Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,486
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Generell kjøkkenprat
Kjøkkenøy på låsbare hjul; blir den stabil nok til å bake på??
Standard høyde på skap er 57 og 70 cm. Dybden er 56,5 cm. Hvis du skal lage en øy bestående av flere skap bruker du en benkeplate som bunn for å avstive mer. Husk også en rygg på skapene da disse er ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Utstikking av bygning.....
vi gjorde dette vi også, men alikevel målte de en gang til etter utgraving for å sikre at alle mål var korrekte. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvordan oppnå fall på støpt badegulv?
Jeg støtter denne fremgangsmåten.2 cm fall fra vegg til sluk er mye hvis sluket er nær veggen. Hvis du får for mye fall kan du få problemer med å legge flisene.Du trenger ikke å bruke betong. Du kan ...
Elektro og belysning
Hvor mange watt per strømuttak?
Du kan belaste hver sikrigskurs med enten ca 2300w for 10 ampere sikring eller ca 3600w for 16 ampere sikring. De apparatene som er koblet til en kurs kan til sammen ikke bruke flere watt enn dette. ...
Gulv
Parkett i entre og kjøkken
Jeg tror preferanser vedr. parkett på kjøkken varierer veldig fra bruker til bruker. Jeg har lite positive erfaringer med parkett på kjøkken. En tabbe med avtining av en fryser gjorde den ...
Planløsning og Fasade
Krav til minimum bredde på gang?
Ikke krav. I eneboliger står man relativt fritt. Bredde er også litt avhengig av hvor lang gangen er, og en avveiing av hva økt bredde går på bekostning av. Om man kjemper for å få plass til en dusj i ...
Luft-Vann Varmepumpe
Vannbåren varme: Oso MCX300 og LVP6
Hei,Er det noen som har erfaring med overnevnte utstyr?Jeg skal rehabilitere 2 rom i 1 etg i huset og er interessert i et anlegg jeg kan legge i 2 faser. Første fase blir vannbåren varme i gulvene ...
Ventilasjon og inneklima
Balansert ventilasjon varmegjennvinning: Innedører med glippe nederst.
Det er unødvendig med kanaler til soverom når du har vindu åpent. Bortkasta penger. Skal sjølv bygge nytt hus og vil ikkje legge ventilasjon til soverom då vi har vindu åpent sommar som vinter.Det er ...
Bad, våtrom og rørlegger
Er det penger å spare på å velge gulvbelegg, og panelplater?
Noen sa tilogmed at det blir samme pris, for det er grunnarbeidet som koster, og det er det samma alikevell...........Det "noen" tydeligvis ikke har peiling på er forskjellen i krevene til ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Prisforskjell på Glassert takstein kontra betongtakstein?
fordi nærmeste nabo er dem jeg kjøpte tomt av
...
Lufteventil på murvegg under planert terreng
Supert, takk for tipset Arne.Leca U-block 30 cm gjør susen./Rune ...
Hvor lang tid tar det?
Vi har valgt et ferdighus fra Vestlandshus, men vi har gjort store endringer på det, blant annet lagt til kjeller osv. Fra vi leverte fra oss tegninger, og ønsker fikk vi beskjed om at det ville ta ca ...
Elektro og belysning
Feste kabel i kabel?
hvorfor ikke bruke kabelbru og event kanal inne på tekninske rommet? ...
Tomterydding - noen med erfaring?
Vet også om endel "skaumenn" som feller og fjerner gratis, mot at de får tømmeret de tar ned. Er jo ikke så dumt å høre med den lokale bonden din
Under 1,9 i høyde, med bredde på 3m teller det som areal?
Jah hehe ingen dum ide, men leste på et spøsmål fra samme plass så linken oppforbi ditt innlegg at de ikke godtok å fore ned tak, gulv sto det ingenting om, men dette var så folk ikke skulle kunne ta ...
Ventilasjon og inneklima
Etterisolering av vegger
Fikk blåst inn steinull for ca. 20 år siden og den var like fin da jeg etterisolerte og skiftet panel for 2 år siden. Problemet har vært de forbaska korkproppene som levde sitt eget liv på grunn av at ...
Bad, våtrom og rørlegger
Innebygd tørketrommel... går det ann?
Min gjorde luften fuktigere derfor kvittet jeg meg med hele skiten. Tørker klær med luftavfukter isteden, mye kjekkere.Husk at f.eks 28grader og 50% luftfuktighet er mye fuktigere luft enn f.eks 21 ...
Betongutstyr
Batteridrevet kamstålkutter, bøyemaskin til kamstål og jernbindemaskin?
Kan sikkert være like dumt det ;DMen over til ett annet spørsmål når det gjelder verktøy. Er det noen som veit om det finnes noe sånt som en batteridrevet kamstålkutter? Evt. hva koster den og ...
trenger tips til betongarbeid i garasje
http://www.byggebolig.no/index.php?topic=1602.0 ...
Hage og uterom
Pris plen/beleggingsten?
Kommer ann på hvor stor jobben er.Jobb over 50m2 med stein til max 180 kr kvm vil komme på 450kr m2 ink 0-4mm subbus.Eventuell grunnarbeid vil komme i tilegg. ...
Konstruksjoner og isolering
Gipsplater, kostnader, murvegger og diverse
Finblokkene til Leca kan bli både kjempefin og kjempestygg. Det er hvertfall noe som lønner seg å bruke tid på om man skal ha det synlig. Fuger som er lite forseggjort er ett hysterisk ...
Elektro og belysning
Skjule hovedkabel er det lov da??
Elektrikeren som har montert nytt sikringskap der jeg holder på nå sa at det bare var å legge den inn i veggen, men det virket som om det vat litt på "slump" er jo fort gjort å sende en ...
Bad, våtrom og rørlegger
Kjøkkenkvern og minirenseanlegg
vi skal ha minirenseanlegg, an slik dome type. De står skrevet i papirene vi har fått at det ikke kan brukes kjøkkenkværn, resirkulert toalettpapir, malingskjemikalier og medisiner i avløpene... ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hvordan fjerne gammelt gulvbelegg på bad?
Holder på med det samme selv... Må sitere Geir. Er nok bare god gammeldags håndmakt og viljestyrke som hjelper. Fikk et tips fra håndverkeren vår om å skjere opp gulvbelegget i mindre lange strimler. ...
Tapet, farge og maling
Én vegg med mørk farge i stue; trenger forslag.
Må sende min støtte til Mrs.Cecil. Vi må vite hva slags farger og toner resten av rommet og møbler i rommet skal være før vi kan gi noen skikkelige forslag Ps. Kunne du også si hva du vil legge mest ...
3905
3906
3907
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›