Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
110,485
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Garasje og uthus
Antall timer snekker bruker på garasje?
Hei, kan noen snekkerkyndige der ute si meg sånn ca. antall snekkertimer enregner for en dobbelgarasje på 6x7mtr med valmetak. Høyde 4,7 mtr.Ikke isolert og ikke loft og trapp, men ...
Elektro og belysning
Tilkobling av gammel tretrinnsbryter
Takk for god hjelp og mye moralisme på kjøpet.
Oversettelsen av bokstavkodene fra taz var det som skulle til. Det ...
Utvide under tak
Vi har et sekstitallshus med svær stue (60 kvm) og små barnesoverom (6 kvm), slik de bygget de på den tida. Det er ikke mulig å "omfordele" plassen.På barnas soverom er ytterveggen trukket ...
Byggeperioden - nytt hus
Tips til hus med livsløpsstandard
Takk for svar..
...
Norske Hus Boligsystem
Norskehus: Forhandler Tømmrermester Lafton & Skoglund
de har nå begynt å bygge for norske hus igjen. . hmm....uff er jo kjempe vanskelig å finne noen flinke snekker. ...
Fuktsperre under gulvhøyde?
Ok, takk for utfyllende svar :)Men dampsperre i tak/knevegg med oppvarmet rom innenfor? Du mener vel kaldt? ...
Dør og vindu
Montere vinduer med byggeskum rundt vinduet?
Hvorfor ikke bruke karmskruer (i tillegg til skum), da har du muligheten til å justere i ettertid og hvis vinduene skal ut en gang er det bare å skru ut karmskruene og sage i skummet.Karmskruer vil ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Gassdreven spikerpistol: Round head eller Clipped head spiker.
Står det ikke på patronene når de er lagd? Har et sted lest at de kan lagres i et par tre år. Men er ikke sikker nei. Men ikke bekymre deg, skal du byugge hus så bruker du nok et par tre patroner med ...
Grunnarbeid, mur og betong
Støyping under ringmur
Heisann Vet ikke om jeg helt skjønner hva du tenker å gjøre, men mulig du finner noe mer relevant info i denne tråden her på AVforum. ...
Luft-Vann Varmepumpe
Luft-Vann varmepumpe, hvilken passer oss?
Hmmm.Er det så dyrt å klikke opp parketten i ettertid da? ;DTenker sånn at jeg kan legge plater og trinndemping og parkett ovenpå, men det blir nok aldri aktuelt for meg å legge vannbåren her ...
Fuktsperre under laminatgulv i kjeller
Har du lagt gulvet uten fuktsperre? :oEr det meg du siktet til? Ville si at jeg hadde lagt foam i tillegg til plast.Jeg har et kjøkkengulv som er meget slitt og ujevnt. Jeg vet at jeg må gjøre ...
Elektro og belysning
Vridbare downlights og avstand til vegg.
Hei, hvorfor bruker du ikke LED pære i stedet? De utvikler ikke varme i det hele tatt, 30-40 grader kanskje..Jeg byttet ut en 35W halogen med denne og jeg må si at lyset er minst like sterkt. ...
Gulv
Problemer med varmekabler og vinylbelegg; blir det parkett likevel?
Vel, nå blir ting litt kllarare her........Beklager at jeg forirrer dere gutter............ :-[ Jeg er som nevnt tidligere en KLØN på alt slikt som dette. Hvorfor låst i denne T2 løsningen?? Tja, det ...
Tapet, farge og maling
Fra furu m/kvist til hvitt heldekkende.
Det er iallefall 2 gode måter å detektere treslag på. Hvis kvisten har tynne sprekker, er det gran. Kan du få fatt på en bit, og sage den over, skal det ikke lukte noe særlig av den, fortsatt ...
Gulv
Underlag parkett på gammelt tregulv
Takk for det Børge, da legger jeg fuktsperre. Heller føre var, enn etter snar eller hva det nå heter :)Bortsett fra akvariet er blir det jo ikke mange andre "maritime" elementer, men ...
Interiør, møbler og trapp
Trapp i stål / betong
Med en tilstøtende vegg er jeg usikker på løsning.Vi tegner løsningen med armerte celcon gulvelementersom hviler på to tilstøtende vegger og legges som om det var gulv.Her er en link til en ...
Oppussing og nybygg generelt
Hvor store takutstikk har dere valgt på deres hus ?
selve arke (utbygge vårt) er tegnet som 3.8 meter bred. Men - 20 cm i isolasjon på hver side blir stuen i 2 etasje kun 3.4 meter bred. Jeg skulle gjerne ha hatt 20 cm til på stuen oppe
Byggesøknad & Saksbehandling
Påbygg over 50m2: Må søke gjenom autorisert håndtverkere/husbygger?
Min erfaring er at kunnskapsnivået om lover og regler er svært varierende i kommunen (les; tildelse fraværende). Les plan og bygningsloven, teknisk forskrift og forskrift om saksbehandling. ...
Elektro og belysning
Downlightsboks av plast eller papp?
60 cm fra vegg.... ?Hovedproblemet er vel kondensfaren.Finn ikke på å bruke papp mot kaldt loft.Det er desverre en god del elektrikere som fortsatt sverger til blomsterpotter og papp... ...
Bad, våtrom og rørlegger
Tynnest mulig veggkledning på badet?
reis og mål noen innredninger.Mange er ikke 150cm, men er beregnet montert på 150cm plass.( en vaskemaskin er f.eks ikke alltid 60cm som alle tror, men gjerne 58-59cm)Verdt en sjekk - kanskje du ...
Verktøydilla & Generell verktøyprat
Er kjøp av brukt elektroverktøy DeWalt verktøy smart?
Jeg tror ikke medlemmer på dette forumet trenger å bli passet på. At brukt utstyr kan være slitt sier seg vel selv. Når det gjelder kappsager er jeg forundret over hvor lenge elmotorene varer uten ...
Måleteknikk
DeWALT DW077KD laser fra USA
Jeg vil iallefall putte den i øvre halvdel sammenlignet med AccuLine Pro som jeg fikk gleden av å prøvekjøre på den lokale Lowes sjappa i dag.Men jeg må la den gå noen mil før jeg vet hvor bra den ...
Tapet, farge og maling
Tynning av maling/lakk
I noen tilfeller skal man ta en flaske med ett eller annet konsentrert og blande med vann f.eks. i forholdet 1:10.Samme spørsmål er aktuelt.Jeg har alltid tenkt at det må være 10 målebegere med vann ...
Ventilasjon og inneklima
Plassering av ventilasjonsanlegget.
Ett aggregat er/skal være isolert med 20mm. armaflex eller lignende. Rørene er isolert med 50mm. standard isolasjon.Dvs. Om anlegget står på ett kaldtloft med luftinger som det skal være, så befinner ...
Elektro og belysning
Senke taket på badet for montering av downlight
Korrekt
Men må kjøpe riktig vifte da. ...
3909
3910
3911
3947
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›