Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,383
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Hage og uterom
Hjelp til utekjøkken
Jeg skal sett opp utekjøkken og trenger noen tips. Utekjøkkenet skal mures opp med leca 20 cm i bakkant og gammel tegl-/ murstein på kortsidene og i front. Jeg skal også ha tak over kjøkkenet og det ...
Konstruksjoner og isolering
Bytte skadet takess
Takker for gode og raske tipsDet blir nok en kombinasjon av begge tips her, med male over og bytte ut. En plate har est litt så den må bort dessverre. Denne ligger over en lettevegg så der må jeg ...
Dør og vindu
Ferdige modul balkonger i stål
har vært i kontakt med scandinavian steelhouse ang balkonger og de sier att deres balkonger ikkje er beregner for norsk snølast
Elektro og belysning
Bytte ut coax med cat5
Fest snora i coaxkabelen og slit til du blir blå, sånn at fjøra følger coaxen gjennom røyret. Coaxkabel kan vise seg å vær umulig å få ut av eit 16mm røyr, da kappen "suger" seg fast i ...
Byggeperioden - nytt hus
Huset er ferdigstilt: Er det vanlig med gave til byggmester?
Det er veldig forskjellig praksis. Noen sier takk og ikke noe mer, mens andre innviterer alle som har jobbet på huset til en middag i huset med en liten påfølgende fest. Tror ikke en byggmester eller ...
Tapet, farge og maling
Hvordan legge tapet/strie best mulig ?
Har forøvrig gått for strie og ikke tapet...helt slett sådan. ...
Generell kjøkkenprat
Iskrem maskin
Vi har en slik bolle liggende i fryseren, men det er ikke akkurat hver uke, eller måned, den blir tatt ut og brukt... ;D ...
Hage og uterom
Ubrukelige putekasser
også liker de best å stå stille selv om de har transporthjul. Begge mine har rast frahverandre. ...
Hage og uterom
Fra plen til bed
Hei, tomten vår har så utrolig mye plen! Vi ønsker å lage bed på ganske mye av områdene som i dag består av kun gress.Spørsmålet mitt er om det er OK bare å vende gresset ned i jorda når man spar opp ...
Hage og uterom
Hvor dypt må et blomsterbed være?
Ikke ekspert men ser du på pottene de står i så trives de med 12-15 cm, så....... ...
Interiør, møbler og trapp
Decoupage
Jeg har ikke prøvd med papir selv, men tror ikke resultatet hadde blitt så bra. Når du bruker servietter, husk å ta av de 1-2 lagene med hvitt papir, slik at det er kun det siste tynne ...
Eksteriør, tak og maling
Hjelp til å finne takstein type "BJERK"
Skal bygge garasje og vi skal bygge på huset. På taksteinen vår står det BJERK. Det er en enkeltkrummet stein, som trolig er et sted mellom svart og koksgrå. Kan ha vært svart, men bleket av ...
Elektro og belysning
Varmekabler i "hele" huset
Fra 4august leverer vi ferdig installert varmekabel til havle prisen av våre konkurenter, med 10års garanti. Vi har egenimport av varmekabel fra en stor produsent som har produsert varmekabel i nær ...
Planløsning og Fasade
Heis-sjakt til skittentøy
Bare for å nevne det så trenger ikke sjakten å gå rett ned. Vår går på skrå ned til vaskerommet og er lagt inn i veggen. Rommene ligger ikke ovenfor hverandre men litt ved siden.
Peis Ovn Pipe Brannmur Brensel
Biobrensel som hovedoppvarming i huset
Kakelugnspannan lager ovnene selv. De sier at de også får bedre effekt ved ekstremfyring. ...
Generell kjøkkenprat
Får man kjøpt hyllepapir ennå?
Takk! Hehe, sånn går det når man sitter og surfer hele dagen når man skulle gjort noe fornuftig. Ble flink til å surfe når jeg var gravid - hjemme i 2x9 mnd. Uten internett hadde jeg blitt ...
Elektro og belysning
Varmekabler i entré
Dersom du skrur på masterboard, limer på standard varmekabel med maks 10W per meter som gir deg en lenger varmekabel og tettere sløyfer(jevnere ved lav byggehøyde) denne limes på primet masterboard ...
Gulv
Tidsbruk klikkparkett
ja, da har dere koset dåkkar godt ;DFor ett par dager siden la jeg ned 40m2 inkl gulv list (brukte de gamle omigjen) på 4,5 time. Det var klikk parkett (den typen du slipper å bruke kile). ...
Tapet, farge og maling
Takpanel: Hvitaktig og gjennomskinnelig anitkkbeis
BRuk Faxepanel lut hvit den dekker meget bra & tørker ikke så fort ...
Tapet, farge og maling
Pussing av malt pipe
Jepp;) puss biter overhode ikke på malt puss.. ...
Tapet, farge og maling
Må man ta av listene før man tapetserer?
Skal berre legge til at vi brukte dei gamle listene på nytt. Var enkle å flekke av med eit kubein, utan skade
Ti ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Lader til Hitachi NR90GR
He he.. er det bare jeg som tar veldig feil (mulig feriemodusen er på), men er det ikke billigere å bestille 4 x 500pack 21G.3,1x90mm og 2 x Gasspatron 40g for tilsammen 550kr +mva enn den pakka til ...
Ventilasjon og inneklima
støpe ned ventilasjonsrør i plate på mark?
Galt og galt, fru blom. Tipper røret vil kunne ruste etter ganske få år, og det ville vel i så fall være _litt_ kjedelig...Vil anbefale deg å bruke avløpsrør som ventilasjon, der de skal ligge skjult. ...
Bad, våtrom og rørlegger
Komplett tilbud på rørleggerleveranse: Dyrt?
Har lagt ved tilbudet i pdf. Vi havnet på noe over 500.000 for alt her hos oss, og det inneholdt omtrent det samme som du beskriver, bortsett fra at vi borret etter vann og måtte ha minirenseanlegg i ...
Bad, våtrom og rørlegger
Noen som har erfaring med Right Price Tiles sine produkter?
Det er også 2. og 3. sorteringer på flisene men det oppgir de ikke. Vi kjøpte glassmosaikk, men ser at de ikke er perfekte i overflaten.Men, prisen er ikke noe å si på. Kan tipse om at silikon hos dem ...
3908
3909
3910
4011
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›