre etasjeskiller bad
Hvis det er slik at hele badet ligger under oppvarmet rom, stemmer det at det ikke skal være dampsperre. Der hvor badet (eller hvilket som helst rom) ligger delvis under, Skal det være over hele. ...
Sutak og montering av gradrenner
Dette er vist i Fig. 8/9 (i vedlegget ditt) alt etter hvilken løsning en benytter med tanke på lufting. Undergradrenna er merket som "beslag" på fig.8. Overgradrenna blir da følgelig ...
Bad, våtrom og rørlegger
Krav om sluk i bøttekott?
Jeg vet ikke hva som er definisjonen på et bøttekott, men regner med at det skal ha vask med vannkran. Det er ikke krav til sluk på et slikt rom, jfr. kjøkken, men det er kanskje en god ide? ...
Minstedimensjon på lettvegg
Danielq1. Jeg gjør det. Fibo anbefaler to horisontale på en vanlig vegg, dvs 80 cm ...
Blink Hus
Blink Hus: Aurdal - Sjokkerende priser
Så skal blink ha sitt? ...
Membran til utendørs veranda.
jeg ville brukt bane membran vist du skal støpe tarasse gulv over membranen med eventuelt fliser. ja er en fordel og brette membranen opp og under kledningen på veggen. ...
Norske Hus Boligsystem
Norske Hus: Noen med erfaring fra denne husprodusenten?
Ja, det er nok slik at det er ikke Norske Hus som i utgangspungtet er problemet.Men når vi ikke fikk tilbakemelding fra han som hadde vert på tomtebefaring, og 2 besøk hjemme hos oss, ja da kunne det ...
Rehabiliteringsgips på panel
Det elektriske er også som du nevner et veldig godt poeng. Da har man muligheten til å få lagt stikkene akkurat der man vil. Husk også kabler til evt TV eller data. ...
Ventilasjon og inneklima
Montere tørketrommel med utlufting
da var hullet laget. fikk besøk av blikkenslageren, som boret 125mm hull. han hadde alt som trengtes, så nå er det bare å starte tørkingen :)traff heldigvis ikke noen ledninger
3752
3753
3754
3977
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›