Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
111,356
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Bad, våtrom og rørlegger
Hva er definisjonen på våtrom?
Hvis det er betonggulv trenger du egentlig ikke gjøre noe. Bare å male det med primer burde være mere enn nok med mindre du har fall mot veggen. Utløp på sikkerhetsventil bør legges til avløp. Har du ...
Elektro og belysning
Støyende trafo
Det stod på lappen du rev av foran tilkoblingene. Ja jeg er skeptisk, men er ikke mitt hus som brenner ned den gang man har "gjettet" seg til rett tilkobling for mange ganger. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Nøkkel til utekran
Det er vel denne du er ute etter. Evt er denne mye artigere; bortsett fra at den også virker på vannkrana så får du åpnet det meste av apparatbokser. Er meg totalt uforståelig at ikke alt av pøbler i ...
Tapet, farge og maling
Male teglsteinsmur
Hvis du har murmalinga stående er det jo enklest bare å kjøre på med den. Må du kjøpe er det billigere å skaffe ordinær vantynnbar veggmaling (sågar jotaplast). Det er en risiko med skjolder etc hvis ...
KVIK kjøkken
KVIK Kjøkken: Synlig hengsel i karusellskap
Ingen som vet noe om dette med karusellskapet og hvor mye som er normalt skal synes av hengselen? ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Hvordan demontere og flytte en kakkelovn?
Jeg har en kakkelovn i stua i 2. etg, men den funker ikke. "Klokken" på toppen av kakkelovnen er løsog vi ønsker å omplasere den til noen venner. Hvordan flytter jeg den? Den veier jo ...
Elektro og belysning
Downlight bokser i papp
skal gi dere bilde etterhvert av området:) ...
Byggeperioden - nytt hus
Planlegge oppussing av hus: Hvilken etasje bør man starte med?
Hei folkens.Har nå pusset opp kåken i ca 5 år, og er nå i slutt spurten, jepp som et seigt maraton. Vi har nå beveget oss opp i 2 etg. oooog jeg bare legger inn et obs til alle dere som vurderer på og ...
Ny trapp: Hvordan få av beskyttelsesplast og strikker?
Da blir det hårføner, varmt vann og mye banning.. Fikk tips av naboen som har skjært plasten av helt inntill trinnet på undersiden og så dratt den av. Siden vi har lukkede trinn sitter den godt..Vi ...
Leca vs betong
Ser faktisk ut som at det ikke er noe problem i det heletatt
...
Eksteriør, tak og maling
Behandling av kjernevedskledning
Dekkbeis og maling bør i alle fall ikke benyttes, disse legger seg som ett tett lag utenpå treverket og vil lett kunne føre til blæring og avskaling når harpiksen blør. Bruker du olje, tjære eller ...
Låsbart skap
Er på jakt etter et låsbart skap, gjerne sjalusi. Ser etter noe a la det de har tobakken i på Rema 1000.Det skal være til narkotikaen på jobben, så må være litt størresle på det. Vet ikke nøyaktig ...
Trappeløp: Hvilken løsning er minst farlig for småbarn?
Repo trapp regnes som sikrere enn svingtrapp og rett trapp, pga. at om du skulle være uheldig å falle så vil du sansynligvis stoppe på repoet i stedet for å falle ned hele trappen. ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Er det vanlig å be om kontrakt ved dreneringsarbeid?
Det var inkl mva. Takk for tipset om vanlig pris her i byen. Jeg har forsøkt å inkludere alt nødvendig i anbudet, slik at de ga pris på samme arbeid. Men jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig ...
Konstruksjoner og isolering
Brannkrav for vaskekjeller
HeiLurer på kva krav det er for brannisolering mellom vaskekjeller og 1. etage. Holder det med enkel gips, eller må ein ha dobbel? Det aktuelle bygget er ein gammel skorsteinsbygård fra 1911 som får ...
Bad, våtrom og rørlegger
Justering av vannivå i veggenhgt klosett
Sånn jeg leser spørsmålet så er det vannivået i skålen etter nedspyling som er for lite.Man kan herje på mye med trykknapper og greier, men vannivået i skålen vil uansett være det samme. Eneste man ...
Feste armering i grunnmur
Det var i den gata jeg hadde tenkt og gjøre det, så da blir det sånn! ...
Ventilasjon og inneklima
Hvite deksler til luftekanal: Sjalusirist
du kan ikkje ta å male disse grå dekslene da? maling sitter godt på flexit sine rister! ...
Hage og uterom
Avstand mellom stolpestøtte og forankringsjern ved 1m høyt gjerde?
kan vel vere greitt at kvar seksjon blir like lange! ta 1 meter eller 1,2 mellom stolpene du! ...
Elektro og belysning
Pris på utskifting av el-annlegg i 80m2 leilighet
Ja jeg vet det skjer. Vårt firma har også vært borti liknende tilfeller, men da ville jeg skrevet i samsvarserklæringen at eier har lagt røranlegg selv. ...
Støping av gulv mens det regner?
Da er jeg ferdig med gulvet
Det regnet noe vannvittig i går og i natt, men hadde lagt ut pressening slik at det ...
Bad, våtrom og rørlegger
Dusjdørlist klarer ikke å holde tilbake vannet
Det finnes alulister til akkurat dette. Men siden dusjdørene dine ikke rekker helt ut til flisovergangen, vet jeg ikke hvor pent det blir hos deg. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Demontere trykkplate på vegghengt toalett
Hei, en geberitplate skal skyves oppover og vippes ut i toppen.Husk at hvis du skal skifte ut en Geberit Artline plate, må du spesifisere at du har en innbygningssisterne som er "topp-front" ...
Tapet, farge og maling
Vaskbar maling
Hva var det dere malte på da? dette er en type tapet der alt trekker inn, fettflekker osv. om jeg maler med denne over benken, holder det tror du?eller må jeg behandle med noe annet? dumme,dumme tapet ...
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Bruke gammel teglpipe både til fyring og til ventilasjon?
Gården har større rektangulære piper med to løp også, men akkurat denne er dessverre av den kvadratiske typen. ...
3852
3853
3854
3977
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›