Boligmappa.no
Hjemla.no
Toggle navigation
ByggeBolig
.no
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Aktuelt
Siste innlegg
Forum
Finn bedrift
Nytt innhold
Inspirasjon
Logg inn
Bli medlem
Diskusjoner
Alle
Bad, våtrom og rørlegger
Boligprodusenter
Byggeperioden - nytt hus
Dør og vindu
Eksteriør, tak og maling
Elektro og belysning
Energi og varme
Garasje og uthus
Grunnarbeid, mur og betong
Gulv
Hage og uterom
Interiør, møbler og trapp
Kjøkken og hvitevarer
Konstruksjoner og isolering
Lov og Rett
Oppussing og nybygg generelt
Planløsning og Fasade
Privatøkonomi
Restaurering og vedlikehold
Smarthus
Tapet, farge og maling
Ventilasjon og inneklima
Verktøy og maskiner
Prosjekter
Alle
Bygge nytt hus
Garasje, anneks og småhus
Hage & Uterom
Hobbysnekkerens verksted
Møbler & Interiør
Oppgraderinger & Oppussing
Tekniske løsninger
Tilbygg & Påbygg
Konkurranser
Alle
Avsluttede konkurranser
Pågående konkurranser
Markedsplassen
Alle
Firmainformasjon
Kjøp og Salg
Off-topic
Alle
ByggeBolig.no's Humorhjørne
Meldinger fra ByggeBolig.no
Off-Topic ChitChat
Informasjon
Alle
Brukerveiledning & Informasjon
Alle i diskusjoner
Tråder:
112,383
Tema:
Her finner du alt innen Diskusjoner
Planløsning og Fasade
Planløsning på hel horisontaltdelt tomannsbolig
Det er vanskelig å svare på hvor stort tilbygget bør være. Du må trolig forholde deg til reguleringsplan med maks BYA, etc. Men skal du først bygge på, er det gjerne lurt å "ta i litt" og få ...
Hage og uterom
Hvor kan jeg få tak i et sykkelstativ?
Europris 199.-
...
Tapet, farge og maling
Valg av strie
Jeg hadde tenkt meg å ha en strie på mitt nye kjøkken. På soverom har jeg benyttet meg av en strie med struktur i, men tenkte kanskje det var en idé å bruke en strie uten noen spesiell struktur på ...
Bad, våtrom og rørlegger
Overgang mellom dørkarm og stender på bad
Altså... skal prøve å forklare.. utforing er en del av greia, ja, for å ordne opp i høydeforskjellene som gjerne oppstår.. skal kledning på vegg gå helt inntil utforing, sånn at åpningen ...
Taklister til skråtak: Egen type lister?
vet ikke om jeg helt svarer på det du ønsker, men jeg måtte ha en list mellom vegg og skråtak. Endte opp med en list som hadde 6 kanter eller noe slikt. Poenget mitt med å fortelle dette er at det var ...
Sparkle sprekk mellom treverk
tech7? Nå var det tech9 jeg kjøpte, vet ikke hva forskjellen er her jeg? ...
Tapet, farge og maling
Pristilbud på overflatebehandling/maling
Dette var dyrt!Utførte en liknene de jobb for et par år siden og betalte 72.000 inkl. mva.Utført av "hvit" mesterbedrift som også villig fixet opp et par småting jeg klaget på et par år ...
Hage og uterom
Beskjæring av Piletre
Jeg har minimal peiling på beskjæring, men jeg kan bidra med bilder av mitt piletre før og lenge etter drastisk beskjæring. Påsken 2007 brakk en stor grein og mye av det som var igjen virket tørt og ...
Elektro og belysning
Er dette fagmessig utført, avslutning til varmekabler
Det er faktisk ikke krav til jording av armeringsjernet\nett hvis det ligger under varmekabelen. Men kanskje en fordelelektrikerRiktig, men hvis vi prøver å jorde så gjør vi så godt vi kan? Ellers ...
Sundolitt KUB vs Vartdal plast Thermo grunnmur
Det må jeg si
var billig det. føler meg nesten lurt nå :-\ ...
Eksteriør, tak og maling
Raser ikke snøen av fra stålplater som er dekt med stein?
Han har 36 grader på taket og påstår at snøen ikke har raset ihvertfal, med Decra Classic og uten snøfanger, i huset jeg bor i nå er det enda brattere tak, og papp på taket, har aldri opplevd at det ...
