Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,485
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Generell kjøkkenprat
Pristilbud på kjøkken fra Marbodal.
problemet er at Marbodal har sagt de eier papirene med tegning av kjøkkenet, dvs at jeg antakelig ikke ka legge de ut her eller?Det betyr at marbodal har "lagt" ut noen timer i ...
Bad, våtrom og rørlegger
Skjevt spongulv på bad
3 cm?? Har ikke den største erfaring selv, men har holdt på med 2 bad hjemme selv nå.... regner med at du også skal legge varmekabler i den avrettinga di??.... og i så fall går det fort 2 cm med ...
Oppussing og nybygg generelt
Hus & Hyttemessen 2008
Ser på: nettsidene til Norges varemesse at det er messe på lillestrøm i april:Hus & Hyttemessen 2008.Noen som har vært på denne messen før? Er den bra?Verdt å ta turen fra Trøndelag?Noen som skal ...
Gulv
Du trenger ikke installere dyr vannbåren varme for å få et varmt gulv
Ja det er jo knallpris det :)Fin start det.
...
Tapet, farge og maling
Pris på tapet
Sjekk ut Interiorkupp.no Mye flotte tapeter til en ok pris:) ...
Bad, våtrom og rørlegger
Hva skal gulv og vegger bygges opp av på gjestetoalett og vaskerom??
På gjestetoalettet kan du velge det du vil, det er ikke et våtrom. Vi skal ha sponplater på toalettet, vannfaste sponplater på vaskerommet. Begge rommene blir malt, får vi mye penger tilovers blir det ...
Hvor mye må jeg beregne i pris på graving?
Det er sikkert vanskelig for noen å svare på dette da du ikke har skrevet så mye om grunnforholdene på tomten din. (er det mye som skal graves, sprenges, veiforhold etc.)Ta bilder, det kan hjelpe tror ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Gesimshøyde 4,5m
Gesimshøyden er til skjæringen mellom utside vegg og toppen av taktekking (Måles i fra gjennomsnittlig planert terreng). Med gesimshøyde 4,5 bør du kunne bygge 1 1/2 etg. (knevegger i 2. etg.), ...
Grave ut tomta selv.
Jeg har ikke funnet ut hvor dypt det er ned til fjell. Regner med at det er grunnes i øverkant av tomten. Treffer jeg fjell en plass så må jeg jo grave det frem over det hele. Tipper det ikke er ...
Luft-Vann Varmepumpe
Høiax varmepumper
Nesten Arne :) Nibe leverer til HøiaxAhh... Var på tur til å foreslå NIBE fordi jeg syntes dataene på de Høiax-pumpene virket så kjent, men visste ikke at NIBE fantes som ...
Ujevn såle
Rescon Mapei er det du trenger, de har en type selvrettende masse (conplan) som man rett og slett pumper ut midt på gulvet, så ordner den resten selv. Er det mye feil, så bør det bestilles pumpebil, ...
Tapet, farge og maling
Butinox og Jotaplast - trygge valg?
Er dette trygge valg? Hva vil dere foretrekke?Skal male gipsplater tak/vegg stue og soverom.Dersom du skal male og bruke dette som toppdekke er ikke dette problem å benytte Jotaplast el. tilsvarende. ...
Kontrakt for byggearbeider på timebasis (ikke fast kontraktssum)
Ingen seriøs håntverker vil motsette seg å bruke NS kontrakter som linken i ett annet innlegg viser til.Har dette som eget punkt i tilbud:-Kontrakt etter NS brukes ...
Konstruksjoner og isolering
Heve taket - enebolig
Skal starte på ein slik jobb snart,dette huset er på 108 kvm.pris på ny etage ink 1 bad to takutstikk klar for maling er 1,6 mill ink el og rør ...
Vann-Vann varmepumpe
Parallellimport av varmepumper
5500 svenske er jo 4400 norske kroner, og en kuldemontør monterer denne for 3-4000.- med garanti på sitt arbeide..Det er jo fabrikkgaranti på pumpen, og den er lik i de fleste land, så hvorfor ...
Ventilasjon og inneklima
Strømforbruket er ved installasjon av balansert ventilasjon?
Angående Pollen, kan det komme seg igjennom papp? noen som vet det? Tenker på pappen som man kan bruke utenpå isolationen. ...
Tapet, farge og maling
Fjerne gammelt flis lim fra vegg
Er spon ja. Skal prøve med en sparkel først:) ...
Bad, våtrom og rørlegger
Service av spillvannspumpe, hvor dyrt?
Vi har en tomteplassering som gjør det nødvendig med egen kum med spillvannspumpe, dette koster oss ekstra 55000,- inkl moms. Men hvor mye må man forvente å betale for årlig service? Vet at en service ...
Baderomsmøbler, Speil og Garnityr
Baderomsinnredning fra Tema Bad
Jeg har faktisk sett feil. At det går ann. Men takk for tipset.
...
Ventilasjon og inneklima
Spørsmål om luftfuktighet i garasje
Jeg har bygget en garasje på ca 45 m2. Den er dobbel og har 2graders helling flatt tak. Jeg har satt inn 10 cm isolasjon mellom lektene i taket og det er da ca. 10 cm til lufting. Før jeg monterte ...
Planløsning og Fasade
Uttrekkspris på deler av boligleveransen
Tips:Hvis dere tar utgangspunkt i ett ferdighus med standardprisBe om en totalpris på huset dere vil ha med alle de dyre løsningene... Ta med noen dere vet dere ikke vil ha og.. Dette blir ...
Planløsning og Fasade
Livsløpsstandard
Vi gjorde og en tankegang rundt dette. Vi bygger så vi i perioder kan bo på en flate hvis vi må. Ellers har vi bestemt at når vi blir så gamle at vi ikke klarer trapper lenger, da orker vi heller ikke ...
Planløsning og Fasade
Hvorfor bygger "alle" så forbaska "kjedelige" hus?
Man behøver jo ikke bygge kjedelig og tradisjonelt selv om man etter reguleringsplanen må ha saltak eller det ligger andre begrensninger. Men det er sikkert ofte en lang vei å gå, og det er mange ...
Påslag på varer man selger videre?
Nei det er rabatten som er problemet, du skal egentlig betale skatt av den fordelen du har. Men hvis det er byggmester rabatter det er snakk om så burde det ikke være de store problemer, da det er ...
Gulv
Tørketid etter flising av gulv
Du som har lagt varmekabler i gangen, vet du hvor mye det koster å legge dette på ca 4-5 kvadratmeter?Vi har tenkt å gå igang med flislegging av gangen vår (som også skiller bad fra resten av ...
3908
3909
3910
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›