Grunnmursissolering over bunn-svill
Ja, ser jeg får litt problemer. Det største er kansje at stenderne ikke treffer mitt på u-blokka. men eneste løsningen jeg har da er å sette stenderne riktig på u-blokka og legge utforingen utvendig. ...
Ventilasjon og inneklima
Portabel aircondition
Nei, ikke når den har nådd innstilt nivå på tempen. Da slår kjølinga seg av og på innimellom, men vifta går fast. :-\ ...
Elektro og belysning
Rør for trekking
Nja, lite eller ingen ting å spare hvis en skal ha elektriker til å trekek kabler.Men, noen ganger skal man trekke data, antenne, radio, fiber eller bare legge opp rør slik at de er skjult i tilfelel ...
Plast eller ingen plast - rødlandshus anno 1950
Hei!Jeg holder på med innvendig rehabilitering og derav noen spørsmål vedr. dampsperre. Bygningsforskrifter / sintef et.c. sier jo dampsperre, dampsperre, dampsperre. Jeg får likevel en del råd som ...
Garasje og uthus
Dør i garasjegavl
For noen år siden kjøpte jeg selv en boddør. Hadde faktisk glemt det i forbifarten. Jeg kjøpte den hos en lokal byggevarebutikk. Tror jeg ga ca 2500 for en dør som var 190 cm høy. Mulig det går greit ...
Hvordan fjerne mur?
Yes, det er det...og nå er en fyr i gang med svære maskiner for å fjerne det som er der :)Mye støv det blir gitt...får en liten jobb med å vaske støv i ettermiddag vil jeg tro...enda vi har vært ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Selge bolig på egenhånd - uten megler!
Heh, syntes ikke argumenter om budrunde er noe særlig å bry seg om personlig.Vet ikke hvor mye du tjener per dag jajja, men 35000 tipper jeg det ikke er.Ta fri dagen etter visning da om det skulle ...
Byggesøknad & Saksbehandling
Mange feil på ny leilighet!
Etter dette hadde jeg reist til advokat med en gang. Dette høres ille ut! ...
Spiker-, Krampe- & Boltepistol
Makita Krampepistol.
Kanske enkelt så visst du kjøper denne, så står det på pakke fra christianie spikerverk f.eks cs16 og cs18, for 16 og 18 gauge
Bormaskin & Skrumaskin
Makita BDF452HW lik BDF452RFE ??
RFE er den norske betegnelsen på at det følger med batteri, lader og koffert. Z etter navnet er kun maskin. HW er brukt i norge også. Dette er de hvite 1,5amp maskinene. Etter det jeg har lest på ...
Eksteriør, tak og maling
Hvordan fjerne malingsøl på aluminium vannbrett
Jeg gjorde det enkelt. Brukte luftrondel, slipte bort all tidligere lakk, og malte de på nytt med sort Hammerite. Det er derimot viktig å vite at Hammerite er avhengig av spesiell grunning for å kunne ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
TV på kjøkkenet?
en slik aom du vil ha mac:http://www.apple.com/no/macmini/eller en slik om du vil ha windows:http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=35045&cid=55472 brødre med macmini )ser ut til at jeg ...
Lyd, Bilde, Tele og Data
Multimedia-distribusjonsnett.
Jeg er litt apple-fan egentlig...Hva med apple tv..?http://www.apple.com/no/appletv/Jeg sender ikke så mye bilde rundt om i huset, men lyd, det bruker jeg en del.Der det er snakk om noe TV, bruker jeg ...
Dør og vindu
Montere vinduer 60cm fra gulvet
enig med at vinduer og dører bør ha samme høyde fra topp- 210.men det går jo an å være kreativ, men synes likevel at symmetri er viktig ...
3910
3911
3912
4011
Henter innhold
Logg på ByggeBolig
med ditt sosiale nettverk
google
facebook
eller
Husk meg
Logg inn
Opprett ny bruker
Glemt passord?
Bli medlem
Opprett bruker
Husk meg
Jeg godtar
betingelsene i avtalen
Opprett bruker
Gå til forsiden
Avbryt
Glemt passord
Opprett nytt passord
Du vil få tilsendt en epost med link for å sette nytt passord.
Eposten vil være gyldig i 30 minutter.
Avbryt
SEND E-POST BEKREFTELSE
En bekreftelses e-post vil bli sendt til din e-postadresse
SEND
‹
›